Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Stor risk för häftig däckbränning i Forza Horizon 2 då? Eller går det justera språk för spelen?

Seriöst det där måste det ju fixa för det kan ju verkligen få folk att inte köpa konsolen.
En annan sak finns det något lir som gör något vettigt med Kinecten eller sket sig utvecklingen när de började sälja One utan?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha förslag på spel där det finns matchmaking för kampanjen i spelet, typ som det finns i borderlands spelen. Köpte Halo: MCC och trodde i min iver att det skulle finnas matchmaking för nån av kampanjerna, men så verkar inte vara fallet utan går bara att spela med vänner eller bjuda in någon till spel.

Inga av mina IRL vänner har xbox one så dom kan jag tyvärr inte spela med.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Funderar på ett xbox one

Kan man titta på blu-ray utan live gold?
Kan man strema filmer direkt från en nas?
Klarar man sig med 500Gb?
Kan man använda en extern disk för att utöka om 500Gb blir full?
Eller ska man investera i 1Tb när den kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gindalv:

Klarar man sig med 500Gb?
Kan man använda en extern disk för att utöka om 500Gb blir full?

- Ja, åtminstone ett tag.
- Ja.

Skrivet av Gindalv:

Eller ska man investera i 1Tb när den kommer?

- Nä, känns onödigt nu när hårddiskpriserna är såpass låga ändå.

Övriga frågor får någon annan svara på, men har svårt att tro att Live skulle påverka Blueray-uppspelningen på något sätt. Sen tror jag att XBone stödjer Plex nu för tiden?

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gindalv:

Kan man titta på blu-ray utan live gold?
Kan man strema filmer direkt från en nas?
Klarar man sig med 500Gb?
Kan man använda en extern disk för att utöka om 500Gb blir full?
Eller ska man investera i 1Tb när den kommer?

Inga problem att kika på bluray. Plex gör så du kan streama

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gindalv:

Klarar man sig med 500Gb?

Ja. Och 500gb är i praktiken kring 360gb eller där omkring, resterande e reserverat fyi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

Någon som har spelat Elite: Dangerous? Ser riktigt nice ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan bjuda in mig till preview programmet?

GT: WoodyHarlock

Edit: Bjuder på en Halo: MCC kod jag har liggandes för besväret

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk

Hur stänger man av sin Xbox One helt? De enda alternativen jag ser är standbyläge och energisparläge...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Hur stänger man av sin Xbox One helt? De enda alternativen jag ser är standbyläge och energisparläge...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är energisparläget som stänger av den helt

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Skrivet av loka04:

Är det någon som kan bjuda in mig till preview programmet?

GT: WoodyHarlock

Edit: Bjuder på en Halo: MCC kod jag har liggandes för besväret

Om ingen har skickat en invite än så kan jag lägga till dig på xbox live o bjuda in dig. Tar ju en tid innan du blir "accepterad" efter det

GT: Puxo1105

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Om ingen har skickat en invite än så kan jag lägga till dig på xbox live o bjuda in dig. Tar ju en tid innan du blir "accepterad" efter det

GT: Puxo1105

Tack så mycket

Pm:ar över Halo koden när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Skrivet av loka04:

Tack så mycket

Pm:ar över Halo koden när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Så där, du är inbjudan till Xbox Preview program nu. Hoppas du inte behöver vänta längre på att bli accepterad.
Jag själv fick vänta 2-3 dagar medans en kompis fick vänta en vecka.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Okej, bara att vänta då

Du har pm

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Någon som vet om HDD ska jobba konstant i dashboard?

Den låter konstat för mig. Först trodde jag att det var coil whine eftersom ljudet försvinner när man startar spel och kommer tillbaka när man stänger ner spelet. Ljudet kommer ifrån nedre vänstra delen av "gallret" typ snett ovanför blu-ray läsaren.

Men har jag verkligen en sån otur och lyckats hitta en xone med coil whine ? Eller är jag bara paranoid?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är det någon mer än mig som testat streama från Xbox one till datorn. Herregud va fantastiskt bra det funkar. Funkar klockrent över Wifi. Koppla in datorn till sovrumms tvn med laptopen (kass laptop) , Var ju som att spela xbox one i sovrummet med hjälp av streamen.

Är så himla glad jag köpte en X1. Detta är det bästa som hänt i sommar tror ja. ;D

här är ett klipp jag gjorde. Kvaliten är skit för min lur är från 80 talet tror ja.

https://www.youtube.com/watch?v=VJz4BjqPgFA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foyd:

Någon som vet om HDD ska jobba konstant i dashboard?

Den låter konstat för mig. Först trodde jag att det var coil whine eftersom ljudet försvinner när man startar spel och kommer tillbaka när man stänger ner spelet. Ljudet kommer ifrån nedre vänstra delen av "gallret" typ snett ovanför blu-ray läsaren.

Men har jag verkligen en sån otur och lyckats hitta en xone med coil whine ? Eller är jag bara paranoid?

Skickades från m.sweclockers.com

Spoltjut uppträder på det sättet på en Xbox One. Grejen är att spoltjutet bara händer när processorn arbetar minimalt. Kopplar du in en kinect försvinner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Spoltjut uppträder på det sättet på en Xbox One. Grejen är att spoltjutet bara händer när processorn arbetar minimalt. Kopplar du in en kinect försvinner det.

Hm... Grejen är att jag hade en day one xbox. Den lät mer som ett 56k modem. Min nya däremot låter mer som en laptop HDD som konstant skriver nånting. Inte högt utan man hör den från ca 1m... Men när man börjat höra den...

*Suck * får väl lämna tillbaka den och vänta på "xone slim" eller hålla tummarna att 1tb versionen inte har detta problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foyd:

Hm... Grejen är att jag hade en day one xbox. Den lät mer som ett 56k modem. Min nya däremot låter mer som en laptop HDD som konstant skriver nånting. Inte högt utan man hör den från ca 1m... Men när man börjat höra den...

*Suck * får väl lämna tillbaka den och vänta på "xone slim" eller hålla tummarna att 1tb versionen inte har detta problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får hem min imorrn, lite så jag börjar gruva mig över vilka fel den skulle kunna ha. Det ljudet du beskriver är förvisso inte trevligt men låter ändå inte som normal coil whine.

Min gamla Xbox 360 Elite lät samtidigt som en dammsugare så även med skrikande spolar så lär väl min One vara tystare skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag får hem min imorrn, lite så jag börjar gruva mig över vilka fel den skulle kunna ha. Det ljudet du beskriver är förvisso inte trevligt men låter ändå inte som normal coil whine.

Min gamla Xbox 360 Elite lät samtidigt som en dammsugare så även med skrikande spolar så lär väl min One vara tystare skulle jag tro.

Hehe. Det är nog ingen fara med din Xone. Bara jag som har sån himla otur när det gäller konsoler

Yah, men av någon anledning minns jag inte att jag blev störd av ljudet på de gamla 360. Men man kanske blir lite känsligare mot ljud ju äldre man blir

Hursomhelst, jag lämnade tillbaka min Xone för några timmar sen. Ångrar det lite, men, äsch, blir nog en rea på 1tb versionen snart *håller tummarna *

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena folket!

Går i tankarna att införskaffa ett xbox nu i dagarna och råkade snubbla över tillbehöret "Xbox One - TV Tuner" som ska kunna användas för att tex streama tv från boxet till exempelvis surfplatta. Det jag bara tänkte höra är om det är någon som sitter på en sån här manick och isf hur tycker ni den funkar? Samt hur är det om man tex bor i ett vanligt comhemhus utan box eller liknande, går det att koppla antennkabeln direkt in i TV tunern och köra på?

Tack på förhand mvh Emil

Permalänk

Hej!
Jag ska åka till USA i ett år, och undrar om man kan med sig sitt "svenska" xbox one?
Jag vet att man måste ha en adabter men undrar om det är det ända eller går det absolut inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kletgunnar:

Tjena folket!

Går i tankarna att införskaffa ett xbox nu i dagarna och råkade snubbla över tillbehöret "Xbox One - TV Tuner" som ska kunna användas för att tex streama tv från boxet till exempelvis surfplatta. Det jag bara tänkte höra är om det är någon som sitter på en sån här manick och isf hur tycker ni den funkar? Samt hur är det om man tex bor i ett vanligt comhemhus utan box eller liknande, går det att koppla antennkabeln direkt in i TV tunern och köra på?

Tack på förhand mvh Emil

Skrev tidigare om detta. Bor även jag i ett comhemhus. Har du ett abonemang hos comhem så lär det fungera fint. Annars har du inte mycket att välja på.

Skrivet av NoNamesWayne:

@Gute88: Tyvärr så hade jag bara typ 5 kanaler som var digitala och resten var analoga så det får ligga på hyllan ett tag men verkar fungera smidigt annars.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

@NoNamesWayne:

Tack för det snabba svaret! Jag har inte heller något typ av abonnemang utan kör på det som finns att kolla på utan avgift. Är dock sugen på att slänga med stickan eftersom jag för tillfället har en tv i sovrummet som saknar anslutning till tv jacket samt att det vore skönt för sambon att kunna kolla lite tv när jag ockuperar den större vardsgsrumms-tvn. Vi får se hur det blir.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Är det någon mer än mig som testat streama från Xbox one till datorn. Herregud va fantastiskt bra det funkar. Funkar klockrent över Wifi. Koppla in datorn till sovrumms tvn med laptopen (kass laptop) , Var ju som att spela xbox one i sovrummet med hjälp av streamen.

Är så himla glad jag köpte en X1. Detta är det bästa som hänt i sommar tror ja. ;D

här är ett klipp jag gjorde. Kvaliten är skit för min lur är från 80 talet tror ja.

https://www.youtube.com/watch?v=VJz4BjqPgFA

Jag har också testat det. Helt galet hur bra det fungerar 10/10!!
Jag kör på WiFi och det flyter på hur fint som helst! Riktigt bra gjort av Microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Jag har också testat det. Helt galet hur bra det fungerar 10/10!!
Jag kör på WiFi och det flyter på hur fint som helst! Riktigt bra gjort av Microsoft

Jan man starta xboxet från datorn eller måste man slå på xboxet själv innan man kan streama?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wranzzon:

Jan man starta xboxet från datorn eller måste man slå på xboxet själv innan man kan streama?

Man kan starta från datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorretdemaar:

Hej!
Jag ska åka till USA i ett år, och undrar om man kan med sig sitt "svenska" xbox one?
Jag vet att man måste ha en adabter men undrar om det är det ända eller går det absolut inte?

Skickades från m.sweclockers.com

En adapter räcker inte, du behöver ett helt nytt nätagg. I USA använder de 110V, till skillnad från våra 230V.
I övrigt är det bara att rocka loss.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Man kan starta från datorn

Shit vad Nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wranzzon:

Shit vad Nice!

jajjamensan jag körde gta5 över wifi på min sunkiga vaio laptop. Det funkar så sjukt bra. sen kopplade jag in laptopen på sovrums tv å spela. var tametusan som å spela Xbox one där inne. Det här har verkligen microsoft lyckas bra med.