Permalänk
Medlem

Gaming dator 30k. Snygg

Har samlat ihop 30k till en dator
Har redan skärmar mus och keyboard så behöver bara datorn.
Skulle vara grymt med lite hjälp.
Skulle även vara grymt om det så anygg ut.

Tack

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt använda datorn till?

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning har du tänkt köra i? 1080, 1440, 4K?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Hade tänkt spela på datorn. Typ fps spel.
Upplösningen har jag inte tänkt på men 4k låter ju najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Något sådant skulle jag väl säga? Vill du ha mer krut så kan du lägga till ett ytterligare 980ti och kör SLI!
Du behöver en 4k skärm för att kunna spela i 4k.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8451133/2015-09-09

Permalänk
Medlem

@khawaja: ingen cpu kylare?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Vad definierar du som snyggt? Ska den vara stilren och diskret eller spexig med LED? Matchande färger (vilken färg?) eller bara rent av svart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

@khawaja: ingen cpu kylare?

Tänkte mer eftersom inet inte monterar kylare som väger mer än 750g så kan han ju köpa till en efteråt

Permalänk
Medlem
Skrivet av khawaja:

Tänkte mer eftersom inet inte monterar kylare som väger mer än 750g så kan han ju köpa till en efteråt

fast att betala för en monteringstjänst som inte är komplett känns konstigt. inet lär också vägra då de inte kan testa ett system som inte har en processorkylare (intel skickar inte med en kylare till 6700k).

Permalänk
Medlem
Skrivet av khawaja:

Tänkte mer eftersom inet inte monterar kylare som väger mer än 750g så kan han ju köpa till en efteråt

De monterar väl nog vilken AIO som helst. Går ju att ta en sådan istället för en luftkylare.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Matchande färger. Typ svart röd eller något annan skrikig färg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag är lite förvånad att man faktiskt måste köpa en CPU-fläkt det kom med till 1150

Jag är lite förvånad att man faktiskt måste köpa en CPU-fläkt det kom med till 1150 men tydligen inte till 1151 att de inte kommer till K- modellerna är väl lämpligt för väldigt få kommer använda dem.

De medföljande är nytta för test eller om de som vill kocka ned processorn för få ned energi förbrukningen istället för att köpa en S eller T variant.

Skrivet av khawaja:

Tänkte mer eftersom inet inte monterar kylare som väger mer än 750g så kan han ju köpa till en efteråt