Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus

Hej.

Är ute efter tangentbord och mus men har allmän beslutsångest och behöver en push i rätt riktning...
Datorn används till det mesta, dvs inte enbart spel (har inte tiden). Har senaste åren kört på trådlöst men vill ha mer kvalité/känsla.
När det gäller tangentbordet så lutar det åt att jag kommit fram till att det är cherry brown som jag är ute efter. Vill ha motstånd och ett visst ljud men inte det som blå brytare erbjuder.
Egentligen ute efter ett enkelt tangentbord utan lull lull. Gärna upplyst och som framför allt osar kvalité.
Detsamma gäller med musen, dvs kvalité>funtioner.
Om det råkar finnas extra funktioner på tangentbord och mus så OK, men kvalité före allt.

STORT tack.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Logitech MX Master för musen, den är riktigt högkvalitativ. För tangentbord finns det riktiga proffs här på SC som antagligen dyker upp här snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 680xx:

Hej.

Är ute efter tangentbord och mus men har allmän beslutsångest och behöver en push i rätt riktning...
Datorn används till det mesta, dvs inte enbart spel (har inte tiden). Har senaste åren kört på trådlöst men vill ha mer kvalité/känsla.
När det gäller tangentbordet så lutar det åt att jag kommit fram till att det är cherry brown som jag är ute efter. Vill ha motstånd och ett visst ljud men inte det som blå brytare erbjuder.
Egentligen ute efter ett enkelt tangentbord utan lull lull. Gärna upplyst och som framför allt osar kvalité.
Detsamma gäller med musen, dvs kvalité>funtioner.
Om det råkar finnas extra funktioner på tangentbord och mus så OK, men kvalité före allt.

STORT tack.

Hur mycket får t-bordet max kosta?

Tänker du byta ut keycapsen (tangenterna) på t-bordet?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga ut runt 1000-1500kr på tangentbordet. Har inget behov av att byta ut nåt, vill helst bara koppla in och köra.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du vill ha ett som "osar" kvalité så får man nästan ge upp tanken om bakgrundsbelyst tycker jag. Men annars så låter det som något Ducky skulle passa dig i så fall kanske.

Det är liksom svårt att få ett tangentbord att osa kvalité om man inte har PBT tangenter, och det finns inte PBT tangenter just som stödjer bakgrundsbelysning. Men Ducky har annars bra byggkvalité på de flesta utav sina tangentbord vad jag vet.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Corsair k70 för 900kr inkl. frakt med Mecenat. (Cherry mx Brown)

http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-vengeance-k70-ch...

+

http://cdon.se/sport/fit-smart/fit-smart-femmesnack-40-g-p298...

Den sista baren är för att nå upp till 1000kr, vilket både ger fraktfritt och 100kr rabatt (med mecenat).

Jag har aldrig känt på Ducky 'och de där andra' märkena, men jag har för mig att det här är ett relativt 'bra' tangentbord. Jag slänger in mitt citat från Dagens Fynd-tråden i fall att det är intressant.

Permalänk
Medlem

Vill du ha bruna MX och kvaliet, skulle jag satsa på Filco Majestouch eller Ducky Premier. Duckyt har PBT-tangenter, Filcot är om möjligt än mer välbyggd, men faller utanför din budget och har ganska medelmåttiga/dåliga ABS-tangenter. Corsair skulle jag hålla mig långt borta från om jag eftersträvade kvalitet. Vill du gå ner i pris skulle jag satsa på de icke-bakgrundsbelysta CM QuickFire. De brukade i alla fall tillverkas i samma fabrik som Filco, osäker på om de gör det längre. De bakgrundsbelysta är det betydligt sämre kvalitet på...

Jag har en G602 som jag gillar bra, den känns hyfsat gedigen. MX Master är säkerligen snäppet bättre. Annars finns pekdonens pekdon; CH Products DT225, men det är klart inte en mus. Mer välbyggt pekdon har du nog dock svårt att finna...

Permalänk
Medlem

Rekomenderar razor när det kommer till både tangentbord och möss..

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan inte avgöra ifall förra inlägget var ironi eller inte...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det var ironiskt menat, det står ju ändå "razor"

Permalänk
Medlem

Vart inne lite på Ducky själv. Är "Ducky SHINE4 Multi LED [MX Brown]" något att ha?
Om så, rekommenderas denna till "Ducky Wrist Rest fullsize Black"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 680xx:

Vart inne lite på Ducky själv. Är "Ducky SHINE4 Multi LED [MX Brown]" något att ha?
Om så, rekommenderas denna till "Ducky Wrist Rest fullsize Black"?

Har själv ett ANSI Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version.

http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

Det är i alla fall bättre än corsair k70, k65 å allt vad dom heter.

Bruna brytare är OK för spel å skrivning.

Med medföljande keycaps.

Med Galaxy Class keycaps (Massdrop), dock lyser inte LEDen igenom på dessa, bara på spacebaren (Ducky Spacebar Cities Edution - Sydney).

Tillägg text/bilder.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av 680xx:

Vart inne lite på Ducky själv. Är "Ducky SHINE4 Multi LED [MX Brown]" något att ha?
Om så, rekommenderas denna till "Ducky Wrist Rest fullsize Black"?

Jag har aldrig pillat på Ducky 4 själv men jag har sett det nämnt här på forumet av någon att denne föredrog äldre version istället för den nyare varianten. Vet inte om de nyare kanske känns plastigare i chassit eller nåt vete fan. Har själv ägt ett Ducky Premier och det hade helt OK kvalité dock inte lika gediget som ett Filco till exempel som jag tycker har den allra bästa byggkvalitén när det gäller tangentbord med Cherry-brytare. Tyvärr så har det rätt kassa keycaps till skillnad mot ett Ducky Premier.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch