Permalänk
Medlem

DIY VR headset

Jag tänkte prova på virtual reality världen och hittade ett VR headset som jag kunde skriva ut i 3D-skrivaren.
Det är anpassat till oneplus one telefonen men passar vilken telefon som helst runt samma storlek.

För er som vill skriva ut ett eget finns det för nedladdning här:
http://www.thingiverse.com/thing:729029

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt! Älskar såna här galleri!

Jag har länge funderat på att bygga ett VR, men jag kör alltid fast på linserna. Hur vet man vad man ska leta efter? Funka de linser du köpte bra?

Jag har ett google cardboard så jag har ett par linser, men jag skullle vilja hitta ett bar med större diameter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NangiDev:

Snyggt! Älskar såna här galleri!

Jag har länge funderat på att bygga ett VR, men jag kör alltid fast på linserna. Hur vet man vad man ska leta efter? Funka de linser du köpte bra?

Jag har ett google cardboard så jag har ett par linser, men jag skulle vilja hitta ett bar med större diameter.

Mina är inte klara än så jag har inte hunnit prova dom än.
Enligt han som designat det här headsetet ska dom här två fungera bäst.

http://www.amazon.com/UltraOptix-Powerful-ASPHERIC-Lighted-Ma...

eller

http://www.amazon.com/Bausch-Lomb-Aspeheric-Packette-5x/dp/B0...

Ska helst vara asfäriska och gjorda av glas och i mitt fall 38mm i diameter.

Permalänk
Medlem

@oet: Okej 38mm var ju lite häftigare än 25mm som google cardboard har original

Fortsätt uppdatera så man får se slutprodukt!

Permalänk
Medlem

Coolt, riktigt häftigt faktiskt och men en telefon kan man byta skärm snabbt och bekvämt hehe, för att inte nämna att skärmupplösningen bara ökar och SoC's blir bara kraftigare och kraftigare för varje år nu och därtill kan man ju köpa Kines-telefoner med bra specs till lågt pris och man kanske vill ha något mer permanent monterat för bekvämlighet? Kanske kan det göra någon skillnad om man skulle investera i riktigt högkvalitativa linser också, mest nyfiken för vet vilken enorm skillnad optiken gjorde för det 200mm Dobson tele jag använde för några år sedan.

Oavsett så bra gjort gillar det skarpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Coolt, riktigt häftigt faktiskt och men en telefon kan man byta skärm snabbt och bekvämt hehe, för att inte nämna att skärmupplösningen bara ökar och SoC's blir bara kraftigare och kraftigare för varje år nu och därtill kan man ju köpa Kines-telefoner med bra specs till lågt pris och man kanske vill ha något mer permanent monterat för bekvämlighet? Kanske kan det göra någon skillnad om man skulle investera i riktigt högkvalitativa linser också, mest nyfiken för vet vilken enorm skillnad optiken gjorde för det 200mm Dobson tele jag använde för några år sedan.

Oavsett så bra gjort gillar det skarpt.

Gratulerar. Du har lyckats skriva en utav Sweclockers längsta meningar, genom tiderna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Gratulerar. Du har lyckats skriva en utav Sweclockers längsta meningar, genom tiderna.

Ironi?