Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Ordinarie priset som skrivs ut är det ordinarie pris vi fått av våra leverantörer. Vi är medvetna om att på exempelvis Prisjakt så står det att denna tidigare legat runt 300kr i pris. För att klargöra så är även det priset ett kampanjpris som vi haft en väldigt lång tid. Så ordinarie priset är fortfarande baserat på det ordinarie pris vi har hos leverantören.

Mvh Pontus

Tack för svar. Så ni väljer alltså aktivt att vara internets motsvarighet till mattbutiken på hörnet som har "REA" jämt. Något som för övrigt Konsumentverket vid ett flertal tillfällen påpekat är förbjudet och stoppat andra butiker från att ha. Ett kampanjpris (eller en "REA") måste vara begränsad i tid (2 månader enligt praxis). Man kan också konstatera att ni sänkte ert "ordinarie pris" betydligt efter ett par dagar, vilket gör att det du skriver ekar väldigt ihåligt. Jag hoppas att ni tar lärdom av detta och anstränger er mer att ge en rättvisande prisjämförelse i framtiden. "Fiffel" med priser är ett säkert sätt att förlora insatta kunder. De som sen blir inköpsansvariga på företaget eller får hjälpa en stor del av omgivningen med inköp av teknikprylar.

Permalänk
Inaktiv

Jag har faktiskt lite av ett klagomål på en situation, som nu är löst.

Jag beställde en mängd utrustning (kablar, chassi, DVD läsare m.m.) för runt 5000 kronor. Jag såg direkt att inte allt fanns i lager och var beredd på att vänta lite. Dagarna gick, och först fick jag automatiskt svaret att det skulle komma in den 27e, och sedan den 18e månaden därefter.

Kontaktade relevanta supporten och bad om att splitta beställningen, så att chassit som nu fanns inne kunde skickas så snart som möjligt. Tyvärr gick inte det, utan hela beställningen fick läggas om. Beställer man för runt 2-5000 kronor varje gång så kanske det vore en goodwill att kunna göra det. Det känns som att det skulle vara en basal funktion.

I vilket fall som helst. Dustin strök allt utom chassit ur beställningen, och beställde dom andra sakerna för sig då jag kan vänta på dom.

Permalänk
Medlem

Tack Dustin för snabb leverans av en relativt kritisk del
https://www.dustinhome.se/product/5010199867/horlurskabel

Inte mycket till produktinformation dock, köpte den i hopp om att det var en Sennheiser HD-650 kabel, vilket det visade sig vara :).

Permalänk
Medlem

Hej dustin, kan ni inte snälla sänka priset (köra en kampanj) på Dell U2515H.

Jag blev överlycklig när jag såg att den var med i eran weekend rush denna helg men så såg jag att det inte var någon prissänkning :(. Hade uppskattats väldigt mycket då den är liite för dyr nu.
https://www.dustinhome.se/product/5010816494/ultrasharp-u2515...

Mvh Trendy

Permalänk
Medlem

Nä, dom ska ju köra en kampanj på u2412m istället

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej @MikaelC

Jag köpte nyligen ett grafikkort från er på dustin.
I priset skulle det ingå ett grafikkort samt två spel, batman och witcher 3.
Efter att jag betalat och när kortet sedan skickats så får jag ett mail där det står att jag inte kommer att få spelet witcher 3.
Jag ställde då frågan om ni hade tänkt att på något vis kompensera mig för det uteblivna spelet vilket jag fick till svar att det tänker ni inte göra.
Nu kan jag se på er sida att ni tagit bort så att man bara får batmanspelet till grafikkortet samt att ni då också sänkt priset.
Jag måste säga att jag känner mig ganska lurad.

Hur ser du på situationen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Jag har faktiskt lite av ett klagomål på en situation, som nu är löst.

Jag beställde en mängd utrustning (kablar, chassi, DVD läsare m.m.) för runt 5000 kronor. Jag såg direkt att inte allt fanns i lager och var beredd på att vänta lite. Dagarna gick, och först fick jag automatiskt svaret att det skulle komma in den 27e, och sedan den 18e månaden därefter.

Kontaktade relevanta supporten och bad om att splitta beställningen, så att chassit som nu fanns inne kunde skickas så snart som möjligt. Tyvärr gick inte det, utan hela beställningen fick läggas om. Beställer man för runt 2-5000 kronor varje gång så kanske det vore en goodwill att kunna göra det. Det känns som att det skulle vara en basal funktion.

I vilket fall som helst. Dustin strök allt utom chassit ur beställningen, och beställde dom andra sakerna för sig då jag kan vänta på dom.

Hej!

Det beror på vilket betalningsalternativ du valt vid beställning, har du valt direktbetalning / kortbetalning så kan en beställning hos Dustin Home dellevereras, har du valt att betala via faktura / delbetalning så kan den tyvärr inte dellevereras i dagsläget.
(Vilket troligen har med faktureringen att göra, då köpet görs som ett köp och då faktureras mot kund / läggs upp på delbetalning som ett köp).

Hoppas det gav svar på din fråga om delleverans

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!
Detta kanske har frågats om innan, men har ni någon fri frakt eller rabatt av något slag för oss sweclockers-medlemmar likt inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hej Dustin!
Detta kanske har frågats om innan, men har ni någon fri frakt eller rabatt av något slag för oss sweclockers-medlemmar likt inet?

Över 500 spänn för studenter, tror det är det enda fraktfria alternativet som finns.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Över 500 spänn för studenter, tror det är det enda fraktfria alternativet som finns.

Verkar nästan så :/ Tänkte jag frågar dustin iaf för att få ett rakt svar hehe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Hej Dustin!

Skrivet av NoAim:

Det är inte det enda, utan det finns ett för hyresgästföreningen med:

3-50% rabatt + fri frakt över 1500 kr om man är medlem i hyresgästföreningen:
https://www.dustinhome.se/kundsidor/hyresgastforeningens-medl...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är inte det enda, utan det finns ett för hyresgästföreningen med:

3-50% rabatt + fri frakt över 1500 kr om man är medlem i hyresgästföreningen:
https://www.dustinhome.se/kundsidor/hyresgastforeningens-medl...

Hur funkar det om man är student OCH med i hyresgästföreningen? Gissar att man inte kan ha båda typer på ett och samma konto..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Hur funkar det om man är student OCH med i hyresgästföreningen? Gissar att man inte kan ha båda typer på ett och samma konto..

Då väljer man den typen av konto som är mest förmånligt, det vill säga "studentkonto".

Men om man inte är student så finns Hyresgästföreningens alternativ där för alla som är medlemmar i hyresgästföreningen, och vill ha rabatter och fri frakt (på köp över 1500kr, vilket annars är för köp över 2500 kr).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför arbetar Dustin på detta sätt?

Visa signatur

| FD North | ROG Strix B650E-F | 7800X3D | Dark Rock 4 | G.Skill 32GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | SN850X 4TB | LG 34GN850 | EPOS H3 PRO |

| PCMR |

Permalänk
Skrivet av Najj:

Varför arbetar Dustin på detta sätt?
http://i.imgur.com/3BdDgP0.png

Vad är det du ser som dåligt? Visst ser jag prishöjningar, men alltid minst en månad innan prissänkningarna. De flesta butiker har säkert omväxlande höjningar och sänkningar i pris om man ser över tid. Det är inte precis som att de höjer bara någon dag innan ett erbjudande.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Vad är det du ser som dåligt? Visst ser jag prishöjningar, men alltid minst en månad innan prissänkningarna. De flesta butiker har säkert omväxlande höjningar och sänkningar i pris om man ser över tid. Det är inte precis som att de höjer bara någon dag innan ett erbjudande.

Dustin är ju dock rätt duktiga på detta. 979kr är ett helt nytt pris, 799kr var det tidigare dyraste på Dustin.
Det har ju legat rätt stadigt på ~699kr i ett tag innan det sänktes till 549kr(lägre än nuvarande "rea") som höll i 1 vecka innan man tokhöjde med 430kr.

Ett annat ex.
https://www.dustinhome.se/product/5010774846/thinkpad-e540

Vart kommer 7999kr från?

Visa signatur

| FD North | ROG Strix B650E-F | 7800X3D | Dark Rock 4 | G.Skill 32GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | SN850X 4TB | LG 34GN850 | EPOS H3 PRO |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva av mig lite. Jag beställde ett par datorhögtalare från Dustin (Edifier S530D) och dom kom idag, men jag blev mycket fundersam hur den var packad, inte dåligt, utan som om den varit upp-packad och sedan ompackad. Två delar av frigoliten runt sub-woffern hade brutits lås och låg löst i kartongen. Misstanken ökade när jag packade upp den stora fjärrkontrollen med sladd, LCD displayen på den hade ett stort antal repor, det såg nästan ut som någon vart på den med sandpapper, dessutom utan skyddsfilm som brukar sitta på dessa ytor. Begagnat tänkte jag direkt (eller demo-ex). Jag kommer antagligen inte att skicka tillbaka den, allt funkar som det ska och jag är på det stora nöjd, men är samtidigt besviken. Man känner sig bara som lite pengar i dessa företags händer, ett nummer i deras dator. Dom kanske tror att ingen ska märka något och inte säga ifrån, för dom flesta hade väl inte brytt sig antar jag, inte orkat skriva. Men jag kunde inte låta bli. Tyvärr, för er Dustin, så räckte ett snedsteg från er i detta fall, då detta måste ha varit en genomtänkt handling från er, att packa ner ett demo-ex eller ett begagnat par och sedan ta fullpris. Inga mer köp från mig.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L4zz3:

Tänkte bara skriva av mig lite. Jag beställde ett par datorhögtalare från Dustin (Edifier S530D) och dom kom idag, men jag blev mycket fundersam hur den var packad, inte dåligt, utan som om den varit upp-packad och sedan ompackad. Två delar av frigoliten runt sub-woffern hade brutits lås och låg löst i kartongen. Misstanken ökade när jag packade upp den stora fjärrkontrollen med sladd, LCD displayen på den hade ett stort antal repor, det såg nästan ut som någon vart på den med sandpapper, dessutom utan skyddsfilm som brukar sitta på dessa ytor. Begagnat tänkte jag direkt (eller demo-ex). Jag kommer antagligen inte att skicka tillbaka den, allt funkar som det ska och jag är på det stora nöjd, men är samtidigt besviken. Man känner sig bara som lite pengar i dessa företags händer, ett nummer i deras dator. Dom kanske tror att ingen ska märka något och inte säga ifrån, för dom flesta hade väl inte brytt sig antar jag, inte orkat skriva. Men jag kunde inte låta bli. Tyvärr, för er Dustin, så räckte ett snedsteg från er i detta fall, då detta måste ha varit en genomtänkt handling från er, att packa ner ett demo-ex eller ett begagnat par och sedan ta fullpris. Inga mer köp från mig.

Hej!
Tråkigt att du inte är nöjd med leveransen.

Det jag rekommenderar dig att göra är att skapa ett RMA ärende via:
https://www.dustinhome.se/orders
Tryck "Nytt ärende", sedan välj defekt produkt i listan, välj produkten, skriv en beskrivning och att du önskar utbyte, fyll i eventuell saknad information under, sedan klicka "skapa ärende".
Alternativt ring: 08-553 44 900 och ta det över telefonen så ordnar de utbyte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dustin har erbjudit mig att skicka tillbaka högtalarna, men det blir ju svårt att visa hur det var packat nu när jag själv packat upp allt, det enda jag kan visa är den repiga fjärren - det i sig kanske borde räcka. Men i detta fall låter jag det vara, högtalarna funkar bra i övrigt som sagt - så jag behåller dessa.

Jag kanske var lite för hård i mitt förra inlägg, jag kan givetvis inte bevisa att detta är något företagen gör systematiskt eller medvetet, även om man blir fundersam i situationer som dessa.

Tack för svar hursomhelst.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

Kära Dustin, har använt er den senaste tiden, men jag kommer nog att byta tillbaka till Inet snart pga eran sajt. Varför har ni blivit så fruktansvärt dåliga med specifikationer på senaste tiden? Det är en enda röra och recensions-delen samt "missa inte tillbehören" är uselt implementerade.

Har ni några planerade uppdateringar för eran sajt? Vet inte riktigt när ni försämrade sajten så här mycket. Man ska inte behöva mejla er för att få reda på om X kabel ingår med Y produkt, då den informationen helt enkelt saknas. Verkar som att ni har döpt medföljande kablar till "interfaces", vad tänkte ni där?

Permalänk
Hedersmedlem

Kollinummerlänken i orderformuläret fungerar inte, ger 404. Att skriva in samma kollinummer direkt på PostNords sida fungerar vid samma tidpunkt, 07.51 3/8. Förra orderns länk fungerar fortfarande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Kära Dustin, har använt er den senaste tiden, men jag kommer nog att byta tillbaka till Inet snart pga eran sajt. Varför har ni blivit så fruktansvärt dåliga med specifikationer på senaste tiden? Det är en enda röra och recensions-delen samt "missa inte tillbehören" är uselt implementerade.

Har ni några planerade uppdateringar för eran sajt? Vet inte riktigt när ni försämrade sajten så här mycket. Man ska inte behöva mejla er för att få reda på om X kabel ingår med Y produkt, då den informationen helt enkelt saknas. Verkar som att ni har döpt medföljande kablar till "interfaces", vad tänkte ni där?

Hej!

Det var tråkigt att höra. Vi kan hålla med om att hemsidans kvalitet vad gäller specifikationer har varit sämre sedan vårat affärssystembyte i September. Hemsidan uppdateras och förbättras kontinuerligt. Just specifikationerna har vi haft lite svårt att förbättra dock. Men de blir sakta men säkert bättre för varje dag.

Skrivet av MultiMan:

Kollinummerlänken i orderformuläret fungerar inte, ger 404. Att skriva in samma kollinummer direkt på PostNords sida fungerar vid samma tidpunkt, 07.51 3/8. Förra orderns länk fungerar fortfarande.

Hej!

Vi är medvetna om detta problem och jobbar på en lösning. Detta beror på att PostNord har gjort en make-over på sin hemsida och många av deras URL'er är annorlunda. Vi måste bara ändra URL'erna i våra system, men det kan ta lite tid att fixa.

Med vänlig hälsning, Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det var tråkigt att höra. Vi kan hålla med om att hemsidans kvalitet vad gäller specifikationer har varit sämre sedan vårat affärssystembyte i September. Hemsidan uppdateras och förbättras kontinuerligt. Just specifikationerna har vi haft lite svårt att förbättra dock. Men de blir sakta men säkert bättre för varje dag.

Hej!

Vi är medvetna om detta problem och jobbar på en lösning. Detta beror på att PostNord har gjort en make-over på sin hemsida och många av deras URL'er är annorlunda. Vi måste bara ändra URL'erna i våra system, men det kan ta lite tid att fixa.

Med vänlig hälsning, Pontus

Varför ska kunderna behöva acceptera detta från ett miljardföretag i Dustins klass? Har kompetensen flytt företaget?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

jag tycker ni har bra service är kund hos er

dock ville jag påpeka ni kunde vara snabba med och ta in nyaste dator delar som kommer ut på marknaden dvs Intel skylake 6700K med socket 1151 moderkorten etc.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför ska kunderna behöva acceptera detta från ett miljardföretag i Dustins klass? Har kompetensen flytt företaget?

Säger inte det är rätt, men varenda storföretag som byter affärssystem har massiva problem innan det blir bättre...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Då kanske man ska fundera på innan man gör ett sådant byte som ger negativa effekter då för kunderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Det är nog inget företag som bytt ut hela uppsättningen av system och gjort det utan att påverka kunderna, eller ha buggar/felaktigheter att reda ut.

Skrivet av pytonOrm:

jag tycker ni har bra service är kund hos er

dock ville jag påpeka ni kunde vara snabba med och ta in nyaste dator delar som kommer ut på marknaden dvs Intel skylake 6700K med socket 1151 moderkorten etc.

Processorer finns uppe nu på:
https://www.dustinhome.se/group/hardvara/datorkomponenter/pro...
Och moderkort på:
https://www.dustinhome.se/group/hardvara/datorkomponenter/mod...

Skrivet av HazZarD:

Då kanske man ska fundera på innan man gör ett sådant byte som ger negativa effekter då för kunderna.

Det går inte att genomföra ett sådant stort byte utan att det påverkar kundernas upplevelse, eller vara helt utan buggar/felaktigheter.

Alltid när man inför nya system och gör stora byten som det här är (då allt byttes ut från grunden och upp) så kommer det påverka kunderna under en viss tid, vilket nästan inte går att undvika alls i dagens läge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför likställer folk med att information saknas för att man byter system? Är inte informationen länkad med produkten från början..? Låter mer som ogenomtänkt övergång.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Enligt reklamen som finns här på Sweclockers så säljer ni en Samsung 256gb 850 EVO SSD för 1079kr och när man klickar på länken så kommer man till er hemsida men där kostar den 1111kr och inte 1079kr... ?

1079kr

1111kr
https://www.dustinhome.se/product/5010810112/850-evo?ssel=fal...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |