Permalänk
Medlem

Kan inte få 144hz

Hej har precis köpt en benq xl2411z och kan inte få ut 144hz från den. Jag har ett nividia gtx 960 om det har något med det att göra.

Permalänk
Medlem

vad för spel?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Kör du dual link dvi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad för kabel?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

vad för spel?

Det spelar väll ingen roll...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Vad för kabel?

Jag använder dvi D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Kör du dual link dvi?

Skickades från m.sweclockers.com

Aa

Permalänk
Medlem

@Osquak00
Sorry om jag låter tjatig, men är du helt säker på att du kör dual link DVI D/I.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@Osquak00
Sorry om jag låter tjatig, men är du helt säker på att du kör dual link DVI D/I.
http://cdn2.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3365585/DVI_connectors.jpg

Japp 100% säker på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder du kabeln som medföljde? Kolla Nvidias kontrollpanel. Bildskärm -> Ändra upplösning -> Uppdateringsfrekvens. Det blir inte 144Hz automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Använder du kabeln som medföljde? Kolla Nvidias kontrollpanel. Bildskärm -> Ändra upplösning -> Uppdateringsfrekvens. Det blir inte 144Hz automatiskt.

Okej lyckades lösa det genom att byta till dvi 1 kontakt, men tack flr svaren endå👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Osquak00:

Det spelar väll ingen roll...

Skickades från m.sweclockers.com

Varför svarar folk så här när andra försöker ge dem hjälp? Vilket spel det gäller spelar ju all roll när du är så vag i beskrivningen av ditt problem. Vi kan ju omöjligt veta om du menar att du kopplat något fel så att 144Hz-funktionen inte fungerar eller om ditt 960 är för klent för att kunna driva skärmen i den sortens hastigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför svarar folk så här när andra försöker ge dem hjälp? Vilket spel det gäller spelar ju all roll när du är så vag i beskrivningen av ditt problem. Vi kan ju omöjligt veta om du menar att du kopplat något fel så att 144Hz-funktionen inte fungerar eller om ditt 960 är för klent för att kunna driva skärmen i den sortens hastigheter.

tack. så otrevliga människor när man försöker hjälpa dom på sin fritid

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Osquak00: testa displayport

Edit: läste svaren först efter...

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Varför svarar folk så här när andra försöker ge dem hjälp? Vilket spel det gäller spelar ju all roll när du är så vag i beskrivningen av ditt problem. Vi kan ju omöjligt veta om du menar att du kopplat något fel så att 144Hz-funktionen inte fungerar eller om ditt 960 är för klent för att kunna driva skärmen i den sortens hastigheter.

Förlåt om jag värka otrevlig men själva hz inställningen är väll i windows/grafikkorts mjukvaran, eller har jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Varför svarar folk så här när andra försöker ge dem hjälp? Vilket spel det gäller spelar ju all roll när du är så vag i beskrivningen av ditt problem. Vi kan ju omöjligt veta om du menar att du kopplat något fel så att 144Hz-funktionen inte fungerar eller om ditt 960 är för klent för att kunna driva skärmen i den sortens hastigheter.

Dock är det lite konstigt att fråga "Vad för spel"

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Dock är det lite konstigt att fråga "Vad för spel"

Mm håller med

Skickades från m.sweclockers.com