Reklamfritt Youtube mot månadsavgift dröjer

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av elklazor:

Jag vet, och det är det jag använder
Det är helt enkelt lättare att skriva "Adblock", och med det så menar jag en annonsblockerare.
Lite som när man snackar om en Thermos eller jeep!

i see

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Väldigt tråkigt att se att majoriteten här inte stödjer videoskaparna.

Inte lika tråkigt som att se reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Videoskapare får redan sjukt dåligt betalt. Man måste få typ 500k per video för att ens börja tänka i banorna att leva på det. Youtube är snåla tyvärr. Dom borde gynna videoskaparna och ge dom mer av pengarna, det är ju trots allt tack vare dom youtube existerar. Tänk dig att slita för att lägga upp videos som ses av miljoner och sen kan man knappt leva på det, jävligt sjuk modell alltså.

Fast vad är det som säger att det är en mänsklig rättighet att kunna leva på Youtube-videos? Dessutom är det ju knappast deras affärsidé, att några få ska kunna leva på det, utan att ge ALLA möjlighet att synas, dvs Google måste betala hosting för alla möjliga typer av skit som ingen ser.. Nä, jag är inte bitter för att ingen kollar på mina filmer...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Inaktiv

Hehe kul med alla som värnar om artisterna när man pratar om musik.

Däremot videoklipp inklusive det mesta av ny musik verkar ingen vilja betala för.

Inte det att jag själv tänker betala för det heller men i alla fall. Något jag inte förstår är varför youtube inte sysslar med filmuthyrning o så? Finns nog många inklusive mig själv som skulle betala en tia eller så för en nyare film, särskilt nu när dem låter en streama i 3860p också! Även om den är komprimerad så lär den lätt tävla med 1080p blueray.

Kommer aldrig betala 80kr i månadsavgift för netflix eller HBO, däremot kan jag lätt pröjsa 8x10kr i månaden för att hyra film 2 ggr i veckan istället för att skaffa dem på annat sätt.

Tror knappast det är något filmindustrin skulle tappa intäkter på, tvärt om! Dessutom kunde de väl ta ett par kr per serieavsnitt också. Ska inte mycket till för att komma upp i 80-100kr månaden vilket kan bli mycket pengar med tanke på hur stor kundkrets dem ändå har.

Permalänk
Avstängd

Samtliga IP-adresser som spyr ut reklam på youtube är blockade sedan år tillbaka. Inget behov av adblock eller betalmodeller för att slippa reklam.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fizzdan:

Fast vad är det som säger att det är en mänsklig rättighet att kunna leva på Youtube-videos? Dessutom är det ju knappast deras affärsidé, att några få ska kunna leva på det, utan att ge ALLA möjlighet att synas, dvs Google måste betala hosting för alla möjliga typer av skit som ingen ser.. Nä, jag är inte bitter för att ingen kollar på mina filmer...

Skickades från m.sweclockers.com

Mänsklig rättighet är väl att ta i. Men tycker definitivt man borde få en bra lön om man hjälper till att marknadsföra produkter. Det är ju som ett jobb för dom många gånger. Företagen tjänar mycket på det så inte mer än rätt att dom som marknadför får sin del av kakan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Que? Har aldrig fått reklam på youtube så länge jag kört med Adblock Plus. Har du någon länk till en video som exempel där detta sker?

Märkte det själv då jag hade adblock plus, började med att vissa sidor hade reklam, sen kom youtube där få visades, drog in alla 3 adblock och då försvann all reklam, och tittade jag på ikonerna så såg jag att 1 av dem blockerade på youtube medans dem 2 andra gjorde inte det, hittade sen en tråd på overclock.net där dem förklarade detta.

Permalänk
Medlem

Använder AdBlock på alla sidor förutom SweC, fungerar utmärkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon56869:

Hehe kul med alla som värnar om artisterna när man pratar om musik.

Däremot videoklipp inklusive det mesta av ny musik verkar ingen vilja betala för.

Inte det att jag själv tänker betala för det heller men i alla fall. Något jag inte förstår är varför youtube inte sysslar med filmuthyrning o så? Finns nog många inklusive mig själv som skulle betala en tia eller så för en nyare film, särskilt nu när dem låter en streama i 3860p också! Även om den är komprimerad så lär den lätt tävla med 1080p blueray.

Kommer aldrig betala 80kr i månadsavgift för netflix eller HBO, däremot kan jag lätt pröjsa 8x10kr i månaden för att hyra film 2 ggr i veckan istället för att skaffa dem på annat sätt.

Tror knappast det är något filmindustrin skulle tappa intäkter på, tvärt om! Dessutom kunde de väl ta ett par kr per serieavsnitt också. Ska inte mycket till för att komma upp i 80-100kr månaden vilket kan bli mycket pengar med tanke på hur stor kundkrets dem ändå har.

Tyvärr så slår nog en hög bitrate 1080p en 3860p. Problemet är ju att dom inte kan streama i tillräckligt hög bitrate ännu. Lär krävas en stabil 250mbit lina för att streama full bitrate bluray 1080p och såklart ännu mer med full bitrate högre pixlar p. Hade varit väldigt intressant att kunna streama sådan kvalité och få tillgång till nya (och gamla) filmer som släpps. Då hade man ju sluppit samla filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Ja tack.

(Ser gärna detta på sweclockers också! ☺)

Jag ger undantag till Sweclockers, kärlek till sidan. <3

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Känns som att paywallen på youtube stegar närmare, snart blockerar dem nog alla videos om man har adblock installerat och inte betalar månadsavgift. Andra sajter har börjat göra samma sak, ett exempel är zero punctuation, kan tyvärr inte titta på hans reviews längre då dem blockerar samtliga videos om man har någon form av adblock på, även fast dem inte har någonting att göra med videouppspelaren i sig, finns inte ens reklam i den.

Permalänk
Medlem

@Vangen:

Klart man gör.

Permalänk
Medlem

Många här som varken kan tänka sig betala eller se annonser. Seriöst? Det kostar pengar att driva youtube och nyttjar man tjänsten så får man väl bidra till att få det gå runt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

YouTube känns som ekonomisk bubbla som förr eller senare kommer att spricka. Önskar det fanns ett icke-centraliserat system som konkurent.

Skrivet av zxhosting:

För mig så får jag ingen reklam på Youtube med AdBlock, så du kanske har problem med den?

Det är ingen hemlighet att AdBlock Plus tar betalt av storföretagen. Därför jag undviker det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99565:

Tyvärr så slår nog en hög bitrate 1080p en 3860p. Problemet är ju att dom inte kan streama i tillräckligt hög bitrate ännu. Lär krävas en stabil 250mbit lina för att streama full bitrate bluray 1080p och såklart ännu mer med full bitrate högre pixlar p. Hade varit väldigt intressant att kunna streama sådan kvalité och få tillgång till nya (och gamla) filmer som släpps. Då hade man ju sluppit samla filmer.

Blu-Ray (1080p) är max 54Mbit/s, så några 250Mbit krävs verkligen inte för att streama det.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med banners och annan reklam på hemsidor, sålänge de inte blinkar, låter, swishar upp en ny sak i reklamrutan och stör etc (som vid tex rörlig reklam eller störande banners). Gör det detta så blockar jag reklam på sidan. Jag har ganska ofta stängt av adblock ( i mitt fall) på bla SweC men ibland så kommer det helt enkelt upp massa rörlig reklam igen och då blir det blockat ett tag fram över igen.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

ublock från gorhill, adblock får betalt från företag för att släppa igenom diverse reklam, vilket är rätt komiskt med tanke på vad dem egentligen ska göra

Tack!

Skrivet av Minsc S2:

Hade samma problem - jag ominstallerade Adblock och sen dess har det fungerat.
Peppar peppar...

Funkade inte för mig tyvärr

Skrivet av zxhosting:

För mig så får jag ingen reklam på Youtube med AdBlock, så du kanske har problem med den?

Ja, det var det jag menade

Skrivet av tyvar1:

Tack!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Seriöst... Är det värt att titta på så är det värt att betala för. Jag använder adblock enbart för att reklamen är så jäkla inträngande, nu är det TVÅ reklambitar på expressen och aftonbladet laddar knappt på en laptop pga alla skräp tillägg och trackers.

Men när Youtube ger dig en helt acceptabel kompromiss ( där bara de du tittar på får del utav dina pengar och där det fördelas baserat på tid tittat, altså inge mer 3-minuter video per dag BS ) ja nej då ska man inte betala alls, varken genom reklam eller med sina egna pengar. Ni lever ju iaf upp till namnet "gratisgenerationen" bra. Patetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle hellre se en liknande variant som twitch kör med. Betala i månaden direkt till specifika kanaler för att skippa reklam och diverse "förmåner". Från vad jag har hört så har pengarna från youtube till kanalerna sjukigt markant det senaste året. Enligt t.ex. totalbiscuit är en subscriber på twitch värt ca 500 visningar på en video på youtube.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Väldigt tråkigt att se att majoriteten här inte stödjer videoskaparna.

Ja, det är ju Generation gratis som är igång. Man kan absolut inte tänka sig att betala för sig och reklam är tydligen också oacceptabelt. Om alla internetanvändare hade den inställningen så skulle majoriteten av internet dö. Åtminstonde majoriteten av kvalitativ content.

Permalänk
Medlem

På många sidor stänger jag faktiskt av Adblock (t.ex. Sweclockers) men när det gäller Youtube är det fan det bästa som finns!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99565:

Tyvärr så slår nog en hög bitrate 1080p en 3860p. Problemet är ju att dom inte kan streama i tillräckligt hög bitrate ännu. Lär krävas en stabil 250mbit lina för att streama full bitrate bluray 1080p och såklart ännu mer med full bitrate högre pixlar p. Hade varit väldigt intressant att kunna streama sådan kvalité och få tillgång till nya (och gamla) filmer som släpps. Då hade man ju sluppit samla filmer.

Hm alltså teoretiskt får du ju ner strax över 40gb timmen med en 100mbit uppkoppling och verkligheten ligger ju inte långt undan i alla fall såvida man inte kör över en sunkig wifi uppkoppling. 40gb/h räcker fint till en hygglig 4k film om man kör med bra komprimering. Men eftersom många inte har tillgång till 100mbit heller så får man väl lägga in nån typ av nedladdningsfunktion ungefär så som youtube fungerar nu fast att den skriver ner datan på hårddisken. Då får ju även stackare med taskiga adsl linor möjlighet att använda tjänsten. Kan inte vara någon grej för google att lösa det lilla problemet.

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Märkte det själv då jag hade adblock plus, började med att vissa sidor hade reklam, sen kom youtube där få visades, drog in alla 3 adblock och då försvann all reklam, och tittade jag på ikonerna så såg jag att 1 av dem blockerade på youtube medans dem 2 andra gjorde inte det, hittade sen en tråd på overclock.net där dem förklarade detta.

Vilken av adblocken blockerade då ?
Själv använder jag uBlock som funkar utmärkt.
Och Weblock för iPad.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Hoppas skiten dör så att folk kan flytta till lämpliga videostreamingsiter som Vimeo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blockar all reklam och alla suspekta trackers på alla sidor jag besöker. För att då direkt stödja så, som exempel prenumererar jag på TB:s Twitch för 5$/månad och köper en del tröjor med mera från Logan på Tek Syndicate för att stödja deras och andras arbete som jag verkligen uppskattar. På FZ så vart jag istället för att stå ut med eller blockera reklamen supporter i några år för att dessutom stödja deras videosatsning och därmed gynna dom direkt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

"älskar" folk som säger #adblock etc. Hur tror ni att dom som gör filmerna ni kollar på får pengar? Via reklam. Vad tror ni kommer ske när majoriteten använder adblock? Jo ni kommer behöva betala för allt, eller så kommer alla vara kraftigt sponsrade.

Skrivet av skogsvilden:

Blockar all reklam och alla suspekta trackers på alla sidor jag besöker. För att då direkt stödja så, som exempel prenumererar jag på TB:s Twitch för 5$/månad och köper en del tröjor med mera från Logan på Tek Syndicate för att stödja deras och andras arbete som jag verkligen uppskattar. På FZ så vart jag istället för att stå ut med eller blockera reklamen supporter i några år för att dessutom stödja deras videosatsning och därmed gynna dom direkt.

Vad du gör är också ett hälsosamt sätt att göra det. Men väldigt många färre gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vilken av adblocken blockerade då ?
Själv använder jag uBlock som funkar utmärkt.
Och Weblock för iPad.

Det finns ju adblock plus, sen vanliga adblock och adblock pro, men sen vilken av det var som blockerade vad minns jag. Jag har sen länge använt mig av uBlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av limesimme:

Hoppas skiten dör så att folk kan flytta till lämpliga videostreamingsiter som Vimeo

Skickades från m.sweclockers.com

Vad rökte du och har du något kvar?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.