Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk

Jag har haft problem med att får fram ikonen väldigt länge och jag vill inte göra en formatera på datorn bara för att den inte kommer fram, om det finns andra sett att installera windows 10 och göra ett rent installation vore det nice.
Den guiden fungera tyvärr inte, efter gjorde en halvåterställning på min dator så har de inte fungera.
Förut så kom ikonen upp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få höra era erfarenheter, speciellt gällande integriteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Geeks Gaming

Tur man har haft de ett tag nu då ^^
Rekommenderar win10 helt klart!!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ser fram mot win 10 faktiskt, annat än man gjorde med win 8 skräpet.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Saxat ifrån W10 FAQ.
http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faq?ocid=wi...

Om du inte ser appen Skaffa Windows 10 på datorn kan det bero på följande:

1. Enheten är inte uppdaterad med minst Windows 7 SP1 eller Windows 8.1 Update.
2. Windows Update är inaktiverat eller inte inställt på att ta emot uppdateringar automatiskt.
3. Du har blockerat eller avinstallerat den nödvändiga Windows Update-funktionen.
4. Enheten kör inte äkta Windows.

Om du kör Windows Update och installerar tillgängliga uppdateringar ska det lösa de tre första problemen. Om du behöver mer hjälp kan du gå till vårt Windows-forum.

Appen Skaffa Windows 10 visas inte före 29 juli 2015 på datorer som vi bedömer inte kan köra Windows 10. Efter 29 juli 2015 aktiverar vi ikonen i systemfältet. Detta gör vi för att du enklare ska kunna kontrollera om datorn är kompatibel.

Om din enhet ingår i ett skolnätverk eller företagsnätverk kan du fråga din IT-administratör om uppgraderingen till Windows 10.

Permalänk
Medlem

Hur ser man om installationsfilerna laddas ner eller redan har laddats ned?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Detta hände mig 09:30 imorse, hela datorn kraschade samtidigt som den försökte uppdatera. Känns stabilt

Jag startade om datorn efter att jag sett det. Själva omstarten gick fort, men när skrivbordet visade sig så var alla ikoner på skrivbordet vita, precis som att programmen inte fanns längre. När man kollade programmen i meddelandefältet så fanns där inget där heller. Var helt tomt.
Efter ca 5 minuter så kickade allt igång och alla ikoner blev som vanligt och alla program startades. Så något konstigt blev det allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Är det någon som har koll på om man kommer få en nyckel för ominstallation i framtiden eller hur den biten kommer funka? Det är inte så illa att min W7 nyckel övergår till att bli en W10 nyckel efter installationen va?

Mvh. Mansion

Om du har ett microsoft konto så kommer din windows 10 "nyckel" finnas bundet till ditt konto. Du kan alltså efter uppgradering göra en ren installation av windows 10 när helst du vill utan att fylla i någon nyckel.

Här kan ni hitta mer info: http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Permalänk
Medlem

Är det bara via update som det går installera just nu eller ?

Skulle gärna vilja ha en hel ISO fil och göra en CLEAN install från usb-sticka istället för att bara uppgradera mitt 8.1.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör en usb sticka efter man uppdaterat. Så man kan göra en clean install efteråt?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 350D PSU: Corsair AX 760W 80+ Platinum Modulär MB: ASUS MAXIMUS VI GENE CPU: Intel Core i7 4770K, Corsair H110 GPU: Asus GTX 780 Direct CUII SSD: Samsung 840 EVO 500gb HD: 3TB WD Green Skärm: ASUS 27" PB278Q 2560x1440

Permalänk
Medlem

http://betanews.com/2015/07/26/windows-10s-automatic-updates-...

Med den är nyheten i bakhuvudet så håller jag i alla fall tålamodet till en Pro version köpt vid senare tillfälle.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Är det bara via update som det går installera just nu eller ?

Skulle gärna vilja ha en hel ISO fil och göra en CLEAN install från usb-sticka istället för att bara uppgradera mitt 8.1.

/Homer_S

Det kommer nog komma en möjlighet att ladda ner en ISO fil också, annars ska det nog gå med Insider preview. För om ajg minns rätt så kommer alla som kör den automatiskt övergå till den riktiga releasen också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Är det bara via update som det går installera just nu eller ?

Skulle gärna vilja ha en hel ISO fil och göra en CLEAN install från usb-sticka istället för att bara uppgradera mitt 8.1.

/Homer_S

Can I perform a clean install using the Free upgrade?
No, it will require that you are running a previous qualifying version and start the upgrade from within the qualifying version. You can initiate a clean install after completing the Upgrade.
Please be aware that you cannot use the free upgrade offer to perform a clean install on first attempt. You must first upgrade from the qualifying version of Windows 7 or Windows 8/8.1 (whether you do it through Windows Update or using the .ISO file). Ensure the upgrade is completed successfully and then ensure that it is activated. You can then proceed to do a clean install by using recovery media or using the Reset function in Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC (Get Started).

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Permalänk
Medlem

Har en win 8.1 som börjar vara runt ett år gammal dvs mycket skräp ligger lite varstans,. skall ja blåsa datorn nu innan uppdateringen till 10:an eller går det göra en fresh install i windows efter man installerat 10an... jag gissar de kommer gå så skall vänta..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om hur man TAR BORT "uppgradera till Win 10"-ikonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

Jag har fil som grejar runt lite i registret och så. Jag hade försökt med alla lösningar jag kunde hitta men denna filen löste det. Den är inte supportad av Microsoft men jag fick iaf fram ikonen tillslut. Hojta till om du börjar bli desperat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har fortfarande inte fått min "uppgradera till windows 10"-ikon :/ Har legit nyckel till windows 7 och gott om utrymme. Någon som har en lösning ni känner till?

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4643... eller
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4643...

Bara installera dessa

För mig saknades den sista :/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Någon som har någon aning om hur man TAR BORT "uppgradera till Win 10"-ikonen?

Ja, uppgradera till Windows 10 så försvinner den!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Har "bokat" W10 på ena datorn, men jag kan inte uppgradera till W10 av någon anledning. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Har "bokat" W10 på ena datorn, men jag kan inte uppgradera till W10 av någon anledning. Någon annan som har samma problem?

Ehhhh.... Windows 10 släpps imorgon så du kan inte installera det förrän imorgon.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag har sätt fram emot detta. kommer installera direkt. Om man installerar antar jag att allt man har på sina SSD/HDD försvinner? eller är det bara allt på den SSDn tex där OS finns ?

Ja allt lär försvinna, men om du har två hårddiskar kan du kanske lägga allt viktigt på den ena disken och sedan koppla ur den? Så tänkte jag göra så jag hoppas det funkar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag har sätt fram emot detta. kommer installera direkt. Om man installerar antar jag att allt man har på sina SSD/HDD försvinner? eller är det bara allt på den SSDn tex där OS finns ?

Skrivet av Sprawler:

Ja allt lär försvinna, men om du har två hårddiskar kan du kanske lägga allt viktigt på den ena disken och sedan koppla ur den? Så tänkte jag göra så jag hoppas det funkar.

Nej, ingenting kommer att försvinna. Alla program, spel, webbinställningar, filer, dokument, bilder... Allt är kvar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jookeer:

Tydligen laddas den nya disten ner utan att fråga om lov innan?
Isf, till vilken partition och mapp?

Nej den laddast endast hem om du har bokat Windows 10 och ja, då sker det automatiskt i bakgrunden utan några frågor.

Mappen är, som det står i den här artikeln: C:\$Windows.~BT

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tydligen laddas den nya disten ner utan att fråga om lov innan?
Isf, till vilken partition och mapp?

Borde vara C:\Windows\SoftwareDistribution\Download om det räknas som en uppdatering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Såg att jag hade 5 valfria uppdateringar och 3 viktiga. Testar att dra ner dom och ser om uppgraderingen kommer då.

Är nyfiken på hur detta kommer bli.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Nej, ingenting kommer att försvinna. Alla program, spel, webbinställningar, filer, dokument, bilder... Allt är kvar.

Jasså är det så? Alla systemfiler och register blablabla kommer alltså funka? Hur som helst är det i mitt tycke ingen bra installation om inte allt försvinner. Jag ska göra en Clean install, men tack för tipset ändå.

Permalänk
Medlem

Jag kör windows 7 och fortfarande inte fått den där "Get Windows 10" ikonen - Har uppdaterat allt jag kan hitta i windows update. Men när jag tittar i uppdaterings historiken så finns inte "KB2952664" med där? Som att den har "hoppat över" den bara...
Kan man ladda ner den själv nånstans? Eller ska jag vänta tills imorgon (29:e Juli) och hoppas att den på nåt magiskt sätt dyker upp?

EDIT: Hittade nu "KB2952664" men den ligger i "misslyckade" hur gör jag nu?

Permalänk

@jookeer:
De visar vilken mapp det är i nyheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sprawler:

Jasså är det så? Alla systemfiler och register blablabla kommer alltså funka? Hur som helst är det i mitt tycke ingen bra installation om inte allt försvinner. Jag ska göra en Clean install, men tack för tipset ändå.

Du kan göra en uppgradering och sen använda den inbyggda funktionen "Reset". Då försvinner allt och Windows blir default only.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...