Medlem vinner Geforce GTX 980 Ti Gaming från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Medlem vinner Geforce GTX 980 Ti Gaming från Gigabyte

En av SweClockers medlemmar som avbröt semestern och kom på en ny funktion för Gigabytes framtida grafikkort vinner ett påkostat Geforce GTX 980 Ti Gaming.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stort grattis och bra idé!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Grattis till priset! Den idén är något som jag hade kunnat tänka mig att köpa.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Saaaaay whaaaaat?

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Bra svar! #approves

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Körde själv på lite humor, vilket uppenbarligen var fel väg att gå... Grattis dock, även ifall jag inte ser några större fördelar med ditt förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Saaaaay whaaaaat?

Grattis till vinsten!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Faktiskt ett mycket bra förslag.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Grattis! Bra förslag faktiskt

Permalänk
Medlem

Grattis! Mycket bra förslag

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Saaaaay whaaaaat?

Hahaha, grattis!

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigWaterSplash:

Körde själv på lite humor, vilket uppenbarligen var fel väg att gå... Grattis dock, även ifall jag inte ser några större fördelar med ditt förslag.

Någon som är tjurig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grattis! Väldigt bra idé @TubularBoy:

Permalänk
Medlem

Bah, skicka in precis samma idé, guess I wasn't fast enough. Oh well gz!

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte min idé var bra när jag kom på den. Men denna var ju så mycket bättre och smidigare! Kan inte göra annat än att bara säga grattis!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Grattis

Mitt förslag var att kunna styra vilket håll fläktarna ska gå på. För att ta bort damm.
Att via mjukvara kunna ställa in när. När datorn stängs tex.

Något liknande har gjorts förr. Men inte så att det går att bestämma själv över det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

grattis och GRYMT förslag

Permalänk
Medlem

Detta var faktiskt en strålande idé. Grattis!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av TubularBoy:

Saaaaay whaaaaat?

Stort grattis! Bra förslag

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Smart idé! Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Grattis

Mitt förslag var att kunna styra vilket håll fläktarna ska gå på. För att ta bort damm.
Att via mjukvara kunna ställa in när. När datorn stängs tex.

Något liknande har gjorts förr. Men inte så att det går att bestämma själv över det.

MSI har detta på vissa av sina grafikkort, vid varje uppstart av datorn så går fläktarna "åt fel håll" ett tag för att just damma av, tycker det fungerar prima på mina 770's

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kul, grattis! Och tack för tävlingen SweC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLaD:

Bah, skicka in precis samma idé, guess I wasn't fast enough. Oh well gz!

Skrev om typ samma själv med, så du behöver inte må så dåligt över det

Grattis till vinnaren!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

grattis, bra ide

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Grattis!

Dock ser jag inte poängen med denna lösning, då den kommer bli relativt ineffektiv. Går väl få till relativt bra med en kopparbas likt ett vattenblock fast plan ovan yta för montering av valfri kylanordning. Men Det blir ett dyrt kort. Luft kylda kort är redan riktigt bra och entusiasten som vill köra vatten kommer köpa ett löst vattenblock för att kyla direkt mot core utan massa onördiga övergångar. Utav erfarenhet vet vi att prefab monterade kylanordningar inte har en bättre kylpasta, eller rätt mängd vilket oxå är av stort intresse när man monterar sitt vattenblock.

Denna produkt känns enligt mig onördig. Befintliga luftkylare är toppen och vattenblock finns till nästan alla modeller för dem som gillar det.

Permalänk

Om det hade applicerats på alla kort och tillverkare så är det en bra Idé. Men om det bara blir på Gigabytes så känns det lite onödigt.

Permalänk
Skribent

Hehe, hade en liknande idé.

Men stort grattis till vinnaren, väl skrivet och något jag själv skulle kunna tänka mig köpa även om det blir någon hundring dyrare!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >