SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning på Astro a50! Grymt snygga.
Har Astro a40 just nu, utan mixamp och first gen. Tänkte köpa ett headset stand åt dom häromdan, för att få skrivbordet att se mindre kaotiskt ut, tur jag inte gjorde det! Ingår ju i Astro a50!

Till alla som är ute efter nytt headset -> köp Astro a50! Jag ÄLSKAR mina a40. För er CS:GO spelare är det grymt bra. Mina polare frågar alltid vad jag har för headset, då jag alltid hör mer än vad dom gör, vart spelare är oså. (Vi är alla globals) Kanske är jag mer uppmärksam, eller kanske pga mina a40. Dock har jag aldrig fått den frågan INNAN jag köpte mitt a40

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Har Astro a40 just nu, utan mixamp och first gen. Tänkte köpa ett headset stand åt dom häromdan, för att få skrivbordet att se mindre kaotiskt ut, tur jag inte gjorde det! Ingår ju i Astro a50!

Till alla som är ute efter nytt headset -> köp Astro a50! Jag ÄLSKAR mina a40. För er CS:GO spelare är det grymt bra. Mina polare frågar alltid vad jag har för headset, då jag alltid hör mer än vad dom gör, vart spelare är oså. (Vi är alla globals) Kanske är jag mer uppmärksam, eller kanske pga mina a40. Dock har jag aldrig fått den frågan INNAN jag köpte mitt a40

Tycker personligen att man (åtminstone psykologiskt) hör bättre i CS med mina Logitech 930 än med mina gamla a50, rätt sköna och lätta lurar med schyssta knappar och ok ljud dock helt klart värda pengarna båda två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/... från netonnet för 500kr.
Efter att jag läste lite om det i tråden börjar jag tveka.
Hade tänkt använda det till GTX 980 Ti och i7 4790k, är inte så datorkunnig men jag trodde att guld certifieringen betydde att nätagget var hög kvalite.

Vågar jag chansa på detta eller borde jag bara sälja det på blocket?
Skulle verkligen vara riktigt jobbigt om detta nätagget förstörde min första high-end burk.

Permalänk
Skrivet av balditron:

Köpte https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/... från netonnet för 500kr.
Hade tänkt använda det till GTX 980 Ti och i7 4790k, är inte så datorkunnig men jag trodde att guld certifieringen betydde att nätagget var hög kvalite.

Skulle verkligen vara riktigt jobbigt om detta nätagget förstörde min första high-end burk.

verkar vara blandade omdömen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1386422-lepa-g700-mb-70...

hittade lite tester fast det är lepa-g700-ma inte mb
http://www.hardwaresecrets.com/lepa-g700-ma-power-supply-revi...

sälj den för 500kr köp ett EVGA G2 istället

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Returrätt gäller inom 14 dagar från och med datumet du mottog varan.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Skrivet av XFTality:

Returrätt gäller inom 14 dagar från och med datumet du mottog varan.

Okej. Beställningen skedde för en dryg vecka sen. Kommer returnera det imorgon och köpa ett schysstare nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Okej. Beställningen skedde för en dryg vecka sen. Kommer returnera det imorgon och köpa ett schysstare nätagg.

Gör det! Kör du tillbaka nätagget till Netonnet är det inga ytterligare kostnader förutom bensinpengar och tid, men skickar du tillbaka så står du för hela frakten tillbaka, till skillnad från Komplett och Dustin där frakten är fri.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Bra val, man bör inte snåla på nätagg om man har lite bättre prylar i burken imo

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Tror nog ljudkortet spelar en stor roll här. Har också Astro A40, innan jag skaffade ett ljudkort hörde min polare med Astro A50 steps osv som jag inte kunde höra, efter att jag skaffade ljudkort hör tydligen jag steps som han inte hör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

... är inte så datorkunnig men jag trodde att guld certifieringen betydde att nätagget var hög kvalite.

Innebär endast att den är energieffektiv till den klassen av 80 PLUS certifieringen.
Det säger dock inget om kvalitén på komponenterna under huven eller dennas förmåga att leverera ren ström mer än att det är inom ATX specifikationen när den är ny. Oftast är 80 PLUS bättre än icke certifierade, men det är ändå stor skillnad mellan de bästa och sämsta aggregaten som är certifierade.

Här kan du läsa om certifieringen och 80 PLUS som är en oberoende organisation som testar aggregat. Du kan även se listor på de aggregaten som är certifierade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Tror nog ljudkortet spelar en stor roll här. Har också Astro A40, innan jag skaffade ett ljudkort hörde min polare med Astro A50 steps osv som jag inte kunde höra, efter att jag skaffade ljudkort hör tydligen jag steps som han inte hör.

Självklart, Astro a40 och a50 är mer eller mindre exakt samma headset i ljudväg

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Turbofarsan:

Ska in och kika nu! Tack för tipset

Hittade länken: http://www.inet.se/kampanj/2424/swec-helg-september-2015?utm_...

Permalänk
Medlem

@inet var det någon förvarning på eran rea som var nu mellan 12-13 september för sweclockersmedlemmar? Dom reorna är riktigt bra! Hur ofta kör ni dom? Kommer ni köra oftare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

@inet var det någon förvarning på eran rea som var nu mellan 12-13 september för sweclockersmedlemmar? Dom reorna är riktigt bra! Hur ofta kör ni dom? Kommer ni köra oftare?

Om jag inte har fel så va det annonserat på... SweClockers av alla ställen. Adblocker? ;P

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krillezz:

@kronwalled:
Jag som lade upp ett tips till gateron dropen de har gående nu. Ganska jobbiga att få tag i vad jag minns annars. Men den blev borttagen

Precis som kronwalled säger så är det ok så länge priset på varan (från start) kan klassas som fynd, ditt inlägg saknade både ordentlig angivelse på vilken produkt och pris det handlade om, och hela formuleringen att det kan bli billigt hör inte hemma där, tråden är till för faktiska fynd, inte spekulationer och dylikt. I ett sådant läge kan man skriva om det här exempelvis.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

A50 lider av vitt brus när det inte spelas nå ljud ur dem + att micen är jättekänslig och plockar upp massa ljud i bakgrunden, har ett par själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeroxd:

A50 lider av vitt brus när det inte spelas nå ljud ur dem + att micen är jättekänslig och plockar upp massa ljud i bakgrunden, har ett par själv.

Mja, du kan minimera detta rätt rejält. Maximera volymen i Windows och låt Astros förstärkare jobba så lite som möjligt, då är det väldigt lågt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Om jag inte har fel så va det annonserat på... SweClockers av alla ställen. Adblocker? ;P

Är nästan så man borde tvärt låta bli att lägga upp den på fyndtråden, just för att de som inte stöttar Sweclockers, utan kör adblock på sidan, kan banne mig vara utan erbjudandet också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Är nästan så man borde tvärt låta bli att lägga upp den på fyndtråden, just för att de som inte stöttar Sweclockers, utan kör adblock på sidan, kan banne mig vara utan erbjudandet också.

AdBlock/uBlock är guld värt

Går knappt att surfa på någon sida utan AdBlock/uBlock då det smetas ner med reklam.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

De banners som är på forumet Dock kan man behöva klicka runt en del för att få just inet-reklamen. Har du adblock så råder jag dig att stänga av det från domänen sweclockers, åtminstone.

Haha tack! kör mest över telefon och brukar helt missa annonserna men då kan det vara värt att slänga ett öga på dem endå ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

AdBlock/uBlock är guld värt

Går knappt att surfa på någon sida utan AdBlock/uBlock då det smetas ner med reklam.

Säger inte att du ska avinstallera det heller, men du kan ju faktiskt stöda och tillåta det på sidor som faktiskt ger vettig reklam. Sweclockers ger sällan störande reklam, och den är till 90%+ om datordelar eller erbjudande som faktiskt passar oss medlemmar.

Så jag står fast vid vad jag säger, vill du inte stöda Sweclockers sida, så behöver man heller inte ta del av deras erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Fractal Design Newton R3 1000W Platinum

1099 på Inet, övriga butiker ligger på runt 1679.
Riktigt klipp om man vill ha rejält med kräm och bra verkningsgrad!

http://www.inet.se/produkt/6909737/fractal-design-newton-r3-1...

Köpte ett sånt nätagg för ett par år sedan och det är väldigt bra. Väldigt tyst och levererar. Blir sugen på att köpa ett till bara för att

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Något feedback på den ssd'n? Är den värd eller ska man hellre satsa på samsung evo serien?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

@Daemon:

Aha okej, tack för förklaringen. Blev dock lite förvirrad när jag inte fick någon notis om att det blivit borttaget och började misstänka att något skumt hade hänt och lägga upp igen.

Men iallafall, för de som läser det här och är lite sugna att bygga egna tangentbord med blåa brytare så är gaterons väldigt bra kloner. Har själv ett tangentbord som jag byggt själv med dessa switchar.

https://www.massdrop.com/buy/gateron-switches

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

@DEADushka Finns gott om recensioner kring den disken. Skulle inte tveka att köpa den om jag hade ett behov av ny SSD. Sitter själv med en MX100 512GB, bra tillverkare, minst lika bra som Samsung, men utan firmwareproblem

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Fractal Design Newton R3 1000W Platinum

1099 på Inet, övriga butiker ligger på runt 1679.
Riktigt klipp om man vill ha rejält med kräm och bra verkningsgrad!

http://www.inet.se/produkt/6909737/fractal-design-newton-r3-1...

Detta agg eller EVGA G2 750w? Fördelar med fractal är väl att man knappt kan känna någon begränsning med crossfire tankar i framtiden, medans evga har enligt prisjakt bättre rippelvärden? 10 års garanti och 2 år nyare är EVGA också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2551603,1339091 Jämförelse

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Skrivet av Krillezz:

@Daemon:

Aha okej, tack för förklaringen. Blev dock lite förvirrad när jag inte fick någon notis om att det blivit borttaget och började misstänka att något skumt hade hänt och lägga upp igen.

Men iallafall, för de som läser det här och är lite sugna att bygga egna tangentbord med blåa brytare så är gaterons väldigt bra kloner. Har själv ett tangentbord som jag byggt själv med dessa switchar.

https://www.massdrop.com/buy/gateron-switches

vad är det här "Sign Up For Massdrop" ? skickar dom erbjudande till ens mail eller ?

så det kostar runt 60$ för ett set med brytare ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Detta agg eller EVGA G2 750w? Fördelar med fractal är väl att man knappt kan känna någon begränsning med crossfire tankar i framtiden, medans evga har enligt prisjakt bättre rippelvärden? 10 års garanti och 2 år nyare är EVGA också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2551603,1339091 Jämförelse

Personligen skulle jag nog kört på Newton 1000w. Båda är väldigt bra agg, om (marginellt isf) vi skulle säga att G2 är snäppet bättre så får måste man också komma ihåg att bara 850w varianten går lös på ca 1500kr.

1100kr för ett 1000w kvalitetsagg är helt enkelt en riktigt bra deal. EVGA's garanti är trevlig dock.

Skrivet av Grönahunden:

vad är det här "Sign Up For Massdrop" ? skickar dom erbjudande till ens mail eller ?

De skickar fruktansvärt mycket mail (ett par om dagen?). Går sannolikt att avprenumera på, har inte brytt mig direkt då jag nyligen skapade kontot samt ville hålla koll på när EU versionen av O2 dök upp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Har du gen2 och provat olika firmware?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Personligen skulle jag nog kört på Newton 1000w. Båda är väldigt bra agg, om (marginellt isf) vi skulle säga att G2 är snäppet bättre så får måste man också komma ihåg att bara 850w varianten går lös på ca 1500kr.

1100kr för ett 1000w kvalitetsagg är helt enkelt en riktigt bra deal. EVGA's garanti är trevlig dock.

Drog ett impulsköp på den, blir liiiiite overkill till 4690k och 390, men men

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL