Permalänk
Inaktiv

Körde på ett MSI 980Ti GAMING 6G på webbhallen och såvitt jag kan se är det tyst och supersnabbt. Säg till om du har några frågor om det

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Körde på ett MSI 980Ti GAMING 6G på webbhallen och såvitt jag kan se är det tyst och supersnabbt. Säg till om du har några frågor om det

Nice, verkar som jag beställt "rätt" kort

Visa signatur

i9 10850K | MSI RTX3090 Ventus OC 24GB | MSI Tomahawk Z490 MAG | RM850x
Kingston HyperX DDR4 32GB 3600MHz CL18 | Samsung SSD 860 EVO 4TB
LG OLED 65CX / 55B7 | Philips BDM3270 monitor | PS4 Pro | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christian71:

Nice, verkar som jag beställt "rätt" kort

Att du har Knappt så fläktarna snurrar av Dota spelande. Witcher 3 gilder på som en oljad bäver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vore konstruktivare att skriva varför. MSI har jag personligen bara goda erfarenheter av.

Skrivet av MinscS2:

Skulle också vilja veta varför (genuin nyfikenhet).

Har själv bara goda erfarenheter från MSI, och var väldigt nöjd med mina GTX 670 från Gigabyte.

Kort: Har haft väldigt mycket negativa erfarenheter av de två märkena. Därför väljer jag numera i största möjligaste mån andra märken.

Lång: Har byggt många datorer de senaste åren, då det faller på mig ofta i vår släkt samt umgängeskrets. Detta har resulterat i att jag köpt mycket komponenter. Tycker att generellt sätt är det mer problem med MSI och Gigabyte. Vet inte hur många moderkort/grafikkort jag haft i mina händer totalt. Har heller ingen data på hur det är med RMA mellan de olika märkena. Dock kan jag säga att jag numera undviker MSI och Gigabyte då de för mig enbart medförigt massa extrajobb och trassel. Speciellt MSI har varit ofta billigare vilket ledit till att man valt dem. Tyvärr får jag nog säga. Mycket problem har jag haft. Känns som det mesta varit sönder någongång. Sedan att deras 'support' har varit amatörmässig och inte vill kännas vid vad de själva sagt _trots_ att man svarar på deras brev och därmed bifogar gammal konversation. Ne fy... ingen höjdare. Bästa var när de ringde ett halvår efter frågade hur jag upplevt mitt supportärende. Det första hon hörde av mig var ett avgrundsvrål fyllt av hat och förakt. Tror jag höll på att ge henne en hjärtinfarkt. Kände mig lite skamsen sedan efteråt då jag bara vräkte ur mig otrevligheter i en halvtimme. Fick bett om ursäkt när jag väl lugnat ner mig.

Den senaste datorn jag byggde hade ett MSI 970 som lät värre än en stucken gris och jävlar vad jobb det blev...

Till saken hör också att jag haft kontakt med flera andra märken och där utmärker sig positivt både XFX och EVGA. Asus har länge varit bra, väldigt sällan problem. Dock är de lite dyrare, vilket resulterat i att jag valt andra märken vid byggen av andras datorer. På mina egna så har dock Asus varit väldigt vanligt. Hittils inte haft några problem med Asus förutom en USB wifi dongel som vägrar 5ghz närverk även fast den skall kunna det.

Hoppas detta ger lite klarhet i varför jag tycker som jag tycker.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Kort: Har haft väldigt mycket negativa erfarenheter av de två märkena. Därför väljer jag numera i största möjligaste mån andra märken.

Lång: Har byggt många datorer de senaste åren, då det faller på mig ofta i vår släkt samt umgängeskrets. Detta har resulterat i att jag köpt mycket komponenter. Tycker att generellt sätt är det mer problem med MSI och Gigabyte. Vet inte hur många moderkort/grafikkort jag haft i mina händer totalt. Har heller ingen data på hur det är med RMA mellan de olika märkena. Dock kan jag säga att jag numera undviker MSI och Gigabyte då de för mig enbart medförigt massa extrajobb och trassel. Speciellt MSI har varit ofta billigare vilket ledit till att man valt dem. Tyvärr får jag nog säga. Mycket problem har jag haft. Känns som det mesta varit sönder någongång. Sedan att deras 'support' har varit amatörmässig och inte vill kännas vid vad de själva sagt _trots_ att man svarar på deras brev och därmed bifogar gammal konversation. Ne fy... ingen höjdare. Bästa var när de ringde ett halvår efter frågade hur jag upplevt mitt supportärende. Det första hon hörde av mig var ett avgrundsvrål fyllt av hat och förakt. Tror jag höll på att ge henne en hjärtinfarkt. Kände mig lite skamsen sedan efteråt då jag bara vräkte ur mig otrevligheter i en halvtimme. Fick bett om ursäkt när jag väl lugnat ner mig.

Den senaste datorn jag byggde hade ett MSI 970 som lät värre än en stucken gris och jävlar vad jobb det blev...

Till saken hör också att jag haft kontakt med flera andra märken och där utmärker sig positivt både XFX och EVGA. Asus har länge varit bra, väldigt sällan problem. Dock är de lite dyrare, vilket resulterat i att jag valt andra märken vid byggen av andras datorer. På mina egna så har dock Asus varit väldigt vanligt. Hittils inte haft några problem med Asus förutom en USB wifi dongel som vägrar 5ghz närverk även fast den skall kunna det.

Hoppas detta ger lite klarhet i varför jag tycker som jag tycker.

Håller mig också till asus moderkort numera, gud ska veta att de också haft sina problem om man varit med ett tag..köpte ett asus moderkort som jag aldrig fick att fungera. Efter lite sökande så var det knappt någon annan heller som kunde få det att fungera trots lysande recensioner..säkert minst 15 år sedan dock.
Att MSI 970 "lät som en stucken gris" kan jag nästan garantera att det var mjukvarubuggen som fanns ett tag, räckte med att stoppa fläkten som spann i 100% med fingret en gång för att bli av med det. Google är ofta bra! Tystare kort än mitt msi 970 har jag aldrig upplevt.
Gigabyte och asus är de två märken jag har haft mest problem med. Kan dock lika gärna vara otur. Asus har definitivt hämtat sig åtminstonde när det gäller moderkort. Men den bittra smaken i munnen när asus nämns kan jag inte komma över. Grafikkort, nej tack.

Permalänk
Medlem

Är i köptankar och har både EVGA:s och Gigabytes variant i kundkorgen. Frågan är vilken man ska köpa. Gigabytes verka klocka bättre, men hade enligt sweclockers recension spoltjut? Ni som har kortet, upplever ni något nämnvärt sådant?.

EDIT:STrix är ju också intressant, men en aning dyrare än de andra. Frågan är om det är värt de extra kronorna...

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Är i köptankar och har både EVGA:s och Gigabytes variant i kundkorgen. Frågan är vilken man ska köpa. Gigabytes verka klocka bättre, men hade enligt sweclockers recension spoltjut? Ni som har kortet, upplever ni något nämnvärt sådant?.

EDIT:STrix är ju också intressant, men en aning dyrare än de andra. Frågan är om det är värt de extra kronorna...

Jag har ett Gigabyte och har inget spoltjut. Det verkar väldigt individuellt och jag tror inte det spelar roll vilket märke kortet har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Jag har ett Gigabyte och har inget spoltjut. Det verkar väldigt individuellt och jag tror inte det spelar roll vilket märke kortet har.

Hur upplever du kylaren? Tyst ?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Jag hade kört ett EVGA 980TI

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Hur upplever du kylaren? Tyst ?

Nej, särskilt tyst är den inte men den kyler bra. Fläktarna är avstängda när man inte spelar och då är det ju knäpptyst så det är inget som stör mig direkt. Jag är mycket nöjd med kortet och det klockar bra!

Permalänk
Medlem

EVGA, så har du 5års garanti (vid registrering)
http://www.sweclockers.com/test/20690-evga-geforce-gtx-980-ti...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3169823
(BTW det ligger ju etta på prisjakt av alla kort av en anledning)

Gigabyte om du ska extrem överklocka och mixtra med bios och Volt mm.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Är du säker på det? Tror de bara har tre års garanti nuförtiden, om jag inte missat något såklart.

Alla butiker uppger 06G-P4-4995-KR som artikelnr. Enligt EVGAs hemsida har alla kort med suffix -KR tre års garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Nej, särskilt tyst är den inte men den kyler bra. Fläktarna är avstängda när man inte spelar och då är det ju knäpptyst så det är inget som stör mig direkt. Jag är mycket nöjd med kortet och det klockar bra!

Hmm, nu blir det svårt. Blir nog antigen det eller så väntar man på EVGAs classified:P

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

@v1p3r_91:

Kan ha fel, men mitt EVGA 980 jag köpte i fyndhörnan på netonet för en månad sen har iaf 5 år..
Så tog för givet att det gällde 970 och 980 TI med..

EDIT hittade länken:
http://eu.evga.com/articles/00877/EVGA-GeForce-GTX-980-970-FR...
" THIS PROMOTION HAS ENDED. " så sorry gäller inte längre

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället