ta bort DNS Unlocker från Origin

Permalänk
Medlem

ta bort DNS Unlocker från Origin

Hejsan allihopa av nån jävla anledning har jag lyckats fånga in mig DNS Unlocker. Har bekämpat denna program med ett antal olika malwareprogram. Största problemet hade jag med chrome men även det löste sig till slut men idag när jag öppnade Origin så upptäckte jag det tydligen satt kvar där inne med och nu vet jag verkligen inte hur jag ska lyckas få bort den därifrån. Har loggat ut och in en gång. Frågan är ju om en ominstallation skulle avhjälpa med detta. Kanske några andra tips som skulle kunna hjälpa utan att behöva installera om?

Sen för den delen hur fan kan jag egentligen få såna här skitprogram i min dator, verkar som om dessa finns lite då och då på min dator faktiskt utan att jag ladda ner.(inte laddat ner någon freeware på länge) Känns nästan lite som om det är nån fil i registry som har skadats som ladda ner av sig själv sånt skit regelbunden.

Vore mycket tacksam för hjälpsamma svar

Mvh

Permalänk
Medlem

Kör på en ominstallation, ett säkert kort

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Kör AdwCleaner och/eller Malwarebytes. men se till att bocka ur saker du vill ha kvar om du kör AdwCleaner, det rensar t.ex all Chrome cache osv, så ifall du har flikar uppe så försvinner dom.

Permalänk
Medlem

Adwcleaner har jag redan kört ett antal gånger och den verkar inte ta med Origin :/

Blir väl att satsa på en ominstalation

Permalänk
Medlem

Ändra din DNS server och rensa cachen på allt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har nu installerat om Origin och det verkar som om allt är borta
Mina spel och allt fanns också kvar så det vart jag ju väldigt tacksam för

Tack så mycket för alla tips jag fick av er