Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av careface:

Sjukt snygg färg på lacken! Bra jobbat.

Tack! Jag är nöjd med hur det blev. Jag "experimenterar" gärna litegrann när jag ska lacka om ett chassi.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

nja, har inga case som täcker högre än platen, lär hur som helst se lustigt ut runt resten av kanterna så jag kör nog på hela plates direkt

Nejdå, det är för att den ska ligga fint mot nedre vänstra och nedre högra hörnet som är lite rundat, då kan den ligga lite närmare.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Nej, en rad ner från ANSI.
Vill ha enter och backspace ovanpå varandra fast med ANSI.

På rak arm har jag inte sett något direkt. :/ Det borde ju gå att binda om i mjukvara dock? Eller på ett tangentbord där man kan byta kontroller så det går att koda om i firmwaren.

Edit: 100 sidor! Fantastiskt hur min tråd har växt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Nejdå, det är för att den ska ligga fint mot nedre vänstra och nedre högra hörnet som är lite rundat, då kan den ligga lite närmare.

hum? som jag förstår det hamnar switchblockersen just i nedre kanten på keycapsen, vilket i mitt fall blir ovanför kanten av caset

jag har dock iscensatt en liten plan som snart kommer råda bot på mina estetiska bekymmer, måste bara lyckas byta till mig en del clears

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

På rak arm har jag inte sett något direkt. :/ Det borde ju gå att binda om i mjukvara dock? Eller på ett tangentbord där man kan byta kontroller så det går att koda om i firmwaren.

Edit: 100 sidor! Fantastiskt hur min tråd har växt.

Möjligt.
Det är så jobbigt att använda mitt ISO Ducky Mini efter att ha kört HHKB.

Permalänk
Medlem

Idag börjar försäljningen av Zealios switchar!
https://geekhack.org/index.php?topic=69590.600;topicseen
http://zealpc.net/

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

hum? som jag förstår det hamnar switchblockersen just i nedre kanten på keycapsen, vilket i mitt fall blir ovanför kanten av caset

jag har dock iscensatt en liten plan som snart kommer råda bot på mina estetiska bekymmer, måste bara lyckas byta till mig en del clears

Jag missförstod dig, insåg nu att du syftade på caset med "se lite lustigt ut". ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Gud vad jag spammar nu. Men om någon missade GBn på plåt + PCB från Leandre på GH så finns det grejer kvar från folk som avbrutit sina ordrar.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Design för min kommande beställning till WASD-keyboards är färdig. Kanske lite löjlig, men jag är en sucker för megaman

Funderar på att byta de svarta key capsen på windowstangenter+f1-f12 till ljusblåa precis som resten av tangenterna.

/vexxan

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Design för min kommande beställning till WASD-keyboards är färdig. Kanske lite löjlig, men jag är en sucker för megaman

http://i.imgur.com/80FHm2U.jpg

Funderar på att byta de svarta key capsen på windowstangenter+f1-f12 till ljusblåa precis som resten av tangenterna.

/vexxan

Jag får nog säga att 8-bit designen tilltalar mig...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Nu ska man bara bestämma sig för vilka... Nån som har koll på vad frakten kan tänkas gå på?

Edit. Fann frakt, billigaste alternativet skulle kosta 10 usd för 70 brytare.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Jag får nog säga att 8-bit designen tilltalar mig...

Hehe, skönt att jag inte är ensam

Permalänk
Medlem

Första inlägget på sida 101 får en potatis keycap.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Design för min kommande beställning till WASD-keyboards är färdig. Kanske lite löjlig, men jag är en sucker för megaman

http://i.imgur.com/80FHm2U.jpg

Funderar på att byta de svarta key capsen på windowstangenter+f1-f12 till ljusblåa precis som resten av tangenterna.

/vexxan

Inte löjligt! det där var hur häftigt som helst. Släng upp bilder när det är klart

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av vexxan:

Design för min kommande beställning till WASD-keyboards är färdig. Kanske lite löjlig, men jag är en sucker för megaman

http://i.imgur.com/80FHm2U.jpg

Funderar på att byta de svarta key capsen på windowstangenter+f1-f12 till ljusblåa precis som resten av tangenterna.

/vexxan

Fan vad nice! Är själv en Mega Man nörd. Lirade nyss igenom 2'an igen. Lika gött varje gång.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Inte löjligt! det där var hur häftigt som helst. Släng upp bilder när det är klart

Skrivet av deeyay:

Fan vad nice! Är själv en Mega Man nörd. Lirade nyss igenom 2'an igen. Lika gött varje gång.

Tack båda, tvåan är verkligen en av de bästa

Postar såklart bilder när det är klart, måste bara åka in till stan och känna på lite olika brytare för att hitta en favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Design för min kommande beställning till WASD-keyboards är färdig. Kanske lite löjlig, men jag är en sucker för megaman

http://i.imgur.com/80FHm2U.jpg

Funderar på att byta de svarta key capsen på windowstangenter+f1-f12 till ljusblåa precis som resten av tangenterna.

/vexxan

En grej som jag har tänkt på: om du beställer från WASD och använder TKL, alltså tangentbord utan numpad, så kan du lägga till keycaps för numpad för $3. Då kan du både få röda WASD- tangender och blå med text på. Det borde ju funka! Så här menar jag:

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

En grej som jag har tänkt på: om du beställer från WASD och använder TKL, alltså tangentbord utan numpad, så kan du lägga till keycaps för numpad för $3. Då kan du både få röda WASD- tangender och blå med text på. Det borde ju funka! Så här menar jag:
http://i.imgur.com/vKcpN2i.png

Vad smart, det har jag inte tänkt på! Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Nu börjar huvudet snurra på vad nästa projekt ska bli...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@vexxan det är ju nästan så man borde be dig att köpa ett set till mig med .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

@vexxan det är ju nästan så man borde be dig att köpa ett set till mig med .

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, jag kan lägga upp .svg-filen (vektor-grafiken som man skickar till WASD som skiss) när jag har fått mitt tbord om det finns intresse

Permalänk
Medlem

Undra huruvida WASD kommer kunna göra dessa anpassningsbara efter önskemål på typsnitt och språkval beställde i måndags ett set blå/grått sett och missade tydligen detta helt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Undra huruvida WASD kommer kunna göra dessa anpassningsbara efter önskemål på typsnitt och språkval beställde i måndags ett set blå/grått sett och missade tydligen detta helt!

lär dröja ett tag innan vi ens ser doubleshot PBT's i ISO

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

lär dröja ett tag innan vi ens ser doubleshot PBT's i ISO

Det lär ju göra det, tyvärr. Men å andra sidan, investerar dom i tillverkningen av pbt caps så kanske det kan vara värt att fixa fler formar initialt. Man kan ju alltid drömma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man nu bara kan få dem i en ballare färg, eller vit för den delen.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Bra väl av tangentbord. Du kan också titta på en alternativ styrkrets.
http://deskthority.net/f-o-r-s-a-l-e-f58/qfr-and-filco-105-co...
[...]
För övrigt en svensk snubbe som tillverkar dom alternativa kretsarna.

Takk, takk, takk!
Som følge av din post kjøpte jeg en Pegasus Hoof av bpiphany. Mitt gamle Filco TKL fikk installert den nye styrekretsen i går og er i dag bedre programmert enn Poker IIene jeg bruker hjemme og på jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Nu börjar huvudet snurra på vad nästa projekt ska bli...

http://i.imgur.com/zerUn6Q.jpg

Riktigt snyggt med granite på Poker! Hur känns det att skriva på granite gentemot stock caps? Några fördelar/nackdelar?

Tänkte passa på och fråga om någon vet om det finns någon skillnad att skriva på hardwired tangentbord gentemot ett tangentbord med PCB, om man man kör med platemounted switchar? Anledningen till att jag frågar är att jag funderar på att koppla bort PCB:n på mitt Ducky Mini och installera en Teensy eller liknande men vill inte förlora "känslan" som tangentbordet har för närvarande

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Riktigt snyggt med granite på Poker! Hur känns det att skriva på granite gentemot stock caps? Några fördelar/nackdelar?

De känns lite hårdare. Det är ju en annan profil också så det gör med skillnad. På ett 60% tycker jag att lägre profil känns bättre. OEM-profil på mitt TKL känns bättre är DSA. Kanske ska skaffa ett fullstort tangentbord med SA nästa gång?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hehe, jag kan lägga upp .svg-filen (vektor-grafiken som man skickar till WASD som skiss) när jag har fått mitt tbord om det finns intresse

Bäst du gör det .

Visa signatur

:)