Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Foyd:

Tjenna alla!

Skaffade Day One utan Kinect när Xone kom ut men den hade Coil Whine problemet - så lämnade tillbaka den nästa dag. Sedan dess har jag varit väldigt tveksam till att skaffa en Xone igen (Med min tur skulle jag få en med samma problem).

Men, så såg jag att Xone för 2490kr så åkte ner för att köpa en.Tyvärr, visade det sig att de var slut på Elgiganten - Men de skulle få in nya (15st) på fredag så jag bokade en. Men nu känner jag mig lite osäker... Hur ligger det till med Coil Whine problemet? Är det fixat eller finns det fortfarande problem med det?

Jag har läst att en patch fixade problemet delvis. För vissa försvann det helt, för andra vart lite bättre o del hjälpte det inte alls.

Skulle gärna höra från folk som köpt konsolen de senaste 2-3mån. om de har/haft problem med coil whine eller t.ex. dålig fläkt. Gärna lite åsikter kring nätadaptern (?? - den där "grejen" mellan konsolen och eluttaget) hur ljudnivån är på den.

Tacksam för hjälp

EDIT:
Såg nu att HDMI kabel och headset inte medföljer... Jag trodde detta var standard med alla Xone?

Alla xbox one jag har haft kontakt med och kompisars, runt 10-12st xbox one enheter, har ingen haft några problem

Jag fick både HDMI o headset med Tror det ingår i hela basenheten, om det inte är fyndvara. Vart ser du att du inte får hdmi o headset? Hemsidan? Kan ju vara så att elgiganten är lite... korkade.. oh inte vet bättre

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Vart äntligen ägare till en xbone igår

Dock har jag ett bekymmer som är smått jobbigt, handkontrollen tappar rätt ofta kontakten med xboxet för att några sekunder senare få kontakt igen.

Funderar på att köpa en kontroll till för att testa med eller alternativt köpa en trådad kontroll, någon som vet hur lång sladden är man får med till den trådade?

Eller ska man helt enkelt gå tillbaka till Elgiganten och göra en felanmälan? Vill helst inte bli av med konsolen nu om dom tar in den på service. Har köpt den nu för att man äntligen har lite tid att spela när man har 4 veckors semester

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Relik 📜

Plockade hem en XB1 igår och täcker därmed upp hela senaste konsolgenerationen!

Fundersam över egentligen två praktiska saker. Att man inte kan välja ett språk utanför regionen är enligt mig rent efterblivet. Jag har redan betalkort och sådant knutet till mitt MS-konto, men de fungerar bara om jag har Sverige som region, vilket tvingar mig till svenska. Väljer jag UK och engelska måste jag ha UK-adress.

Finns garanterat vägar runt, men dumheten känns trots det total. Att kunna sätta i alla fall engelska som språk oavsett region bör vara någon form av grundkrav, speciellt för en såpass stor aktör som Microsoft. #dumheter

Det andra är konton. Jag vill ju givetvis använda mitt Microsoft-konto jag kör till Windows och annat, vilket funkar bra. Däremot vill jag helst inte ge tillgång till Onedrive, Skype eller massa andra saker, vilket kommer med på köpet. MS erbjuder ju dels lösenord (vilket skulle ta 100 minuter typ), dels en kod, men båda känns rätt klumpiga.

Känns som det borde gå att göra bättre, många borde väl vilja ha en enkel konsol utan att för den skull öppna upp sina rätt privata MS-konton. Borde finnas ett mellanläge där till exempel Skype, Onedrive och andra tjänster kräver lösenord, men allt "XB1-relaterat" fungerar.

Har jag missat något i de här frågorna?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Plockade hem en XB1 igår och täcker därmed upp hela senaste konsolgenerationen!

Fundersam över egentligen två praktiska saker. Att man inte kan välja ett språk utanför regionen är enligt mig rent efterblivet. Jag har redan betalkort och sådant knutet till mitt MS-konto, men de fungerar bara om jag har Sverige som region, vilket tvingar mig till svenska. Väljer jag UK och engelska måste jag ha UK-adress.

.....

Har jag missat något i de här frågorna?

Grattis till heltäckningen.

Det enda du missat är att röststyrningen inte heller fungerar om du sätter Sverige som region.
Tier 2 Lokalisering... yeah right
#Dumheter indeed

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Grattis till heltäckningen.

Det enda du missat är att röststyrningen inte heller fungerar om du sätter Sverige som region.
Tier 2 Lokalisering... yeah right
#Dumheter indeed

Well, har ingen Kinect så den biten lär jag inte sakna. Handlar mest om att jag har allt annat tekniskt på engelska, trivs helt enkelt bättre så. Fattar inte varför Microsoft ska sätta en spärr där, har svårt att se vilka problem de löser.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av loka04:

Vart äntligen ägare till en xbone igår

Dock har jag ett bekymmer som är smått jobbigt, handkontrollen tappar rätt ofta kontakten med xboxet för att några sekunder senare få kontakt igen.

Funderar på att köpa en kontroll till för att testa med eller alternativt köpa en trådad kontroll, någon som vet hur lång sladden är man får med till den trådade?

Eller ska man helt enkelt gå tillbaka till Elgiganten och göra en felanmälan? Vill helst inte bli av med konsolen nu om dom tar in den på service. Har köpt den nu för att man äntligen har lite tid att spela när man har 4 veckors semester

Har du testat uppgradera handkontrollen?
Finns i Inställningsmenyn, under typ System eller liknande. Kräver att du kopplar handkontrollen med USB-kabel till Xboxen under uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highscore:

Har du testat uppgradera handkontrollen?
Finns i Inställningsmenyn, under typ System eller liknande. Kräver att du kopplar handkontrollen med USB-kabel till Xboxen under uppdateringen.

Har uppdaterat kontrollen nu så ska se om dert går bättre ikväll när jag ska lira.

Tack för tipset

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Well, har ingen Kinect så den biten lär jag inte sakna. Handlar mest om att jag har allt annat tekniskt på engelska, trivs helt enkelt bättre så. Fattar inte varför Microsoft ska sätta en spärr där, har svårt att se vilka problem de löser.

Min dimper ner innan helgen, men ser det du beskriver som ett enormt störande problem. Gissar att man får leta upp adress i UK och regga sig med då.. Speciellt om man vill ha en kinect att prata med i sin ensamhet i framtiden^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Goozie:

Min dimper ner innan helgen, men ser det du beskriver som ett enormt störande problem. Gissar att man får leta upp adress i UK och regga sig med då.. Speciellt om man vill ha en kinect att prata med i sin ensamhet i framtiden^^

Skickades från m.sweclockers.com

Många verkar lösa det genom att helt enkelt handla med Game Cards, vilka köps in separat. Då behöver man inte registrera något betalkort. Jag kör vidare på engelska för nu i all fall, har än så länge inte märkt några direkta nackdelar. Sägs att Xbox Video (och Music?) inte fungerar, men det är inga tjänster jag använder oavsett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Många verkar lösa det genom att helt enkelt handla med Game Cards, vilka köps in separat. Då behöver man inte registrera något betalkort. Jag kör vidare på engelska för nu i all fall, har än så länge inte märkt några direkta nackdelar. Sägs att Xbox Video (och Music?) inte fungerar, men det är inga tjänster jag använder oavsett.

Allright, ja det låter ju som ett alternativ i alla fall. Nej de två funktionerna kan man nog klara sig utan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Många verkar lösa det genom att helt enkelt handla med Game Cards, vilka köps in separat. Då behöver man inte registrera något betalkort. Jag kör vidare på engelska för nu i all fall, har än så länge inte märkt några direkta nackdelar. Sägs att Xbox Video (och Music?) inte fungerar, men det är inga tjänster jag använder oavsett.

Xbox music vet jag att det fungerar med en annan region inställd. Har själv provat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NoNamesWayne:

Xbox music vet jag att det fungerar med en annan region inställd. Har själv provat.

Härligt! Använder som sagt inte de tjänsterna, så gick på info från tredje part.

I övrigt, jag har tusan skrivit nyhet om det här med språkstödet. Minnet är bra men kort, som de säger.
http://www.sweclockers.com/nyhet/19636-xbox-one-forsvarar-spr...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Känns som det borde gå att göra bättre, många borde väl vilja ha en enkel konsol utan att för den skull öppna upp sina rätt privata MS-konton. Borde finnas ett mellanläge där till exempel Skype, Onedrive och andra tjänster kräver lösenord, men allt "XB1-relaterat" fungerar.

Har jag missat något i de här frågorna?

Skype, Onedriver o andra tjänster är just XB1-relaterat. Skype finns som app, använder det ibland för att prata med kompisar som tillfälligt sitter vid sin dator istället
Onedrive används för att ladda upp klipp, screenshot osv.

Bara för att det är funktioner som du kanske inte vill utnyttja så är det ju inte mindre XB1-relaterat.
Och vill du inte öppna upp ditt privata MS-konto så får du ju helt enkelt skapa ett nytt Och så fall skippa att använda betal-sättet via ms-konto.

Och varför skulle det behövas lösenord till skype o onedrive men inte till annat? Behöver du ha saker för dig själv får du ju loggat ut från kontot isådanfall

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Christoffer1989:

Skype, Onedriver o andra tjänster är just XB1-relaterat. Skype finns som app, använder det ibland för att prata med kompisar som tillfälligt sitter vid sin dator istället
Onedrive används för att ladda upp klipp, screenshot osv.

Bara för att det är funktioner som du kanske inte vill utnyttja så är det ju inte mindre XB1-relaterat.
Och vill du inte öppna upp ditt privata MS-konto så får du ju helt enkelt skapa ett nytt Och så fall skippa att använda betal-sättet via ms-konto.

Och varför skulle det behövas lösenord till skype o onedrive men inte till annat? Behöver du ha saker för dig själv får du ju loggat ut från kontot isådanfall

Jo, jag är helt med på att Onedrive och Skype har syften på XB1. De är däremot inte ett krav för att använda konsolen, vilket är vad jag menar. Jag förstår givetvis att andra vill använda det så, det jag eftersöker är en "säkerhetsnivå" till.

Systemet har, vad jag kan se, helt öppet, PIN eller lösenord. Jag skulle vilja ha något i stil med helt öppet för installerade appar och redan konfigurerade funktioner, men att PIN krävs vid nyinstallation av app. Då skulle man kunna använda enheten helt transparent i vardagen, typ som ett Windows-konto med begränsade rättigheter.

Att behöva skapa nytt konto känns som det går emot hela Microsofts filosofi med One, vilken jag uppskattar. Jag vill kunna använda samma konto till allt med alla tjänster samlade. Skillnaden mot närliggande exemplet PSN är att det kontot (på gott och ont) BARA används för just PSN, vilket gör att man helt enkelt inte bryr sig på samma sätt. Finns inget direkt "hemligt" där, utan profilen kan gott loggas in utan vidare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Någon som har provat xbox one digital tv tuner? Fick hem min idag men får det inte att fungera .. hittar inga kanaler..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

@NoNamesWayne: Vad jag vet har det inte släppts till Sverige än utan finns ändast i xbox one preview än så länge, man måste även ha svenska inställt som systemspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnaroek:

@NoNamesWayne: Vad jag vet har det inte släppts till Sverige än utan finns ändast i xbox one preview än så länge, man måste även ha svenska inställt som systemspråk.

Köpte från svenska msstore så nog är den släppt allt.
Provade svenska för en stund sedan och då verkar det fungera bättre. Verkar hitta en gäng kaneler. Fåse om det fungerar när den är klar med sökningen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

@NoNamesWayne: Härligt! Jag var lite osäker på om det släppts till Sverige eller inte

Permalänk
Relik 📜

In other news, är extremt nöjd med att min Harmony-fjärr kan styra XB1:an! Riktigt skönt att slippa jonglera med handkontroll när man bara vill kolla film eller tv-serier. Enda buggen jag märkt är att 9:an på sifferpanelen är mappad till 0:an på XB1, haha. Tog lite trial-and-error innan jag insåg varför min PIN inte funkade.

Kommer nog bli standard-maskinen för fruns Netflix framöver, speciellt då den låter mindre än PS4:an och dessutom står i ett skåp vilket dämpar ytterligare. Kvalitetsmässigt märker jag ingen direkt skillnad, även om jag hade någon period när det ryckte friskt på XB1:an. Löste genom att pausa och starta igen.

Även för BD är det lovande. Rätt bildfrekvens, 3D och sådana saker verkar mellan tummen och pekfingret likvärdigt mot PS4. Enda nackdelen är väl egentligen att XB1 jonglerar en del med ljudet internt där PS4 skickar ut bitstream, men i ärlighetens namn har jag svårt att höra skillnad. Sett att "folk på internet" klagar och säger att det "låter sämre", är dock inte direkt sugen på att aktivt leta problem.

På spelfronten ska jag försöka skaffa fram de exklusiva titlarna, helt enkelt. Sunset Overdrive ska lånas och testas, likaså har jag köpt Halo-samlingen. Kommer även köra Live Gold för att plocka hem gratisspelen, har till exempel inte kört igenom månadens Black Flag. Köp av multiplattform i allmänhet lär dock även fortsatt hamna på PC eller PS4, ser helt enkelt ingen anledning att prioritera XB1.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Har uppdaterat kontrollen nu så ska se om dert går bättre ikväll när jag ska lira.

Tack för tipset

Om du kopplar i laddaren i kontrollen så stängs de trådlösa av och den blir trådad.

Permalänk

Tänkte kolla om någon här har eller har haft problem med sin Xbox One kontroll?

Den högra analogen drar uppåt i neutralt läge vilket är enormt irriterande när man ska spela med den. Finns det något man kan göra själv för att fixa detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Köpte från svenska msstore så nog är den släppt allt.
Provade svenska för en stund sedan och då verkar det fungera bättre. Verkar hitta en gäng kaneler. Fåse om det fungerar när den är klar med sökningen.

Fick du det att fungera som de ska? Med det stora utbudet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Medlem

@Goozie: Tyvärr så hade jag bara typ 5 kanaler som var digitala och resten var analoga så det får ligga på hyllan ett tag men verkar fungera smidigt annars.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Alla xbox one jag har haft kontakt med och kompisars, runt 10-12st xbox one enheter, har ingen haft några problem

Jag fick både HDMI o headset med Tror det ingår i hela basenheten, om det inte är fyndvara. Vart ser du att du inte får hdmi o headset? Hemsidan? Kan ju vara så att elgiganten är lite... korkade.. oh inte vet bättre

Hej där!
På deras hemsida (produktinformation) står det men även deras support säger att det inte följer med. Sen ser man ett annat svar där de säger att det följer med. Lite små skumt
Hursomhelst, jag var och hämtade min Xone idag och det följde med HDMI och headset

Har uppdaterat och fixat o grejat lite med den. Inga tecken på coil whine eller dålig fläkt på själva konsolen. Men nätadaptern surrar lite högt. Den är inte riktigt lika illa som den jag har till min 360 Slim - Men den märks när man sitter i ett tyst rum/spelar med lågt ljud.

Men är nöjd med min nya Xone hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

@Gute88: Tyvärr så hade jag bara typ 5 kanaler som var digitala och resten var analoga så det får ligga på hyllan ett tag men verkar fungera smidigt annars.

Haha jo jag har samma "problem" så tvekar på om det är en nödvändig funktion:) men kul att höra att de funkar iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk

min minecraftserver

på min minecraftserver går det inte att hugga block varför och vad ska jag göra.

Permalänk
Skrivet av Foyd:

Hej där!
På deras hemsida (produktinformation) står det men även deras support säger att det inte följer med. Sen ser man ett annat svar där de säger att det följer med. Lite små skumt
Hursomhelst, jag var och hämtade min Xone idag och det följde med HDMI och headset

Har uppdaterat och fixat o grejat lite med den. Inga tecken på coil whine eller dålig fläkt på själva konsolen. Men nätadaptern surrar lite högt. Den är inte riktigt lika illa som den jag har till min 360 Slim - Men den märks när man sitter i ett tyst rum/spelar med lågt ljud.

Men är nöjd med min nya Xone hittills

Min nätdel lät första dagarna oxå, men den har slutat med det hoppas din oxå gör det

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Har just skaffat Xbox One. Vilka spel rekommenderar ni att jag skaffar först?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@KDAson:

Jag gilla Ryse, Tomt Raider och Forza 5 även Sunset Overdrive är ett rätt ballt spel!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Plockade hem en XB1 igår och täcker därmed upp hela senaste konsolgenerationen!

Fundersam över egentligen två praktiska saker. Att man inte kan välja ett språk utanför regionen är enligt mig rent efterblivet. Jag har redan betalkort och sådant knutet till mitt MS-konto, men de fungerar bara om jag har Sverige som region, vilket tvingar mig till svenska. Väljer jag UK och engelska måste jag ha UK-adress.

Finns garanterat vägar runt, men dumheten känns trots det total. Att kunna sätta i alla fall engelska som språk oavsett region bör vara någon form av grundkrav, speciellt för en såpass stor aktör som Microsoft. #dumheter

Det andra är konton. Jag vill ju givetvis använda mitt Microsoft-konto jag kör till Windows och annat, vilket funkar bra. Däremot vill jag helst inte ge tillgång till Onedrive, Skype eller massa andra saker, vilket kommer med på köpet. MS erbjuder ju dels lösenord (vilket skulle ta 100 minuter typ), dels en kod, men båda känns rätt klumpiga.

Känns som det borde gå att göra bättre, många borde väl vilja ha en enkel konsol utan att för den skull öppna upp sina rätt privata MS-konton. Borde finnas ett mellanläge där till exempel Skype, Onedrive och andra tjänster kräver lösenord, men allt "XB1-relaterat" fungerar.

Har jag missat något i de här frågorna?

angående språket är det rätt många som varit inne och sagt sin mening, men det skadar ju inte om fler säger vad de tycker

https://xbox.uservoice.com/

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt