Permalänk
Proffsmoddare

Då har man dubbla 26650 både på höjden och på bredden Stackat i Congestus och paralellet i Wrath Go big or go home

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av riccoo:

Vet inte om ni vapar på lägre watt. Men om ni gör det med subox mini så kan ni räkna med att "true watt" är högre än vad som står på skärmen. Detta gäller bara de lägre watten (under 3.7 volt tror jag) http://i.imgur.com/m9b6fdI.png

Sitter runt 23W på 65/35 VG/PG, Tar och tar ner den till 18W så får vi se

Edit: hjälpte inte

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Min mamma har denna cigg.

Och vilken stryka ska man välja när det gäller juicer?

Är det 6 mg man ska välja eller är det mer eller mindre man ska välja?

Hon gör hål på sina cigaretter med så det är väl ca ~ 3 mg om det ens går att får tag på.

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=13&controller=pro...

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

http://i.imgur.com/qPCKmUe.jpg

Hon gör hål på sina cigaretter med så det är väl ca ~ 3 mg om det ens går att får tag på.

Hittade denna och det verkar stämma rätt bra, kör själv 18mg då jag röka väldigt mycket innan och detta passa väldigt bra på mig.

http://www.eciggshop.se/pages/nikotinstyrke

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Redan beställt Blev två stycken. Farsan ska ju ha en..

Men jag är så prylkåt, så jag kommer säkert köpa flera mods.

Sneglar på en Sigelei 150W. Bästa tank till den, som klarar 150W ? (Såg ett klipp där han körde Subtank Mini + Sigelei 150W och sa att han inte ville köra 150W för då skulle man bränna tanken)

@MuffinManxD brukar ha bra tips

@Zippeer Fan, sluta nu Jag återkopplar också när jag fått mina leksaker. Kul med lite reviews/input

Haha, tack för det! Jaa du, kan inte riktigt säga en Tank som klarar 150w, 150w är väldigt, väldigt mycket. Jag kör väldigt sällan över 50W på min Cthulhu, som endå klarar rätt höga watt. Såg en video där en snubbe körde 120W på den nya Aspire Atlantis 2, men vapen blir ju väldigt varm, och svårt att hålla upp wickningen pga den extremt höga värmen. Kör mest RDA's vid 50-80W, men det finns ju folk som kör de ännu högre, beror ju på bygge, airflow och sånt. Är du ute efter clouds, så skulle jag rekommendera en Dark horse till clouds, då den har sjukt mycket airflow och väldigt lätt att bygga coils på. Sigelei 150w är riktigt bra mod, btw, jag äger Sigelei 100w Plus som också är flawless i mina ögon. Kör du Subtank mini på 150w så får du ett inte så trevligt bränt hit. Inget jag rekommenderar. Har du andra frågor så är det bara o fråga!

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Haha ger bara min återkoppling Första coilen jag fick var också dålig glömde jag nämna

Batteri locket/luckan sitter kvar men den skulle kunna sitta bättre

Haha, jag minns min första coil på en RDA, den blev så fel på alla håll o kanter, mitt tips är att titta in videos hur man gör micro coils, för det är det de flesta använder till det mesta. Även Macro coils är nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Haha, jag minns min första coil på en RDA, den blev så fel på alla håll o kanter, mitt tips är att titta in videos hur man gör micro coils, för det är det de flesta använder till det mesta. Även Macro coils är nice

Fast nu var det kangertechs coil som var skit Den kommer ju men 1 0.5Ohm, 1 1.5Ohm och en förbyggd 0.5 Ohm i RBA delen.

Den som sitter i från början smakade bara skit direkt.. (Deras nya vertical coil på 0.5Ohm)

Själv brukar jag göra 0.5 Ohm coils med 26awg runt 5 wraps tror jag, var ett tag sen jag orkade göra en då gamla subtank RBA delen inte wickade på 70/30 VG/PG för mig.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Rökning har blivit en materialsport!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Vapeing*

Kom på en till positiv sak om subox.

Den hoppar igång direkt när du trycker på nån av knapparna jämfört med min cloupor mini som tar 1-2 sekunder.

Den hoppar in i "standby" väldigt fort också dock men ser det inte som ett problem då den startar upp så snabbt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Faktiskt. Det är trendigt att "vape'a". Det är dock långt ifrån ofarligt. Jag anser dock att det är upp till var och en att bestämma över sitt leverne. Men det är problematiskt om unga börjar med e-cigg för att det är trendigt, fast å andra sidan är det kanske bättre än vanliga cigaretter. Minst sagt kluven.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Faktiskt. Det är trendigt att "vape'a". Det är dock långt ifrån ofarligt. Jag anser dock att det är upp till var och en att bestämma över sitt leverne. Men det är problematiskt om unga börjar med e-cigg för att det är trendigt, fast å andra sidan är det kanske bättre än vanliga cigaretter. Minst sagt kluven.

Trendigt? Jag har sett 5st vapea sedan jag började förra året i november och då är 3st av dem mina kollegor.

Måste ändra mig, 6st morsan försöker göra överången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Det är verkligen inte trendigt, har sett 1 person under 18 som vapeat, dock ser man ungar röka analoga cigg varje dag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

http://i.imgur.com/qPCKmUe.jpg

Skulle rekomendera att börja med 12mg sen trappa ner. Risken med att ta en för liten mängd är att man inte sätter stopp för suget och går tillbaka till cigaretterna igen. Samt så hjälper nicotinet med att ge en "bättre" känsla som är mer lik cigaretter när man tar sina bloss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fast nu var det kangertechs coil som var skit Den kommer ju men 1 0.5Ohm, 1 1.5Ohm och en förbyggd 0.5 Ohm i RBA delen.

Den som sitter i från början smakade bara skit direkt.. (Deras nya vertical coil på 0.5Ohm)

Själv brukar jag göra 0.5 Ohm coils med 26awg runt 5 wraps tror jag, var ett tag sen jag orkade göra en då gamla subtank RBA delen inte wickade på 70/30 VG/PG för mig.

Beställde en av de ny vertical coilhuvuden av ren nyfikenhet för att jämföra med mina rebuilds som jag gör..tåkigt att hör det:( får jämföra och se..när du gör dina egna, bygger du dem horisontellt eller vertikalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Trendigt? Jag har sett 5st vapea sedan jag började förra året i november och då är 3st av dem mina kollegor.

Måste ändra mig, 6st morsan försöker göra överången.

Skrivet av Spelaspel:

Det är verkligen inte trendigt, har sett 1 person under 18 som vapeat, dock ser man ungar röka analoga cigg varje dag...

Er personliga erfarenhet av vad som är trendigt och inte är inte någon etablerad allmänvetenskap även om den kanske ger er en fingervisning på vad som är trendigt i just er umgängeskrets. Däremot så visar statistik att just e-cigaretter är trendigt.

Det finns också forskning från Storbritannien som visar att e-cigaretter attraherar ungdomar som inte rökt vanliga cigaretter innan. Det tyder på att vapeing är något som attraherar individer som inte tidigare rökt eller experimenterat med nikotin tidigare.

Det sker också en successiv förändring i USA vilket kan förmodas kommer att ske även i Sverige och Europa inom kort.

För sakens skull så lyder definitionen trend; "a general direction in which something is developing or changing."

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@yogiblod:

Zamplebox är kanske en av dom bästa grejerna jag köpt till mig själv.
Det som skrivits om Zamplebox är ganska gammalt och dom har ändrat det dom gjort fel.

Fick hem min första box igår och WOW är allt jag kan säga. Premium juicer för billiga pengar och av 6st så gillade jag inte en av dom.
Fick märken som Stellar, Immortal Fog, 13th floor elevapors mm. Grymma grejer, speciellt med deras nya system att "önska" smaker.

Jag tycker du ska testa, det är verkligen inte mycket pengar för 100ml juice som jag fick.

Ang tull så har jag inte haft några problem alls, har läst att folk inte heller haft det.

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Skrivet av dakioso:

@yogiblod:

Det som skrivits om Zamplebox är ganska gammalt och dom har ändrat det dom gjort fel.

Fick hem min första box igår och WOW är allt jag kan säga. Premium juicer för billiga pengar och av 6st så gillade jag inte en av dom.
Fick märken som Stellar, Immortal Fog, 13th floor elevapors mm. Grymma grejer, speciellt med deras nya system att "önska" smaker.

Jag tycker du ska testa, det är verkligen inte mycket pengar för 100ml juice som jag fick.

Ang tull så har jag inte haft några problem alls, har läst att folk inte heller haft det.

Ett stort problem folk har haft är att avsluta ett subscription på Zamplebox.. Många har avslutat det, men fortsatt få juice o betala för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakioso:

@yogiblod:

Du mena väll av 6st så ogillade du inte en av dem?
Tack för svaret! Jag tror nog att jag ska avvakta i och med att jag beställt juice för 1500kr nu...beställde från ITCvapes i USA (min första USA beställning) och ska se hur tullen behandlar det...brukar annars beställa från yaeliq utan några som helst problem (ta i trä) och beställningarna från fasttech och heavengifts har också gått bra (ta i trä igen).

Sen har jag följt debatten som nu råder efter vaporsharks och cloud9vapings rapporter av de höga innehållet av diacetyl & acetyl propinyl i många juicer på marknaden. Fått mig att inse att jag behöver vara mer selektiv med val av e juicer tills reglering kring tillverkning av e juice införs.

Någon som använt gearbest? Funderar på att beställa en Goblin mini till ijust2:an jag just fick hem!
http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_187803.html

Permalänk
Medlem

Har nu wickat om subox RBA delen och nu verkar det funka som det ska Får väl se om det mår lika bra imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Perfekt Fredagsvapemail Cloudz foh dayz breh!!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Perfekt Fredagsvapemail Cloudz foh dayz breh!!!!

http://i.imgur.com/AuRiSQS.jpg

Var beställde du den ifrån? Det låter smaskigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Var beställde du den ifrån? Det låter smaskigt!

Namberjuice.com Det är Nick GrimmGreens egna juicemärke 15dollar flaskan och gratis frakt från USA och en smak som är värd att mörda för

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Namberjuice.com Det är Nick GrimmGreens egna juicemärke 15dollar flaskan och gratis frakt från USA och en smak som är värd att mörda för

Jag har sett att du bygger mods och är jävligt sugen på en 2x18650 i paralell mosfetbox men känns sådär att betala ~1k(litar inte riktigt på kloner i det här fallet, dålig mosfet och dåligt lödda kablar)för något jag har kunskap till att bygga själv. Speciellt när jag bara tänkt leka lite med den. Var köper du delarna? Mosfet, resistorer, boxen (tänkte mig någon simpel hammondbox eller nåt) 510, switch etc.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Fick nyligen hem en VV/VW mod, en Zmax v2 som jag plockade upp för under 200:- lappen på ebloss.se. Till denna hade kör jag en genesis style RBA (ADA-TD). Suttit och kollat videos och läst hur mycket som helst men hittar fortfarande ingen bra information om vilka spolar som är bäst för dessa typer av mods. Just nu har jag 0.20 mm's Kanthal hemma, eller 32 gauge som jänkarna kallar det.

Någon annan som kör VV/VW mods som kan uttala sig? Vad kör ni för veke tex osv.

Man kanske ska köpa sig en RDA istället? känns som det hade kunnat passa bättre, tanken bakom mitt köp av en RBA var att jag inte skulle behöva sitta och droppa hela tiden på vekarna.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Fick nyligen hem en VV/VW mod, en Zmax v2 som jag plockade upp för under 200:- lappen på ebloss.se. Till denna hade kör jag en genesis style RBA (ADA-TD). Suttit och kollat videos och läst hur mycket som helst men hittar fortfarande ingen bra information om vilka spolar som är bäst för dessa typer av mods. Just nu har jag 0.20 mm's Kanthal hemma, eller 32 gauge som jänkarna kallar det.

Någon annan som kör VV/VW mods som kan uttala sig? Vad kör ni för veke tex osv.

Man kanske ska köpa sig en RDA istället? känns som det hade kunnat passa bättre, tanken bakom mitt köp av en RBA var att jag inte skulle behöva sitta och droppa hela tiden på vekarna.

Köp lite 26 o 28 gauge o gör 5-8 wraps så ska du se att du får ut fina resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Köp lite 26 o 28 gauge o gör 5-8 wraps så ska du se att du får ut fina resultat

Ok! tack för tipset!

AGA-TD är ju gjord för dubbla coils, ska man köra på det tycker du? Det här med ohms på spolarna osv är pilligt ibland.. Får ju inte hamna under 1.2 tror jag med Zmaxen.

Vad för veke skulle du säga funkar bäst för detta? De är ju gjorda för att köra med SS så det är kanske det man ska prova och få att funka först innan man ger sig på annat

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

La en beställning direkt lät asgott. Tog även äppelpajen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spelaspel:

Jag har sett att du bygger mods och är jävligt sugen på en 2x18650 i paralell mosfetbox men känns sådär att betala ~1k(litar inte riktigt på kloner i det här fallet, dålig mosfet och dåligt lödda kablar)för något jag har kunskap till att bygga själv. Speciellt när jag bara tänkt leka lite med den. Var köper du delarna? Mosfet, resistorer, boxen (tänkte mig någon simpel hammondbox eller nåt) 510, switch etc.

Om du har sett att jag bygger mods så har du sett fel Jag har köpt ett par Custombyggda av en Svensk byggare. Han och jag gjorde ett samarbete på min Wrath box han gjorde hela insidan och jag meckade utsidan Mina lödkunskaper är lika bra som mina kunskaper om styrsystemen på månlandaren så en modd som jag hade byggt skulle du inte vilja använda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du har sett att jag bygger mods så har du sett fel Jag har köpt ett par Custombyggda av en Svensk byggare. Han och jag gjorde ett samarbete på min Wrath box han gjorde hela insidan och jag meckade utsidan Mina lödkunskaper är lika bra som mina kunskaper om styrsystemen på månlandaren så en modd som jag hade byggt skulle du inte vilja använda

Haha, okej då! Jag får fortsätta min "forskning" på egen hand

Skrivet av WoXeR123:

Ok! tack för tipset!

AGA-TD är ju gjord för dubbla coils, ska man köra på det tycker du? Det här med ohms på spolarna osv är pilligt ibland.. Får ju inte hamna under 1.2 tror jag med Zmaxen.

Vad för veke skulle du säga funkar bäst för detta? De är ju gjorda för att köra med SS så det är kanske det man ska prova och få att funka först innan man ger sig på annat

Såg att zmax v2 bara kommer upp i 15 watt, jävligt svårt att få en dualcoil att gå bra med det. Det skulle innebära en dual coil på ~1.9ohm för att få ut watten helt = varje enskild coil måste vara ~2.8 ohm och det måste du åstadkomma utan att surfacearian blir för stor så att ramp up-timen inte blir för lång.

Har inte tillgång till min sigelei 150w fram till tisdag och har bara en istick 20w jag fick låna av en polare och min cthulhu +32 gauge kanthal jag lyckades hitta. Det gick fan inte att få till något, 32 är alldeles för tunt att bygga coils med :/ ....Kan ju också vara att min syn är åt helvete lol

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Ok! tack för tipset!

Jag kör 5-8 wraps x2 runt 2mm i min Cthulhu RTA, funkar utmärkt. Kör dual, det är najs när man får till ett riktigt fint bygge. Kört med samma bygge i typ 1.5 månad nu, bara dry burnat o under vattnet när de hettats upp, så försvinner all gunk o skit. Steam Engine kan hjälpa dig med vad du får ut för ohm med mer/mindre wraps. Under 1.2? Då får du köra många wraps.. Kanske 32g är bättre med en dual coil då. Japansk organisk bomull är bäst för vekning IMO.
Jag har den här: https://www.fasttech.com/products/0/10011538/2135101-authenti...
Beställde den dock från Amazon, men samma sak.
Edit: Såg nu att det är en Genesis typ, Mesh är najs till det, typ #300 eller #400 funkar bra till de.
Kanske dags att skaffa en rejäl box om du ska hålla på med byggen under 1.2 ohm, så du får ut mer av det. Det bestämmer du själv dock
(Rekommenderar Sigelei 100w plus eller Sigelei 150w)