Kan inte göra en ren installation frågar om cd-nyckeln (Har uppgraderat)

Permalänk
Medlem

Kan inte göra en ren installation frågar om cd-nyckeln (Har uppgraderat)

Uppgraderade till Windows 10 nu som många andra. Men jag vill köra en ren ominstallation. Har använt Windows MEdia creation tool och skapat en USB med Windows 10 Pro N (Körde Windows 8.1 Pro N innan). Men när jag startar ominstallationen så ber den om en cd nyckel. Min 8.1 nyckel fungerar inte och det finns inte någon skippa knapp. Någon annan som stött på detta problem?

//Andreas

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nulletz:

Uppgraderade till Windows 10 nu som många andra. Men jag vill köra en ren ominstallation. Har använt Windows MEdia creation tool och skapat en USB med Windows 10 Pro N (Körde Windows 8.1 Pro N innan). Men när jag startar ominstallationen så ber den om en cd nyckel. Min 8.1 nyckel fungerar inte och det finns inte någon skippa knapp. Någon annan som stött på detta problem?

//Andreas

"Den som tagit del av gratiserbjudandet och därför inte har någon produktnyckel för Windows 10 måste dock först uppgradera till det nya operativsystemet via Windows Update. När uppgraderingen är avklarad behövs ingen produktnyckel för att genomföra en ren installation. Med andra ord går det då bra att välja Skip när installationsprogrammet frågar efter nyckeln."

http://www.sweclockers.com/nyhet/20867-microsoft-publicerar-i...

Permalänk
Medlem

Ska finnas en skip knapp.
Säkert gömd någonstans.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Samma problem här, frågar efter nyckel, finns ingen skip knapp,

Startar installationen från win7,

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

Om jag förstått trådarna överallt rätt, måste man, för en ren installation, ha uppgraderat, och AKTIVERAT innan man kan plocka bort allt gammalt. Ovanpå det ligger det tydligen en specifik partition med bland annat ens licensinformation på systemdisken, och tar man bort den, blir man blåst på konfekten i alla fall. Måste installera om sitt ursprungliga OS, uppdatera, aktivera, och börja om.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Det finns skipp/hoppa över detta steg en bit ner på sidan.

Har själv gjort det på 3 datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Om jag förstått trådarna överallt rätt, måste man, för en ren installation, ha uppgraderat, och AKTIVERAT innan man kan plocka bort allt gammalt. Ovanpå det ligger det tydligen en specifik partition med bland annat ens licensinformation på systemdisken, och tar man bort den, blir man blåst på konfekten i alla fall. Måste installera om sitt ursprungliga OS, uppdatera, aktivera, och börja om.
B!

Stämmer att man måste uppgradera så, men ingen info verkar ligga kvar på disken då jag tog bort alla mina partitioner och installerade en helt Clean install efter jag uppdaterat till win 10 via ms update.

Och inga problem att aktivera 10 efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Stämmer att man måste uppgradera så, men ingen info verkar ligga kvar på disken då jag tog bort alla mina partitioner och installerade en helt Clean install efter jag uppdaterat till win 10 via ms update.

Och inga problem att aktivera 10 efter detta.

Då BORDE det gå att uppgradera HD även efter uppgradering, åtminstone på en Retail version. Nå, vi får se vad tiden utvisar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.