Permalänk

skaffa ny gamingdator

Hej!

Jag ska nu köpa mig delar till en ny gamingdator! Hade tänkt att den ska kunna köra de mest krävande spelen som, the witcher, GTA V, skyrim etc. på typ High, kanske till och med ultra settings och fortfarande ge bra fps.

är dessa delar ok för detta, eller är de kanske lite klena? Och i så fall, vilka är de billigaste delarna jag köpa som kan få detta att fungera utan problem?

Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower

Nätaggregat: Corsair HX 850W PSU

Modekort: Gigabyte GA-Z68X-UD4, Socket-1155

Processor: Intel Core i7-2600k Processor (Socket-LGA 1155, Quad Core, 3.4 GHz, 8MB, 95W, Boxed w/fan)

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

Hårddisk: 1TB, 6GB/s SATA

CPU-Kylare: Corsair H50 Hydro Series CPU Kylare

Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

du kommer inte köra på ultra med den. kanske med high, men tvekar på det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Motivera varför du väljer 1155 som är relativt gammalt när du istället kan välja 1150 eller 1151 som är nyare och orkar med gaming? Om du vill ha en dator som klarar spel och är lite framtidssäkert (dvs billigare i längden) så skulle jag nog välja t.ex. 1150!

Permalänk

@aSparrow: Jadu det vet jag inte riktigt hehe. sanning är att jag inte är speciellt kunnig och hittade dessa för vad jag tycker är bra pris och tänkte att det kanske skulle gå. Om du har tid och vilja så får du jättegärna ge tips på delar som är billiga men som matchar mina krav, vore underbart i så fall!

Permalänk
Skrivet av aSparrow:

Motivera varför du väljer 1155 som är relativt gammalt när du istället kan välja 1150 eller 1151 som är nyare och orkar med gaming? Om du vill ha en dator som klarar spel och är lite framtidssäkert (dvs billigare i längden) så skulle jag nog välja t.ex. 1150!

Ehm finns bara en processor som slår denna i gaming sammanhang, så sätt dig ner :P.
Det är i7 4790k som kan slå 2600k men då måste den överclockas (2600k är ofc överclockad i detta fallet).
Orsaken är designen på 2600k som var overkligt bra och gick att överclocka absurt mycket vid releasen.
har själv 2600k @ 4,7 GHz, V 1,375 som går långt över vad dagens graffe kort klarar att trycka fram.
kan både spela och streama i ultra.

@OP det graffekortet får du tänka om. det kommer knappt klara high settings med dagens spel.
Har precis bytt upp mig från "MSI GTX 970 4G GAMING OC" då jag skaffade ett sjukt bra GTX980TI.
så ska lägga ut den på blocket, använt typ 1-2 månader köpt på inet har kvittot nånstans i min oändliga röra.
så om det låter intressant så

Dessutom investera i en SSD på minst 120gb, 240gb är att föredra. det kommer göra så mycket för datorns prestanda.

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.

Permalänk
Skrivet av aSparrow:

Motivera varför du väljer 1155 som är relativt gammalt när du istället kan välja 1150 eller 1151 som är nyare och orkar med gaming? Om du vill ha en dator som klarar spel och är lite framtidssäkert (dvs billigare i längden) så skulle jag nog välja t.ex. 1150!

Skrivet av Mr Hedren:

@aSparrow: Jadu det vet jag inte riktigt hehe. sanning är att jag inte är speciellt kunnig och hittade dessa för vad jag tycker är bra pris och tänkte att det kanske skulle gå. Om du har tid och vilja så får du jättegärna ge tips på delar som är billiga men som matchar mina krav, vore underbart i så fall!

Hahaha, jag var övertygad om att det där var din befintliga dator som du ville uppgradera.
Knappt någon av de delarna går ju att köpa nya längre, och det finns bra mycket bättre alternativ som aSparrow nämner

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Hahaha, jag var övertygad om att det där var din befintliga dator som du ville uppgradera.
Knappt någon av de delarna går ju att köpa nya längre, och det finns bra mycket bättre alternativ som aSparrow nämner

haha nädu min befintliga dator har jag köpt färdigbygd från komplett och den vet jag inte ens vad som finns i vet dock inte varför jag funderat på bara uppgradera den.. kan va värt att kolla upp

@William90:
ja jag får kolla runt lite! Ditt grafikkort som du nu ska sälja, det funkar då för alla dessa tyngre spel antar jag? Tack för bra svar btw!

Permalänk
Skrivet av Mr Hedren:

haha nädu min befintliga dator har jag köpt färdigbygd från komplett och den vet jag inte ens vad som finns i vet dock inte varför jag funderat på bara uppgradera den.. kan va värt att kolla upp

@William90:
ja jag får kolla runt lite! Ditt grafikkort som du nu ska sälja, det funkar då för alla dessa tyngre spel antar jag? Tack för bra svar btw!

Ja altså det är en av de senaste grafikkorten. Köpte den dagen innan de announcade 980Ti bara. 970 klarar allt på ultra eller minst high utan fps Dropps. Speciellt MSIs gaming kort. En av de bästa 970 på marknaden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.

Permalänk

@William90: Alright! Det är denhär va? http://www.msi.com/product/vga/GTX-970-GAMING-4G.html#hero-ov... de heter ju nästa samma sak allihop XD

har kollat på denna annars, ett tips från en polare "ASUS GeForce GTX 970 4GB Turbo" verkar vara lite samma sak när jag jämför den med din men du kanske vet vilken du tror passar bäst för mig

vad tar du för din annars?

Permalänk
Skrivet av Mr Hedren:

@William90: Alright! Det är denhär va? http://www.msi.com/product/vga/GTX-970-GAMING-4G.html#hero-ov... de heter ju nästa samma sak allihop XD

har kollat på denna annars, ett tips från en polare "ASUS GeForce GTX 970 4GB Turbo" verkar vara lite samma sak när jag jämför den med din men du kanske vet vilken du tror passar bäst för mig

vad tar du för din annars?

http://www.sweclockers.com/test/19516-msi-geforce-gtx-970-gaming/10#content
GAMING är bättre än turbo, denna är MSIs bästa 970 kort. än av de bästa på marknaden.
Har inte kollat runt ännu finns typ inga sånna kort begangnade pga att de är helt nya.
men kommer nog inte ligga för långt under lägsta säljpriset pga att det bara är 2 månader.

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.