Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny datorstol!

Hej,

Har lite ryggproblem och tänker införskaffa mig en ny datorstol. Har det budget på max 3000kr. Bara en lite kul extra grej skulle vara om man skulle kunna få sitt namn antingen tryckt på stolen eller sytt på stolen. Har sett andra ha det och det ser fräscht ut!

Lite info vet inte om det behövs. Är 190cm väger ca 95kg. Spenderar ca. 3-6 timmar framför datorn varje dag. Spelar mycket fps spel som kräver mycket koncentration.

Vilken stol rekommenderar ni för mig och vilken använder ni själva?

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Markus från Ikea, funkar jättebra och passar mig utmärkt. Sen är det väl dxracer som gör de riktiga "gamingstolarna", vet att dessa är populära men kan ej prata ur egen erfarenhet om de stolarna.

Permalänk

Jag kör på ''Markus'' från Ikea, en riktigt bekväm och relativt billig stol.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Permalänk
Medlem

@zoer:

Hur tycker du att dom är + kommer du ihåg hur mycket de kostar?

Permalänk
Medlem

Arozzi enzo gaming stol kanske?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Kelow:

@zoer:

Hur tycker du att dom är + kommer du ihåg hur mycket de kostar?

Kolla min länk. Runt 1500kr.

Permalänk

Kelow, mitt bästa tips för dig är: köp en begagnad stol för 1500 & ytterligare 1500 på ett begagnat höj/sänkbart skrivbord, det revolutionerade mitt liv och rygg ont är borta! (Köpte själv ett sådant bord för ca 1300)

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

Fyndade en Kinnarps Syncrone 8000 för 600:- på blocket i nära nog nyskick. Snacka om att man sitter som en kung nu och den är inställbar på alla håll och kanter.

Håller med om att ett justerbart skrivbord är en vettig investering, såg flera billiga elektriska fina kontorsskrivbord när jag letade efter stol på blocket.

Permalänk
Medlem

@Kelow:

Kolla in DX Racers R-serie som är gjord för längre personer. Min bror köpte en så jag provsatt hans och beställde en egen

http://www.maxfps.se/racing-series