Permalänk
Medlem

GTX 980ti fungerar inte!

Idag så installerade jag glatt mitt nya EVGA gtx 980ti i min dator. Jag såg till att försiktigt montera det så att det inte skulle bli skadat och jag hade på mig ett ESD armband som vanligt. Efter det testade jag att starta datorn men skärmen visar endast B2 i högra hörnet och jag har försökt montera om kortet och sett till att alla kablar sitter i men inget funkar. Kan jag ha fått ett defekt exemplar? Tack i förhand

Permalänk
Medlem

En har löst det så här med ett 770. Samma felmeddelande.
"Recently purchased an ASUS GTX 770 and had this exact same issue, had to boot the Video Card in my buddies system and then upgrade the Graphics Card's BIOS (Fairly simple, downloaded an .exe from ASUS), put it back in my system and Bam! Booted first try. I know its a couple months late but hopefully it helps someone xD"

En annan löste med att uppdatera moderkortets Bios.

Du kan börja med att nollställa din Bios och se om det funkar.
Vad har du för nätagg?

Btw.. Skriv vad du har för dator i OP eller än bättre i din signatur.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En har löst det så här med ett 770. Samma felmeddelande.
"Recently purchased an ASUS GTX 770 and had this exact same issue, had to boot the Video Card in my buddies system and then upgrade the Graphics Card's BIOS (Fairly simple, downloaded an .exe from ASUS), put it back in my system and Bam! Booted first try. I know its a couple months late but hopefully it helps someone xD"

En annan löste med att uppdatera moderkortets Bios.

Du kan börja med att nollställa din Bios och se om det funkar.
Vad har du för nätagg?

Btw.. Skriv vad du har för dator i OP eller än bättre i din signatur.

Processor: i5 3570K
Ram: 16GB corsair vengeance
Moderkort: MSI Z77A-GD65
Nätagg: Corsair AX750 watt

Permalänk
Medlem

låter som samma problem jag hade med mitt 780ti, behövde ställa in legacy mode i bioset istället för uefi boot, uppdatera moderkortsbioset kan hjälpa

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

låter som samma problem jag hade med mitt 780ti, behövde ställa in legacy mode i bioset istället för uefi boot, uppdatera moderkortsbioset kan hjälpa

Ska pröva göra det efter jag vaknat upp, tackar för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammerTH:

Processor: i5 3570K
Ram: 16GB corsair vengeance
Moderkort: MSI Z77A-GD65
Nätagg: Corsair AX750 watt

Hej. Det verkar som att MSI's moderkort är särskilt känsliga mot nya grafikkort. Jag har exakt samma problem med ett 280x (ej nytt men men).

Jag har upgraderad bios på både moderkort och gpu utan resultat. Har testat säkert 5-6 stycken på vardera.

Så nu ligger det i kartongen och samlar damm. Funderar på att göra det till en hylla eftersom webhallen inte vill ta det som reklamation. (Om de läser detta: Tack!)

En grej som faktiskt verkat fungera för många är att ställa in pci-e på "legacy" i bios och sedan boota upp med gpun (jag har inte den inställningen i mitt bios men det kanske du har).

Hoppas du löser det!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Kolla om dina PCI-Express-portar sitter på Gen1, 2, el. 3.
Vägra boota i min väns dator, behövde ställa om porten till Gen 3, därefter funkade det.