Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Asus Gladius
349 kr @ Komplett
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2800628

Halva priset!

Alla ni som spelar, denna mus har alltså 16-20ms delay vid klickningar. Problemet ligger i mjukvaran men kör man utan mjukvara har folk haft andra problem som random dubbel-klick etc.

Läs: http://www.overclock.net/t/1493839/asus-rog-gladius/290 innan köp!

§ 11 raderat. // MOD
Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Försökte varna i den vanliga tråden men Mod tog bort det. Kan någon Mod skriva något? tycker folk har rätt att få veta innan de köper.

Alla ni som spelar, denna mus har alltså 16-20ms delay vid klickningar. Problemet ligger i mjukvaran men kör man utan mjukvara har folk haft andra problem som random dubbel-klick etc.

Läs: http://www.overclock.net/t/1493839/asus-rog-gladius/290 innan köp!

Men gäller det ALLA möss eller bara vissa? Finns ju många positiva recensioner om musen annars.

Självklart bra att veta om att det är ett problem som existerar dock.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drwlz:

Men gäller det ALLA möss eller bara vissa? Finns ju många positiva recensioner om musen annars.

Ja högsta omdömet av alla möss på prisjakt har den iaf, så förmodligen är det inget som drabbat alla, då hade det nog legat i botten.

Som tur är har Komplett en alldeles utomordentlig returhantering (i min erfarenhet) så skulle man drabbas är förmodligen inte livet över.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Ja högsta omdömet av alla möss på prisjakt har den iaf, så förmodligen är det inget som drabbat alla, då hade det nog legat i botten.

Som tur är har Komplett en alldeles utomordentlig returhantering (i min erfarenhet) så skulle man drabbas är förmodligen inte livet över.

Merparten av omdömena ser dock väldigt suspekta ut, då samtliga ser ut att vara skrivna på ungefär samma sätt, vid samma tidpunkt och av användare som bara har skrivit ett omdömme. Kanske är det någon på Asus som har lite att göra?

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Skrivet av Daemon:

Verkar inte vara alla om man läser overlock-tråden. Sant att komplett är grymma

Ps. den vart slutsåld redan

Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Skrivet av w0x:

Merparten av omdömena ser dock väldigt suspekta ut, då samtliga ser ut att vara skrivna på ungefär samma sätt, vid samma tidpunkt och av användare som bara har skrivit ett omdömme. Kanske är det någon på Asus som har lite att göra?

Regerade också på detta. Normala människor brukar skriva om minus-grejer också. Meningslöst att läsa en recension som bara hyllar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecu971:

5990kr inkl frakt och kvällsleverans dagarna efter.

https://www.komplett.se/product/853826/ljud-bild/tv/tv/lg-55-...

Betyg fast på 42" modellen
http://www.amazon.co.uk/LG-42LF561V-42-Full-LED/dp/B00WE8V8P2...

(Nästa på prisjakt 7990 :- respektive 9990 :- beställningsbar // MOD)

Vad tror ni duger denna till Xbox One spelande och lite tv tittande?

Permalänk
Medlem

@fax110:
Duger till nyheter

Permalänk
Medlem

Jag drog den ialf, finns gamingmode i inställningarna, borde duga. Tvn är tillverkad 2015 så lär vara bra kvalle, LG är ju riktigt bra tvtillverkare överlag. Enda som saknas är smarttv, inget jag behöver ha ialf, ser på tex netflix genom xboxen.

Skrivet av fax110:

Vad tror ni duger denna till Xbox One spelande och lite tv tittande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecu971:

Jag drog den ialf, finns gamingmode i inställningarna, borde duga. Tvn är tillverkad 2015 så lär vara bra kvalle, LG är ju riktigt bra tvtillverkare överlag. Enda som saknas är smarttv, inget jag behöver ha ialf, ser på tex netflix genom xboxen.

Kanon, ja jag beställde en också är nästan glad för att den saknar smarttv då jag provat några sådana och inte gillat dem då det känns som att dom måste få mogna nåt år till. har en dator inkopplad i tvn hela tiden så jag klarar mig.

Permalänk

@dragone
Någon som kommit över en billig mobo till g3258:an som är på kampanj?
Sugen på en men alla microATX kort är så dyra

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@SupakmeGusta: Hittar du nåt får du gärna slå en pling

Alla tycks kosta mer än dubbelt upp mot processorn... Känns lite fånigt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SupakmeGusta:

@dragone
Någon som kommit över en billig mobo till g3258:an som är på kampanj?
Sugen på en men alla microATX kort är så dyra

Skrivet av Foffi:

@SupakmeGusta: Hittar du nåt får du gärna slå en pling

Alla tycks kosta mer än dubbelt upp mot processorn... Känns lite fånigt!

Nu var ni inte så specifika i vad ni letar men finns en hel drös mATX-brädor med H81 som kan ta processorn för omkring 450-550 kr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

MSI Nightblade Z97-015EU för 12990 kr (hela 6000 kr rabatt)!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/220399-m...

Bra speldator för de som inte vill bygga själva! Består av följande komponenter:

i7-4790K, GTX 980, 16 GB RAM, 128 GB SSD, 2 TB HDD, inbyggd optisk enhet (DVD-RW) och ett 600W 80+ Gold certificerat nätagg. Windows 8.1 medföljer också!

Testade slänga ihop en burk med liknande specs på Inet och kom upp i 17k, så om man behöver en ny färdigbyggd, stationär dator här och nu så verkar den vara väldigt värd.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu var ni inte så specifika i vad ni letar men finns en hel drös mATX-brädor med H81 som kan ta processorn för omkring 450-550 kr.

Hmm, stämmer bra! Jag tänkte nog på m-itx som man måst jag punga ut 700-800 för... Om man vill ha 1150 socket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Testade slänga ihop en burk med liknande specs på Inet och kom upp i 17k, så om man behöver en ny färdigbyggd, stationär dator här och nu så verkar den vara väldigt värd.

Nu kliar det i fingrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är det lätt att byta ut SSD'n till en större modell i en sån här maskin?

edit: jag menade så klart i msi nightblade

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Har ingen erfarenhet av chassit i fråga, men diskbyten brukar inte vara det största problemet i färdigbyggda datorer.

Permalänk
Medlem

Wow... snacka om att många butiker vill bli av med BX100
De måste sluta nu ffs... jag har inte råd med fler

Ärligt dock, till de som letar SSD, BX100 är en bra SSD, som räcker kanon bra till all vanlig användning. 500GB brukar räcka mycket långt, men 1TB är inte fel det heller om ni har råd.
Så fortsätt rea ut dem...

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Wow... snacka om att många butiker vill bli av med BX100
De måste sluta nu ffs... jag har inte råd med fler

Ärligt dock, till de som letar SSD, BX100 är en bra SSD, som räcker kanon bra till all vanlig användning. 500GB brukar räcka mycket långt, men 1TB är inte fel det heller om ni har råd.
Så fortsätt rea ut dem...

Hovrade över köpknappen på en men hittade en Samsung 850 Pro 1TB för 2800:- istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Hovrade över köpknappen på en men hittade en Samsung 850 Pro 1TB för 2800:- istället

Det är ju inte fel, nej.

Jag har hört rykte om att det flyter runt falska 1TB 850 Pro dock, så jag hoppas det var en pålitlig källa du köpte från? Du bör dubbelkolla S/N iaf med mjukvaran.

Är det ett legitimt tips så tycker jag du ska lägga det på fynd tråden (om där finns fler).

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

https://www.youtube.com/watch?v=_GFU93phhB4

Verkar vara ganska enkelt, japp! Se videoklippet ovan!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trilsk:

Bara för att vara klar så är inte det där vanliga G4'an

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Bara för att vara klar så är inte det där vanliga G4'an

la till det

Permalänk
Medlem

Väldigt bra pris på en batteridriven Dremel på Elfa: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=10-886-00

Kostar vanligtvis över 1400 i de nätbutiker jag kunde hitta när jag Googlade produktnamnet (Dremel 8300-9). För 601 kronor kommer man aldrig någonsin hitta ett bättre batteridrivet multiverktyg.

Finns i skrivande stund bara en kvar så den som behöver en Dremel borde verkligen skynda och fynda

Postar i diskussionstråden då det inte är direkt datorrelaterat, tänkte mest på er som sysslar med modifikationer och liknande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur fungerar de där Samsung Gear Fit/2 Neo med andra telefoner än Samsungs? Var det inte någon smartklocka från Samsung tidigare som bara fungerade med deras telefoner?

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Det är ju inte fel, nej.

Jag har hört rykte om att det flyter runt falska 1TB 850 Pro dock, så jag hoppas det var en pålitlig källa du köpte från? Du bör dubbelkolla S/N iaf med mjukvaran.

Är det ett legitimt tips så tycker jag du ska lägga det på fynd tråden (om där finns fler).

Åh fan

Köpte på tradera av privatperson med bra omdöme, oöppnad låda så känner mig rätt lugn iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Hur fungerar de där Samsung Gear Fit/2 Neo med andra telefoner än Samsungs? Var det inte någon smartklocka från Samsung tidigare som bara fungerade med deras telefoner?

Från Samsungs hemsida:

Samsung Gear™ 2 and Gear 2 Neo are currently compatible with devices that meet the following criteria:

Android™ version 4.3, Jelly Bean or higher
WVGA or higher screen resolution
1.5GB or higher memory

The following devices are not compatible with Gear 2/Gear 2 Neo:

Device Carrier Model

• Galaxy Mega™ T-Mobile SGH-M819N

• Galaxy Mega AT&T SGH-I527

• Galaxy Mega Sprint SPH-L600

• Galaxy S® 4 Google Play Edition GT-I9505G

• Galaxy S 4 Zoom AT&T SM-C105A

• Galaxy Note® 10.1 2014 Verizon SM-P605V

• Galaxy Note Pro 12.2 Verizon SM-P905V

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Åh fan

Köpte på tradera av privatperson med bra omdöme, oöppnad låda så känner mig rätt lugn iaf.

Det är inte säkert du fått ett "äkta". Kolla med S/N när du pluggat in den i Magician. Har du fått ett kvitto från ursprungsköpet?

De ska nämligen se äkta ut, och fungera, men inne är där billigt skit NAND och nån skräp kontroller. Prestandan är därför inte direkt 850 PRO...

Har själv köpt en del sådana, så jag reagera när jag fick höra det också, men mina var äkta, och jag har fått kvitto på original köpet.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Det är inte säkert du fått ett "äkta". Kolla med S/N när du pluggat in den i Magician. Har du fått ett kvitto från ursprungsköpet?

De ska nämligen se äkta ut, och fungera, men inne är där billigt skit NAND och nån skräp kontroller. Prestandan är därför inte direkt 850 PRO...

Har själv köpt en del sådana, så jag reagera när jag fick höra det också, men mina var äkta, och jag har fått kvitto på original köpet.

Ska kolla när jag fått hem den. Vadå finns det falska diskar från seriösa butiker som inet, cdon etc? eller menar du från shady-butiker?

Edit: Kvitto finns, vet inte vilken butik det är från än.

Visa signatur