Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Gratis? kostar €5.49 på steam

Rättar mig själv, en bil graits. Bana och fler bilar kostar.

Ber om ursäkt för det, har rättat till inlägget.
Fick för mig att det var gratis eftersom det inte fanns under DLC på Steam tidigare.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Märkligt hur dom höjer priset successivt. Förra DLC:n kostar/kostar bara 3.49. Även om det är en ny bana med skulle jag aldrig i helvete betala för den om den inte är laserscannad, då ser jag mig hellre om efter ett spel där man kan modda och få banor därigenom. Dessutom har pcars en lång väg att gå innan det är värt att spela. Vissa verkar tro att Rene Rast faktiskt tränar i pcars innan race. Marknadsföring är inte olagligt men i detta fallet borde det vara. Denna borde vara gratis efter hur dom misslyckades med senaste uppdateringen (1.4 tror jag det var.)
Kul också hur deras "tire physics" tydligen är så komplicerad så man inte ens kan använda den pga konsol. Vad spelar det för roll då om det är den mest komplicerade i världen? Många som faktiskt kört en riktig bil kan däremot avgöra hur det känns när man kör. Tar hellre ett spel som inte har så "avancerad" fysik som känns rätt, än ett som har dunderavancerad men känns fel så snart du lämnar pitten.

Fina printscreens gör inte ett spel bra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Multiplayer har börjat krångla för mig nu

80% av gångerna krånglar det genom att när man kör multiplayer så helt plötsligt kör ena bilen rakt ut i gräset och kraschar i väggen. Man kör vidare och ser längs banan att flera bilar står här och var, och sedan kommer det upp en ruta " Connection Lost " och tar mig tillbaka till huvudmenyn.
Och det har ofta börjat hacka när man kör, som om hosten är dålig.

Mitt internet är bra, ligger på 28+ mbps och andra spel fungerar bra.

Någon som haft samma problem och åtgärdat det?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Multiplayer har börjat krångla för mig nu

80% av gångerna krånglar det genom att när man kör multiplayer så helt plötsligt kör ena bilen rakt ut i gräset och kraschar i väggen. Man kör vidare och ser längs banan att flera bilar står här och var, och sedan kommer det upp en ruta " Connection Lost " och tar mig tillbaka till huvudmenyn.
Och det har ofta börjat hacka när man kör, som om hosten är dålig.

Mitt internet är bra, ligger på 28+ mbps och andra spel fungerar bra.

Någon som haft samma problem och åtgärdat det?

Har aldrig varit med om det du beskriver.

Tycker personligen att det fungerar väldigt bra sedan senaste uppdateringen (2.5) och det enda problemet jag har är att det hackar till direkt någon lämnar eller joinar servern, typ som stuttering.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Är det lagg så beter sig bilarna så där. De kraschar inte även om det ser ut som de gör det.

Fungerar bra när det fungerar i alla fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jäklar!
Med Windows 10 fick jag mer Fps på 1 kort än med båda under Win 8.

Datorn i Sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Jäklar!
Med Windows 10 fick jag mer Fps på 1 kort än med båda under Win 8.

Datorn i Sign.

Körde du ren installation? Det låter väl som det var något skit i systemet tidigare i så fall?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Jag har lite frågor kring PS4-versionen som jag kör. Det där med Dashmeter låter oerhört bra men jag antar att något liknande inte finns till konsolversionerna. Hur är det egentligen med däcken, går det att få info om däckslitage under race? Går det att få fram vilka däck som man har på bilen under race, alltså slicks eller regndäck? Går det att få fram vad motståndarna har för däck på? Inget av dessa informationer har jag lyckats hitta.

Nu finns funktionen som du nämner.

* Enhanced HUD and Telemetry tyre info system – players can now see in real time which tyre compounds they are currently using, what each tyre’s pressure is, and how much each tyre is worn.

Komplett lista med ändringar/förbättringar för 3.0
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?36676-Project...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Körde du ren installation? Det låter väl som det var något skit i systemet tidigare i så fall?

Uppgraderade Win 8 - 10
Alla andra spel presterade bra men fick köra på medium o fick 30-40fps. får 60+ nu med liote högre settings.
Flyter underbart

Permalänk

Någon som har erfarenhet av detta spel tillsammans med Fanatec CSR (PS4)? Eller för den delen huruvida Fanatec CSR är en bra ratt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Någon som har erfarenhet av detta spel tillsammans med Fanatec CSR (PS4)? Eller för den delen huruvida Fanatec CSR är en bra ratt?

Har ingen erfarenhet av den själv och de flesta recensioner man hittar är rätt gamla men det behöver ju inte betyda att dom inte stämmer.
Funderar du på att köpa en så tänk på att inga pedaler medföljer utan det får du köpa separat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har ingen erfarenhet av den själv och de flesta recensioner man hittar är rätt gamla men det behöver ju inte betyda att dom inte stämmer.
Funderar du på att köpa en så tänk på att inga pedaler medföljer utan det får du köpa separat.

Fanatec påstås ju vara saker av högsta kvalitet, och det kan säkert stämma med tanke på val av material och alla funktioner som finns i dom flesta rattarna. För att inte tala om alla funktioner på pedalerna. ABS simulering via vibration, Load Cell sensorer som gör att du i princip aldrig behöver byta ut dom.

Är själv väldigt sugen på köpa ett helt kit från Fanatec då det som sagt verkar vara rätt grymma prylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

2.1GB stor uppdatering kommit idag. 3.0 kallar SMS den.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?37074

Inte läst än men något intressant ni längtat efter?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Fanatec påstås ju vara saker av högsta kvalitet, och det kan säkert stämma med tanke på val av material och alla funktioner som finns i dom flesta rattarna. För att inte tala om alla funktioner på pedalerna. ABS simulering via vibration, Load Cell sensorer som gör att du i princip aldrig behöver byta ut dom.

Är själv väldigt sugen på köpa ett helt kit från Fanatec då det som sagt verkar vara rätt grymma prylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe det där med loadcell i pedalen och att du knappt behöver byta ut dom är kanske något du behöver googla lite på Det är känt att dom brukar ge upp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så mycket sen release på grund av problem med låg fps. Har ett AMD-kort så tänkte att hoppet var ute. Igår uppgraderade jag till Windows 10 genom Windows Update, alltså inte en 'clean install'. Jävlar viken boost i fps det blev! Nu kör jag maxinställningar, förutom Antialiasing som jag har i mitten, på stabila 60fps. Ja, detta gäller även med 15 bilar omkring mig. Vid regn och heavy fog snittar jag ~40 med dippar till 30. I W8.1 snittade jag ~35 i klart väder.

Jag har ett r9-280x, alltså inget toppenkort, men uppdateringen till Windows 10 har gjort en kolossal skillnad för mig. Så prova det även ni andra med att uppdatera om ni har problem med framerate!

Min uppdatering av Windows 10 sammanföll även med patch 3.0, men jag har svårt att tro att patchen enbart står för skillnaden, möjligtvis en kombination av de båda.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Har inte spelat så mycket sen release på grund av problem med låg fps. Har ett AMD-kort så tänkte att hoppet var ute. Igår uppgraderade jag till Windows 10 genom Windows Update, alltså inte en 'clean install'. Jävlar viken boost i fps det blev! Nu kör jag maxinställningar, förutom Antialiasing som jag har i mitten, på stabila 60fps. Ja, detta gäller även med 15 bilar omkring mig. Vid regn och heavy fog snittar jag ~40 med dippar till 30. I W8.1 snittade jag ~35 i klart väder.

Jag har ett r9-280x, alltså inget toppenkort, men uppdateringen till Windows 10 har gjort en kolossal skillnad för mig. Så prova det även ni andra med att uppdatera om ni har problem med framerate!

Min uppdatering av Windows 10 sammanföll även med patch 3.0, men jag har svårt att tro att patchen enbart står för skillnaden, möjligtvis en kombination av de båda.

Roligt att det fungerar bra på AMD nu. Kanske det kommer dyka upp fler som spelar nu då

Jag fick faktiskt sämre prestanda efter 3.0 patchen. Min FPS dök från 80-100 ner till 40-70. Har provat både med många spelare och spelat själv, men jag mäker knappt någon skillnad i prestanda... Stora FPS drops och massvis med stuttering.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hehe det där med loadcell i pedalen och att du knappt behöver byta ut dom är kanske något du behöver googla lite på Det är känt att dom brukar ge upp.

Dock så är dom uppdaterade på dom nya Clubsport V3 pedalerna. Nu använder dom 90kg load cell istället för den gamla som satt på V2, som jag tror var på 50kg. Så det lär ju i vilket fall som helst hålla bra mycket längre

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Dock så är dom uppdaterade på dom nya Clubsport V3 pedalerna. Nu använder dom 90kg load cell istället för den gamla som satt på V2, som jag tror var på 50kg. Så det lär ju i vilket fall som helst hålla bra mycket längre

Jag kollade precis datumet för release och tidigare under dagen var det i slutet på September (eller t.om Oktober, minns inte riktigt), men nu är det tillbaka till slutet på Augusti

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag kollade precis datumet för release och tidigare under dagen var det i slutet på September (eller t.om Oktober, minns inte riktigt), men nu är det tillbaka till slutet på Augusti

Hmm... Står fortfarande 2015-09-30 för mig

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Hmm... Står fortfarande 2015-09-30 för mig

Gah! Jag var inne på "ClubSport Pedals V3 USA". Där är priset dessutom $299 men jag antar att man måste gå via den europeiska sidan om man ska beställa till EU.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gah! Jag var inne på "ClubSport Pedals V3 USA". Där är priset dessutom $299 men jag antar att man måste gå via den europeiska sidan om man ska beställa till EU.

Provade just göra en "beställning" på USA hemsidan. Den säger bara "Selected country is out of region" så det verkar som om att man måste gå via EU-sidan för att få sakerna till sverige.

Fan att det ska vara så pass mycket dyrare att beställa i EU än i USA...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Provade just göra en "beställning" på USA hemsidan. Den säger bara "Selected country is out of region" så det verkar som om att man måste gå via EU-sidan för att få sakerna till sverige.

Fan att det ska vara så pass mycket dyrare att beställa i EU än i USA...

För att göra det lite värre finns dom redan i Japan:
http://www.fanatec.com/ja-en/pedals/clubsport-pedals-v3-japan...
hehe

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Ni som har lite erfarenhet av rattar och pedaler. Hur skulle ni ranka dessa tre tillsamma med detta spel jämförelsevis, eller två av dem?

1. Fanatec CSR, med vanliga pedaler alternativt elite.
2. Thrustmaster T500RS
3. Logitech G29

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som har lite erfarenhet av rattar och pedaler. Hur skulle ni ranka dessa tre tillsamma med detta spel jämförelsevis, eller två av dem?

1. Fanatec CSR, med vanliga pedaler alternativt elite.
2. Thrustmaster T500RS
3. Logitech G29

Är själv väldigt sugen på Fanatec just för att det verkar vara väldigt bra byggkvalitet på dom, samt många inställningsmöjligheter. Men jag har också hört mycket bra om T500RS, alternativt T300RS (dock ingen koppling på den)

Logitech G29 kan jag tyvärr inte uttala mig om. Men G27 har haft mycket problem med Force Feeback i PCars. Folk säger att FF fungerar just när dom startat ett race men om dom t.ex krockar lite lätt med någon annan eller i en vägg så kan FF försvinna helt och inte komma tillbaka föränn man startar om spelet. Det kan dock vara fixat i senaste patchen. Har inte läst något mer om just Logitech sedan 2.4 patchen då folk hade problem sist.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Är själv väldigt sugen på Fanatec just för att det verkar vara väldigt bra byggkvalitet på dom, samt många inställningsmöjligheter. Men jag har också hört mycket bra om T500RS, alternativt T300RS (dock ingen koppling på den)

Logitech G29 kan jag tyvärr inte uttala mig om. Men G27 har haft mycket problem med Force Feeback i PCars. Folk säger att FF fungerar just när dom startat ett race men om dom t.ex krockar lite lätt med någon annan eller i en vägg så kan FF försvinna helt och inte komma tillbaka föränn man startar om spelet. Det kan dock vara fixat i senaste patchen. Har inte läst något mer om just Logitech sedan 2.4 patchen då folk hade problem sist.

Jag kör på PS4 så G27 är inget alternativ för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Jag kör på PS4 så G27 är inget alternativ för mig.

Fast det var ju inte det Squedo skrev.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Fast det var ju inte det Squedo skrev.

Sant, fel av mig.

Permalänk

Ny DLC med fler bilar finns ute nu.

http://store.steampowered.com/app/334774/

Ford mustang GT b.la. som är väldigt mysig att köra

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Ny DLC med fler bilar finns ute nu.

http://store.steampowered.com/app/334774/

Ford mustang GT b.la. som är väldigt mysig att köra

Mustang GT är grymt skön att drifta med

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av santacruz:

Ni som har lite erfarenhet av rattar och pedaler. Hur skulle ni ranka dessa tre tillsamma med detta spel jämförelsevis, eller två av dem?

1. Fanatec CSR, med vanliga pedaler alternativt elite.
2. Thrustmaster T500RS
3. Logitech G29

Kan rekommendera alla dagar i veckan denna kombo av Thrustmasters kit.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2871866&view=m