Slå ihop 2st xbox konton?

Permalänk
Medlem

Slå ihop 2st xbox konton?

Hej
Någon vänlig själ här inne som har en aning om det är möjligt att slå ihop 2st xbox konton? Det gäller till xbox one.

Gjorde ett konto på mitt xbox med min gamla epost och har klarat gta v på det, sen av någon anledning gjorde jag ett annat konto på ett annat xbox one med min nya epost och har även guld på de kontot. Och nu vill jag bara använda det kontot jag har guld på och få över sparfilerna från gta v. Hur gör man? Vet att sparfiler samlas i ett moln. Är det möjligt att slå ihop 2 konton?

Mvh

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Vi på swec kan nog inte göra så mycket och inte du heller. Men du kan alltid fråga Microsoft och om du har tur kanske det går.
Återkom med vad dom sa. (nyfiken)

Permalänk
Avstängd

Vad säger Microsoft/XBOX-supporten?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Det enda du kan göra är väl att fråga supporten... Är också lite nyfiken, återkom sedan och berätta hur det gick!

Permalänk
Medlem

Var gör jag det? Blir helt yr av detta med xbox asså

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Tack

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Jag är 99% säker på att det inte går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Nu har jag chattat lite med dom, och dom kan inte lösa såna grejer för tillfället. Jävla mög

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Nu har jag chattat lite med dom, och dom kan inte lösa såna grejer för tillfället. Jävla mög

För tillfället? haha har dom bara sommarjobbare nu eller? Kan dom lösa det senare eller är det en funktion som kommer att tillsättas någon gång framöver eller vad menar dom med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

För tillfället? haha har dom bara sommarjobbare nu eller? Kan dom lösa det senare eller är det en funktion som kommer att tillsättas någon gång framöver eller vad menar dom med det?

Tror dom menar att kommer förslaget fram och det får tillräckligt många röster kanske dom ska fixa en funktion så man kan slå ihop 2 st konton. Annars vet jag inte

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

De har inte löst det på tio år så varför skulle de lösa det nu?

Permalänk
Keeper of Traditions

Det skulle nog göra det alldeles för lätt för folk att bara köpa billiga spel begagnat istället för att köpa dyra nya spel.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inte läst kommentarerna men ifall folk inte har skrivit det så är det ju inget som vi kan hjälpa dig med samt ingenting som NÅGON plattform låter användaren göra själv, utan du får kontakta microsoft. Jag gjorde likadant med mina två blizzardkonton, men då fick ajg gå via supporten.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Inte läst kommentarerna men ifall folk inte har skrivit det så är det ju inget som vi kan hjälpa dig med samt ingenting som NÅGON plattform låter användaren göra själv, utan du får kontakta microsoft. Jag gjorde likadant med mina två blizzardkonton, men då fick ajg gå via supporten.

Microsoft gör det inte. Närmst du kommer är http://support.xbox.com/en-US/my-account/manage-gamertag-and-...

Supporten kan inte göra något deras system inte stödjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Microsoft gör det inte. Närmst du kommer är http://support.xbox.com/en-US/my-account/manage-gamertag-and-...

Supporten kan inte göra något deras system inte stödjer.

Ifall inte supporten kan göra det så går det inte men min POÄNG var att det är ingenting som man normalt kan göra själv (har aldrig sett den möjligheten på någon plattform) utan det får gå via supporten som oftast KAN lösa det. Dock inte microsoft i detta fallet då som det verkar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North