har du ett avgiftsbelagt antivirus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy5547:

Bitdefender Antivirus Plus 2015. Betalar gladeligen. Körde gratis-antivirus förut men för mkt popups och skit. De lägger på annat skit också som jag inte tycker är OK. Se:
http://www.howtogeek.com/218675/beware-free-antivirus-isnt-re...
Kör även MBAM livstidslicens.

Mycket bra info, och jag tycker alla här som förespråkar "gratis" ska läsa denna sidan @Tommy5547 länkade. Har märkt detta själv och det är svårt idag att hitta rena gratis antivirusskydd som är bra.

Dock ska det noteras att om man är van användare och inte bara klicka "nästa, nästa" hela tiden så kan man ganska lätt undvika dessa fällor. Avira tex som jag installerat gratis versionen på en laptop måste man installera deras installer, tacka nej till alla erbjudande och sen när den väl har installerat antiviruset i sig, kan man avinstallera deras installer också, och AV fortsätter att fungera som det ska.
Det är bara ett jädra meck att göra...

Man måste inse att inget i denna värld är gratis... på något sätt betalar du, frågan är bara hur.

Permalänk
Medlem

Kör Eset smart Security som i nästa version kommer med SSL layer protection för att skydda vid bank ärenden och nytt ui. MSE är nog det sämsta jag har använt, avast har blivit sämre så istället betalar jag för det jag verkligen är intresserad utav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Delar en 3års prenumeration av NOD32 med familjen, så 4 licenser 3år 1500:- av vilket jag betalar 750:- för mina två licenser. 250kr/år för två licenser av det bästa antiviruset på marknaden tycker inte jag är så farligt.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Kör F-Secure som jag delar med familjen ^^ dags att förnya snart..
kör även Malwarebytes Anti-Malware.

Permalänk
Medlem

sitter och funderar på om man kanske ska ta och betala för någon form av säkerhet just för att dels slippa visa utav de negativa sidorna med gratisprogrammen som länkades tidigare och stödja ett bra program:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flancen:

sitter och funderar på om man kanske ska ta och betala för någon form av säkerhet just för att dels slippa visa utav de negativa sidorna med gratisprogrammen som länkades tidigare och stödja ett bra program:)

Testa gratis i 6 månader, sen kan du få 6 nya, hur många gånger som helst. Ett riktigt bra program.
http://www.bitdefender.com/media/html/60-second/index.html

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kör Trend Micro Internet Security 2015 3 burkar för 499:-

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Ni som köper/installerar nya sviter nu, tänk på att PUP-skyddet ofta inte är påslaget default hos många leverantörer. Se över inställningarna för bästa skydd. Malwarebytes är inget AV, men kan köras vid sidan av de flesta AV, andra antispywaresviter som ad-aware från lavasoft innehåller numera antivirus också. Skydden mot PUP och spyware är såklart varierande från lösning till lösning. En del antispyware installerar själva oönskade program som de från IObit (toolbar/spigot om man inte är väldigt uppmärksam) eller i.a.f. gjorde för en kort stund sedan

Permalänk
Rekordmedlem

Har både gratis och betalversioner men har inte köpt nått separat utan syftar på den licens på F-secure man får som bredbandskund hos Telia.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har både gratis och betalversioner men har inte köpt nått separat utan syftar på den licens på F-secure man får som bredbandskund hos Telia.

Får man inte betala för Telia "Säker surf"? 29 kr/mån eller vad det är. Taskigt om man inte kan välja bort det.

Permalänk
Avstängd

Porrsurfar man inte så funkar alla gratis eller inbyggda virusskydd tycker jag:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Är man tillräckligt l33t så har man sån koll på vad som händer i datorn att man inte behöver antivirus.

På samma sätt som att man inte behöver säkerhetsbälte om man är tillräckligt bra på att köra bil.

Så även om du är världsbäst på att köra bil och kör utan bilbälte så hindrar det inte andra från att krocka in i dig, grattis du får spendera resten av ditt liv på sjukhuset, paralyserad, rullstolsburen om du har tur eller i en grav.

Gäller även din PC, det hindrar inte andra att injekta lite virus i din dator utan att du vet om det för du kör inte med någon AV.

On topic,

Jag använder själv Bitdefender Internet Security 2015 samt MBAM Premium.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Kör MSE, Eller, Defender som de heter i 8 / 8.1 / 10.. Gjort sen de släpptes, o har aldrig haft problem/virus/adware etc sen dess.. Scannar med Mbam 2 - 3 gånger om året, Men de hittar aldrig nåt..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jonas1972:

Porrsurfar man inte så funkar alla gratis eller inbyggda virusskydd tycker jag:-)

Ja, för det är ju säkert bara där det finns.......

Skrivet av Nevil:

Kör MSE, Eller, Defender som de heter i 8 / 8.1 / 10.. Gjort sen de släpptes, o har aldrig haft problem/virus/adware etc sen dess.. Scannar med Mbam 2 - 3 gånger om året, Men de hittar aldrig nåt..

Visst, man kan ju chansa om man inte bryr sig, men bara för att du skannar ibland betyder inte det att du är fri. Windows egna är riktigt dåligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kör inget alls faktiskt.
Lite vett i huvudet + MBAM någon gång då och då för att kolla av.
Har inte fått ngt virus än, kört såhär sedan W8.1

Du har w8.1, det vill säga att du har windows antivirus automatiskt installerat. Microsoft Security Essentials.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Petterk:

Får man inte betala för Telia "Säker surf"? 29 kr/mån eller vad det är. Taskigt om man inte kan välja bort det.

Jag har det gratis, det står 29 kr/månad på hemsidan om man väljer det sepparat men de tar inte alltid betalt för det ändå beroende på vilket "paket" man har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har det gratis, det står 29 kr/månad på hemsidan om man väljer det sepparat men de tar inte alltid betalt för det ändå beroende på vilket "paket" man har.

Har för mig att det ändå står 29 kr säker surf på mångas fakturor. De flesta använder det inte, och sen kan man mycket väl vilja ha annan mjukvara. Så känns som det kan vara en dold kostnad, eller något som internetleverantörerna agerar återförsäljare för till relativt hög kostnad.

Permalänk
Medlem

Betalda = Bättre

Skrivet av GaMeR2K5:

Förstår inte varför man skulle betala för något som faktiskt finns helt lagligt gratis?

Det gamla talesättet "Man får vad man betalar för" stämmer även på antivirusprogram. Otaliga tester visar att gratis antivirusprogram skyddar sämre än betalda sådana. Några gratis program är riktigt bra men kommer aldrig upp i nivå med de betalda. Några andra gratisprogram är så pass dåliga att man kan lika gärna vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Som topic har du ett antivirus du betalar för?
tillät även de med pirat att välja ja då det är en betalversion av ett antivirus:)
vore kul att se hur många som kör gratis vs hur många som betalar.

Nope jag har Avast free och Malwarebytes anti malware free som samarbetar

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, för det är ju säkert bara där det finns.......

Visst, man kan ju chansa om man inte bryr sig, men bara för att du skannar ibland betyder inte det att du är fri. Windows egna är riktigt dåligt.

Har då inte haft nåt problem hittils sen de släppte det.. Alla andra antivirus ja testat har inte frågat vad man vill göra, Utan rensar oavsett vad..
Att ja sen scannar med Mbam, JRT och HitmanPro då o då hjäper också till.. CCleaner förstör bara registret m.m..

Har som sagt inte haft nåt problem alls med MSE, o förstår inte vad folk gör som har de.. SBS skulle ja säga..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Har F-secure via bredbandsbolaget med tillsvidare abonnemang(tror det är 29kr/mån)och fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Kaspersky Pure funkar klockrent kört med kaspersky sedan 2006

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Petterk:

Har för mig att det ändå står 29 kr säker surf på mångas fakturor. De flesta använder det inte, och sen kan man mycket väl vilja ha annan mjukvara. Så känns som det kan vara en dold kostnad, eller något som internetleverantörerna agerar återförsäljare för till relativt hög kostnad.

Ja det står med på fakturan eftersom det är separat utöver bredbandet men det finns även med en rabattpost på lika mycket, inget som är särskilt "dolt" i mitt fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aceeo:

Innan hade jag f-secure, men sedan några år tillbaka endast AVG.
Har inte drabbats av virus, men är å andra sidan också rätt försiktig över vilka länkar jag klickar på

Idagens läge behövs det itne klickas några länkar utan kan räcka med ett besök på en legitim sida som fått sina adds leverantörers angrepp.

Så det räcker inte med ett försiktigt val av sidor etc.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nevil:

Har då inte haft nåt problem hittils sen de släppte det.. Alla andra antivirus ja testat har inte frågat vad man vill göra, Utan rensar oavsett vad..
Att ja sen scannar med Mbam, JRT och HitmanPro då o då hjäper också till.. CCleaner förstör bara registret m.m..

Har som sagt inte haft nåt problem alls med MSE, o förstår inte vad folk gör som har de.. SBS skulle ja säga..

Ja, som sagt, vill du chansa.... Men att rekommendera ett värdelöst program bara för att man själv tror ha klarat sig är inget bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Malwarebytes Premium livstidslicens, enda anti virus/anti malware som är värt att betala för tycker jag.

Samma här. Värt varenda krona

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Men så Malwarebytes är inget man bör klara sig med 100% som jag förstått dom flesta här.. Det är bara ett komplement till ett annat riktigt AV?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, som sagt, vill du chansa.... Men att rekommendera ett värdelöst program bara för att man själv tror ha klarat sig är inget bra.

Ja chansar inte.. Ja VET att ja inte haft virus etc.. Varför betala för nåt när man kan få motsvarande gratis ?

Ja rekommenderar MSE, Sen beror de helt på hur användaren använder datorn, e de sbs så får man skylla sig själv..

Skrivet av Nima2001:

Men så Malwarebytes är inget man bör klara sig med 100% som jag förstått dom flesta här.. Det är bara ett komplement till ett annat riktigt AV?

Japp..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men så Malwarebytes är inget man bör klara sig med 100% som jag förstått dom flesta här.. Det är bara ett komplement till ett annat riktigt AV?

det är inget antivirus enligt dom själva som någon länkade till längre upp:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men så Malwarebytes är inget man bör klara sig med 100% som jag förstått dom flesta här.. Det är bara ett komplement till ett annat riktigt AV?

Det är gjort att köras tillsammans med antivirus. Det är mer renodlat antispyware. http://static-cdn.malwarebytes.org/assets/datasheets/2015-07-... & https://support.malwarebytes.org/customer/portal/articles/183...