Har hängt på Swec i en evighet, dock inte varit medlem förens senare år. Kändes som det var dags att bidra med lite bilder.
Bilderna kan vara en aningen suddiga då dom är tagna med en mobil.
Hårdvara på bilderna:
4 stycken Antminer S5
4 stycken coolermaster 700 watts agg (inge fancy)
1 stycken TP-link raouter med stöd för 3G modem
1 stycken dynlåda från jysk
1 st antminer S1
1 st 500 watts agg noname
JO det går fortfarande att tjäna på bitcoin, men det är ju inte lika enkelt som förr. Och man kan ju definitivt inte använda en dator utan det måste ju vara dedikerade miners. Det gäller bara att man läser på och räknar innan, i mitt fall så ingår el i hyran så då kan man ju tjäna en del@biorrith:
Det blir en del. Hur mycket låter hela setupen? Var lite inne på att skaffa några egna miners då jag kanske kommer flytta till lägenhet där elen ingår i hyran
Det blir en del. Hur mycket låter hela setupen? Var lite inne på att skaffa några egna miners då jag kanske kommer flytta till lägenhet där elen ingår i hyran
Dom låter ganska mycket men beror ju på hur varmt det är, men vi bor i ett radhus på övervåningen och inga grannar hör dom. Däremot så skulle jag inte rekommendera att ha dom i ett vardagsrum. Jag tycker du ska skaffa ett gäng och pröva det är kul med bitcoin, men den initiala summan man får lägga ut på en rig är ganska hög. Har man grattis el är det värt det. Jag har skaffat ett kort från ett företag som heter advacash och då kan man även handla med bitcoin i mataffären eller ta ut pengar i bankomaten. Är det nått du undrar så är det bara att skicka PM så kan jag försöka hjälpa dig.