Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vågar man uppdatera nu? Ser att många haft problem med sina installationer.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Nu har det nog buggat för mig tror jag.

Min windows bt mapp är på 2.5gb och ökar inte, vet inte hur det gick till den var på 140mb förut, och har inte snabbt internet så kan inte bara ha tankat de på 5 min liksom. Samt att jag äntligen fått den att uppgradera via update tror jag men varken download mappen eller windowsbt mappen ökar något och det har sett ut såhär i ca 50 min.
http://i.gyazo.com/530d06e0d9c0730fd007458e6a438ea2.png
Vågar man starta om datorn eller kommer det bara bugga igen?

Edit:
Startade om datorn och då händer detta igen.....
http://i.gyazo.com/9bcc96c9d35752e5f5c9dfe84b9f5ba5.png

Fick samma felmeddelande, gjorde uppgraderingen med hjälp av Microsofts program istället

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fick samma felmeddelande, gjorde uppgraderingen med hjälp av Microsofts program istället

Med MediaCreationToolx64? Blev de aktiverat också, för jag orkar inte installera om windows 8 för att sedan ladda ner uppdateringarna och komma till punkt 1 igen ;3

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Jag gjorde så först och då kunde inte jag aktivera windows 10 om du kollar: Utforskaren/ Den här datorn/ Dator/ Systemegenskaper.

När jag tryckte aktivera så funkar det inte och fick installera om mitt windows 8.1 och uppdatera till windows 10 via windows update så nyckeln blir registrerad hos microsoft.

Sen aktiverades windows 10

Min blev aktiverad direkt, står iaf aktiverad under "Om den här datorn".

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Skrivet av Meller127:

Min blev aktiverad direkt, står iaf aktiverad under "Om den här datorn".

Edit: Skriver från Win 10 utan drivisar till GPU:n. Allt är gigantiskt

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Med MediaCreationToolx64? Blev de aktiverat också, för jag orkar inte installera om windows 8 för att sedan ladda ner uppdateringarna och komma till punkt 1 igen ;3

Ja, när jag hade uppgraderat så stod det att Windows är aktiverat

Skrivet av Meller127:

Min blev aktiverad direkt, står iaf aktiverad under "Om den här datorn".

Samma här, iallafall efter uppgraderingen. Ska se nu när jag har gjort en clean install

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag använde det https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10, och till usb, nu håller jag på och installerar till min andra dator, tänkte installera den till den först, så att jag ser hur det funkar. Men installationen har i alla fall startat.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Försökte mig på CMD-kommandot men möts av, efter en kort stund:
"windows 10 kunde inte installeras, det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet".

??

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chkeh:

Har fortfarande inte fått Windows.BT mappen, finns det något man kan göra eller är det bara acceptera att det inte är ens tur än och vänta?

Jag satt igår och väntade på att ena Win 8 maskinen skulle tanka ner denna.. inget hände på halva kvällen.

Jag skulle ändå fixa en sak och valde då att stänga av maskinen... plötsligt fick jag en uppdatering (som installerades när den stängdes av)... konstigt tänkte jag, min var full uppgraderad. Var bara en Windows Defender definition...

Men när datorn starta upp igen senare på kvällen så började den jobba. Jag kolla i Resursövervakaren och såg Windows update tuggade på... kollade efter "BT" mappen och till min förvåning var den skapad. Den ladda nu ner som den skulle. Först till Windows\SoftwareDistribution\Download och sen till packade den upp det till "BT" mappen.

Verkar som man måste trigga Update att "ske", och när den gör det måste deras server ha "tid" med dig eller något sånt. (inte ens 99% säker på detta, men har ingen annan förklaring).

Tänk på att "BT" mappen är dold, så du ser den inte om du inte ändras så du ser både dolda filer och ev även skyddade "...".

Permalänk
Medlem

Bara för mig det är såhär? http://imgur.com/MMR5YaW

Har inte heller någon ikon i aktivitetsfältet, efter ha installerat alla uppdateringar...

Permalänk
Medlem

Går det att köpa en nyckel på nätet någonstans? så jag slipper åka in och köpa en i stan.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Jag har problem efter en uppdatering av en windows update så finns ej windows loggan kvar nere vid klockan och ominstallerat uppdateringar och innan jag följde dom så hade jag hade reserverat windows 10 men den är nu även borta.följt alla möjliga anvisningar på support sidor men händer ingenting men gfx mappen finns kvar men går ej köra filerna. Några andra tips vad man kan göra?

Visa signatur

andreasw7

Permalänk
Medlem

Problem efter problem......

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Ja detta va ju fail. Gjorde precis som det stod, men efter Clean install (först upgrade) så går inte nyckeln att aktivera. suck bläää

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Försökte mig på CMD-kommandot men möts av, efter en kort stund:
"windows 10 kunde inte installeras, det gick inte att uppdatera partitionen som är reserverad av systemet".

??

säg gärna till om du hittar lösning på detta.,

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått windows 10 på min andra dator, har haft min tv som andra skärm, men efter uppgraderingen, så hittar jag inte andra skärmen. Så vet inte hur jag ska få tv:n som andra skärm, klickar på identifiera, men där är bara en skärm.

Edit: provade att koppla bort min vanliga skärm, och med endast tv kopplad. När jag startar, så ser jag bios texterna på tv:n, men när den har läst in windows, så blir tv:n bara svart.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av JonkenPonken:

Gör så här....

Rensa allt i C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Starta CMD som admin. Skriv in wuauclt.exe /updatenow -tryck INTE på enter!

Starta WU och välj sök efter nya uppdateringar. Precis efter det att WU söker, så skall du trycka på enter i CMD.

Nu kommer det funka.

Är det detta som gäller för att få installationen att starta?? har en windows bt mapp på c som ligger på 5,8 gb.. och på windows loggan står det bara "ok meddela mig när det är klart"

Permalänk

Microsoft Support ‏@MicrosoftHelps 2 minför 2 minuter sedan
Upgrade tip! Upgrading will only work through the Get Windows 10 App! Stay tuned for your notification! http://helps.ms/Vxkx2Q #Windows10

Visa signatur

andreasw7

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasw7:

Microsoft Support ‏@MicrosoftHelps 2 minför 2 minuter sedan
Upgrade tip! Upgrading will only work through the Get Windows 10 App! Stay tuned for your notification! http://helps.ms/Vxkx2Q #Windows10

din länk fungerar inte

Edit. nm funkar nu

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

@dimman1980:
Ja, installationen skall starta, men det verkar vara lite si och så med det. För många funkar det, för vissa funkar det inte.

Permalänk

@JonkenPonken: Ok! ja väntar några timmar till sen testar jag denna metod..

Permalänk

@dimman1980:

Håller tummarna.

Permalänk
Inaktiv

Ingen av mina 2 licenser/datorer går att aktivera i Windows 10. Får bara någon felkod och vill att jag ska ansluta till internet för att aktivera trots att jag är ansluten.
Båda licenserna är aktiverade felfritt i 8.1 och jag uppgraderar via Windows update men det vill sig ändå inte.

Mindre lyckad lansering men man går väl räkna med att deras servrar är enormt belastade.

EDIT: Kan tillägga att jag installerat om båda datorerna och aktiverat w8 på nytt innan nya uppgraderingsförsök gjordes. Andra formateringen/uppgraderingen på vardera dator pågår nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Ingen av mina 2 licenser/datorer går att aktivera i Windows 10. Får bara någon felkod och vill att jag ska ansluta till internet för att aktivera trots att jag är ansluten.
Båda licenserna är aktiverade felfritt i 8.1 och jag uppgraderar via Windows update men det vill sig ändå inte.

Mindre lyckad lansering men man går väl räkna med att deras servrar är enormt belastade.

EDIT: Kan tillägga att jag installerat om båda datorerna och aktiverat w8 på nytt innan nya uppgraderingsförsök gjordes. Andra formateringen/uppgraderingen på vardera dator pågår nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är exakt samma för mig. Installerade Windows 10 när rutan kom fram & kan inte alls aktivera nyckeln.

EDIT: Sen så tar det sjukt långt tid & boota upp Windows 10. irriterande.

Permalänk

@JonkenPonken: såg nu att det var 10 st misslyckade försök att uppgradera windows 10 pro.. antar att det e dags att rensa i c

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimman1980:

@JonkenPonken: såg nu att det var 10 st misslyckade försök att uppgradera windows 10 pro.. antar att det e dags att rensa i c

Vad har rensa i C med att göra om du får misslyckade försök?

Är det inte så att dom helt enkelt aktiveras på olika tidpunkter?

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Et lite tips til dere som skal uppgradere/installere windows 10

IKKE ha en drøss med usb-hardisk-extra usbHDD disker innkopplat når dere skal oppgradere.
En hardisk (OS disk) mus+tagent+grafikk er det som trengs når man skal installere.

Allt annet kopples til ETTER windows 10 er ferdig/klar
Da går allt så mye fortere, og man slipper inkompitable drivers som windows vil prøve å finne drivere til....

GL

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jahopp, uppgraderade via ISO-verktyget (inte clean install) och väl inne i Windows 10 så accepterades inte min Windows 7-nyckel samt att Nvidias drivrutin för Windows 10 vägrade bli installerad.

Jag lever väl kvar i 2009 ett tag till

Skickades från m.sweclockers.com

Funkade inte installera Nvidias drivrutiner för mig heller när jag uppgradera till win 10. Men jag startade om datorn, körde DDU, laddade ner senaste drivers ifrån nvidias hemsida och så fungerade det till slut att installera drivers. Pröva aktivera nyckeln manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimman1980:

Är det detta som gäller för att få installationen att starta?? har en windows bt mapp på c som ligger på 5,8 gb.. och på windows loggan står det bara "ok meddela mig när det är klart"

Ladda hem detta: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Välj sedan att uppgradera.

Det fungerade utmärkt för mig och efter att jag uppgraderat så använde jag samma program för att skapa en ISO som jag brände på skiva och gjorde en ren installation.

Edit: Jag hade alltså samma problem som dig med att Windows Update vägrade samarbeta.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2