Permalänk
Medlem

Fractal Design Define S

Tjenare!

Tänkte försöka mig på en byggtråd denna gången då jag bland annat införskaffat ett nytt chassi samt att jag passade på och köpa en lite större reservoar till vattenkylningen.

Då jag förtillfället inte har ekonomi till att införskaffa ny hårdvara, tänkte jag att ett nytt chassi hade suttit fint då jag inte riktigt provat på att modifiera innan! Dock kommer jag börja lite försiktigt med lite omlackering samt sleeving av kablar!

Här nedanför länkar jag till mitt galleri hur min dator ser ut just nu:
http://www.sweclockers.com/galleri/13145-adnerhills-forsta-cu...

Datorns hårdvara består av:

Fractal Design Define S
Asus ROG Gene VII
Intel i7 4770k @ 4.6 GhZ
G.Skill Ripjaws 16gb @ 2133Mhz
EVGA GTX 780 SC
Corsair RM850
Kingston SSD 128
OCZ arc100 240
WD green 2tb
Seagate Barracuda 1tb

Vattenkylningen består av:

EK-FC780 nickel GPU block
EK-Supremacy Plexi CPU block (Original CSQ)
EK-Res x3 250mm
Laing DDC pump
EK-DDC x-top till pumpen
Två stycken Alphacool Nexxxos ST30 koppar 240mm
Fyra stycken Corsair sp120 quiet edition
EK- Blood Red vätska
EK- fittings
PrimoChill 13/10 Crystal clear slang

Kommer lägga upp lite uppdateringar och bilder då och då tills jag fått hem alla delar så jag kan flytta över alla delar samt göra de rent o fint i nya chassit! Hoppas ni kommer tycka det är trevligt och kolla här! Ge gärna konstruktiv kritik, har mycket och lära mig och är relativ ny inom både vattenkylning samt modning!

ENJOY!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra chassi, men synd som fan att det inte följer med någon fläktkontroller :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Riktigt bra chassi, men synd som fan att det inte följer med någon fläktkontroller :/

kan verkligen hålla med dig, vet inte riktigt hur jag ska lösa detta än men får väl på något sätt modifiera dit något!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

kan verkligen hålla med dig, vet inte riktigt hur jag ska lösa detta än men får väl på något sätt modifiera dit något!

Jag har faktiskt gjort precis det.. haha. Köpte en billig 3,5" fläktkontroller och fästa på baksidan där SSD mountsen finns. Fugnerar skitbra, bara att jag måste öppna upp chassit om jag ska höja/sänka.. haha!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jag har faktiskt gjort precis det.. haha. Köpte en billig 3,5" fläktkontroller och fästa på baksidan där SSD mountsen finns. Fugnerar skitbra, bara att jag måste öppna upp chassit om jag ska höja/sänka.. haha!

vet du var/vilken du köpte? har en Scythe Kazemaster PRO fläkt kontroller men vetifan hur man ska modda dit den, men man kanske borde skita i "displayen" och bara ha kvar kontrollern och injusterings hjulen så borde den ju funka ändå liksom

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

vet du var/vilken du köpte? har en Scythe Kazemaster PRO fläkt kontroller men vetifan hur man ska modda dit den, men man kanske borde skita i "displayen" och bara ha kvar kontrollern och injusterings hjulen så borde den ju funka ändå liksom

Ta ut ett hål i fronten?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Tanken är nog att om man tänker fylla sitt chassi med vattenkylningskomponenter är chansen stor att man har ett moderkort som har hyfsat fläkt-kontroll.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en Corsair Commander Mini, funkar bra med fläktstyrning från windows.
Går att klämma in bakom moderkortsplåten och den klarar av många fläktar (med Y-splitters).

Så slipper du ha en ful 5.25" kontroller eller någon "Ghettolösning"

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-