Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nästa månads spel blir Walking Dead Season 1 samt Valiant Hearts. Xbox One får Walking Dead Season 1 också samt Metal Gear Solid V: Ground Zeroes: http://www.eurogamer.net/articles/2015-09-24-the-walking-dead...

Enligt länken så får 360 MGS medans One får Valiant Hearts. Sedan är "The Walking Dead" det resterande spelet för båda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K_MaN21:

Enligt länken så får 360 MGS medans One får Valiant Hearts. Sedan är "The Walking Dead" det resterande spelet för båda.

Var det jag menade men lyckades såklart skriva One istället för 360.

Permalänk

Tjena alla gamers

nu är jag jäkligt nyfiken på nya Xbox1 elite det jag är mest intresserad är hurvida nån vet om hårdvaran i konsollen är förnyad eller om det bara är hybrid disken och Hand kontrollen som är nytt?
samt har nån koll på om den har fler ingångar och i så fall vad är det för in/utgångar i konsolen?
Eller finns det nånstans man kan läsa om konsolen i sig?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjena alla gamers

nu är jag jäkligt nyfiken på nya Xbox1 elite det jag är mest intresserad är hurvida nån vet om hårdvaran i konsollen är förnyad eller om det bara är hybrid disken och Hand kontrollen som är nytt?
samt har nån koll på om den har fler ingångar och i så fall vad är det för in/utgångar i konsolen?
Eller finns det nånstans man kan läsa om konsolen i sig?

http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/consoles/elite-bundle

Permalänk

Jag undrar om elite kontrollen är bättre i bil spel än original konmtrollen samt om den kommer närmare en ratt än nån annan Xbox kontroller?
vore nice det

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Jag undrar om elite kontrollen är bättre i bil spel än original konmtrollen samt om den kommer närmare en ratt än nån annan Xbox kontroller?
vore nice det

"Växla mellan olika metallstyrspakar och styrknappar för personligt anpassad kontroll och komfort. Upptäck vilka konfigurationer som ger dig bäst precision, respons och räckvidd med styrspakar i olika former och storlekar. Anpassa Xbox Elite-handkontrollen efter din hand och spelstil. Du får större kontroll i FPS-spel, racingspel, stridsspel och andra genrer. Den nya fasetterade styrknappen ger enklare och stabilare kombo-funktioner, och den traditionella styrknappen ger exakt kontroll när du byter vapen eller skjuter."

http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/accessories/controllers/el...

"The more aggressive-looking controller has taken the same overall design as the traditional Xbox One controller, and made it...y'know...more elite.It's those new paddle switches which will garner the most early attention, making it a beast for any racing game, from Project Cars to the new Forza."

http://www.techradar.com/news/gaming/the-xbox-elite-microsoft...

Enligt detta så ska den vara optimal för racing, men det bästa är ju att invänta någon med erfarenhet.

Permalänk
Skrivet av K_MaN21:

"Växla mellan olika metallstyrspakar och styrknappar för personligt anpassad kontroll och komfort. Upptäck vilka konfigurationer som ger dig bäst precision, respons och räckvidd med styrspakar i olika former och storlekar. Anpassa Xbox Elite-handkontrollen efter din hand och spelstil. [b]Du får större kontroll i FPS-spel, racingspel, stridsspel och andra genrer. Den nya fasetterade styrknappen ger enklare och stabilare kombo-funktioner, och den traditionella styrknappen ger exakt kontroll när du byter vapen eller skjuter."

http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/accessories/controllers/el...

"The more aggressive-looking controller has taken the same overall design as the traditional Xbox One controller, and made it...y'know...more elite.It's those new paddle switches which will garner the most early attention, making it a beast for any racing game, from Project Cars to the new Forza."

http://www.techradar.com/news/gaming/the-xbox-elite-microsoft...

Enligt detta så ska den vara optimal för racing, men det bästa är ju att invänta någon med erfarenhet.

Kommer mest troligen bli ett köp när den släpps eller vänta nån dag efter release för och se om den har några buggar men kanske inte skiljer sig hårdvau mässigt från en 500gb XB1

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av K_MaN21:

"Växla mellan olika metallstyrspakar och styrknappar för personligt anpassad kontroll och komfort. Upptäck vilka konfigurationer som ger dig bäst precision, respons och räckvidd med styrspakar i olika former och storlekar. Anpassa Xbox Elite-handkontrollen efter din hand och spelstil. [b]Du får större kontroll i FPS-spel, racingspel, stridsspel och andra genrer. Den nya fasetterade styrknappen ger enklare och stabilare kombo-funktioner, och den traditionella styrknappen ger exakt kontroll när du byter vapen eller skjuter."

http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/accessories/controllers/el...

"The more aggressive-looking controller has taken the same overall design as the traditional Xbox One controller, and made it...y'know...more elite.It's those new paddle switches which will garner the most early attention, making it a beast for any racing game, from Project Cars to the new Forza."

http://www.techradar.com/news/gaming/the-xbox-elite-microsoft...

Enligt detta så ska den vara optimal för racing, men det bästa är ju att invänta någon med erfarenhet.

Det ser bara ut som massa säljsnack Den ser ju precis likadan ut, så varför skulle den vara bättre i (till exempel) racingspel?

EDIT: Okej, den har tydligen "paddlar" på baksidan också. Ser väldigt obekvämt ut, men det kanske funkar bra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

eller vänta nån dag efter release för och se om den har några buggar men kanske inte skiljer sig hårdvau mässigt från en 500gb XB1

Tycker jag låter smart.

Permalänk
Medlem

@Dunder:
Alla triggers och knappar. Hela handkontrollen är ju typ omgjord.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zyzlite:

@DunderKlumpen:
Alla triggers och knappar. Hela handkontrollen är ju typ omgjord.

Framsidan ser likadan ut, med annat styrkors?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Framsidan ser likadan ut, med annat styrkors?

Se exempelvis: http://www.techradar.com/reviews/gaming/gaming-accessories/xb...

Det är en hel del förändringar på den.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Se exempelvis: http://www.techradar.com/reviews/gaming/gaming-accessories/xb...

Det är en hel del förändringar på den.

Det tilltalar säkert många, men för det priset har jag svårt att kalla det för "en hel del" förändringar. Att de lägger in något som kan liknas vid "turbo"-knappar på en kontroll de säger sig rikta mot "proffs" (e-sport?) känns också väldigt konstigt.

EDIT: I och för sig skriver de väl endast "pro" för att locka fler kids, och inte för att att faktiskt riktar sig mot någon sorts e-sport.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det tilltalar säkert många, men för det priset har jag svårt att kalla det för "en hel del" förändringar. Att de lägger in något som kan liknas vid "turbo"-knappar på en kontroll de säger sig rikta mot "proffs" (e-sport?) känns också väldigt konstigt.

EDIT: I och för sig skriver de väl endast "pro" för att locka fler kids, och inte för att att faktiskt riktar sig mot någon sorts e-sport.

Om du faktiskt läser artikeln och jämför bilderna med en vanlig Xbox One-kontroller så ser du nog att det är en hel del förändringar med denna kontroller. Dock tycker även jag att de tagit i lite väl med priset, runt tusenlappen hade känts rimligt. Bra kring utrustning kostar så vill man ha bättre så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Om du faktiskt läser artikeln och jämför bilderna med en vanlig Xbox One-kontroller så ser du nog att det är en hel del förändringar med denna kontroller. Dock tycker även jag att de tagit i lite väl med priset, runt tusenlappen hade känts rimligt. Bra kring utrustning kostar så vill man ha bättre så kostar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart läste jag artikeln Jag hade inte sett "turbo"-knapparna tidigare t.ex!
Paddlarna vet jag inte hur bra de kommer fungera, det känns som att man får ändra sitt grepp för att inte konstant råka trycka på dem?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Självklart läste jag artikeln Jag hade inte sett "turbo"-knapparna tidigare t.ex!
Paddlarna vet jag inte hur bra de kommer fungera, det känns som att man får ändra sitt grepp för att inte konstant råka trycka på dem?

Tycker du ska kolla upp lite om nya kontrollen så ska du se att det finns mer skillnader. Du har extra knappar på baksidan som kan programmeras till olika knapp-kombinationer typ RB+LB.

Sen har du olika storlekar på spakarna, olika styrkors.
Du har justerbart låst till triggers, dvs hur långt du kan trycka in triggers

Sen det stora, du kan mappa om knappar hur du vill. Så att alla spel kan ha samma layout om du lägger om. Profilerna ska tydligen kunna sparas så att du har layout 1 till det spelet, layout 2 till det spelet osv.

Jag tycker själv att det är värt varendra krona då kontrollen är den jag har i handen hela tiden

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

det medföljer ju en massa saker som flera olika typer av spakar man kan skifta mellan beroende på vad man spelar, de längre kan ju tänkas vara bra för Fighting spel så det blir som arkad spakar. sedan finns det några fler typer också så det är ju en helt annan handkontroll jämfört med original kontrollerna sedan vet jag inte om man måste ha elite konsol för att kunna använda elite kontrollen

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

Tycker du ska kolla upp lite om nya kontrollen så ska du se att det finns mer skillnader. Du har extra knappar på baksidan som kan programmeras till olika knapp-kombinationer typ RB+LB.

Sen har du olika storlekar på spakarna, olika styrkors.
Du har justerbart låst till triggers, dvs hur långt du kan trycka in triggers

Sen det stora, du kan mappa om knappar hur du vill. Så att alla spel kan ha samma layout om du lägger om. Profilerna ska tydligen kunna sparas så att du har layout 1 till det spelet, layout 2 till det spelet osv.

Jag tycker själv att det är värt varendra krona då kontrollen är den jag har i handen hela tiden

Tja, jag är nog inte tillräckligt "pro", helt enkelt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Tja, jag är nog inte tillräckligt "pro", helt enkelt

Det anser inte jag mig själv heller Men kommer tycka det är sjukt skönt att ha samma layout på halo o andra fps spel tex som jag kör med på Destiny, då det är den kontrollen jag vant mig vid.
Sen ser jag en skön användning av justerbara triggers på bilspel o vissa fps osv oxå

Med tanke på att kontrollen är det enda verktyget man använder så tycker jag det är värt att lägga lite extra^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Det anser inte jag mig själv heller Men kommer tycka det är sjukt skönt att ha samma layout på halo o andra fps spel tex som jag kör med på Destiny, då det är den kontrollen jag vant mig vid.
Sen ser jag en skön användning av justerbara triggers på bilspel o vissa fps osv oxå

Med tanke på att kontrollen är det enda verktyget man använder så tycker jag det är värt att lägga lite extra^^

Tycker som dig, så jag har förbokat kontrollen.
Hoppas den släpps 27 oktober även i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Kan man spela upp filmer som man har på en extern HDD genom att koppla den till Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Kan man spela upp filmer som man har på en extern HDD genom att koppla den till Xbox One?

Japp. Vad jag vet så kan dock Xbox One ännu inte partitionera enheter, vilket betyder att du kan använda en extern enhet för media eller spel men inte båda. För spel behöver enheten bara vara USB 3.0 och minimum 256GB. För media så spelar storleken ingen roll, den måste dock vara formattered till antingen NTFS, FAT eller FAT32. Ladda bara ner media appen, plugga in USB´n så ska det funka bra. Du kan ju även streama via en Windows laptop om du sätter på "media-sharing" om du känner för det.

Permalänk
Skrivet av K_MaN21:

Japp. Vad jag vet så kan dock Xbox One ännu inte partitionera enheter, vilket betyder att du kan använda en extern enhet för media eller spel men inte båda. För spel behöver enheten bara vara USB 3.0 och minimum 256GB. För media så spelar storleken ingen roll, den måste dock vara formattered till antingen NTFS, FAT eller FAT32. Ladda bara ner media appen, plugga in USB´n så ska det funka bra. Du kan ju även streama via en Windows laptop om du sätter på "media-sharing" om du känner för det.

Härligt! En till fråga bara (är ny på Xbox One): Om jag köper en månad Xbox Live nu, kommer jag kunna ta del av alla erbjudanden som tex Games With Gold direkt, eller måste jag ha varit medlem ett tag för att komma åt gratis-spelen?

Är intresserad av att kunna dra ner Tomb Raider Definitive Edition som kommer gratis denna månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Härligt! En till fråga bara (är ny på Xbox One): Om jag köper en månad Xbox Live nu, kommer jag kunna ta del av alla erbjudanden som tex Games With Gold direkt, eller måste jag ha varit medlem ett tag för att komma åt gratis-spelen?

Är intresserad av att kunna dra ner Tomb Raider Definitive Edition som kommer gratis denna månad.

Det är inga problem, du kan ladda ner månadens spel direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är inga problem, du kan ladda ner månadens spel direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Suveränt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Suveränt!

Har för mig att man får testa på typ två veckors Live gratis.
Och ett tips, kolla in G2play.net. Jag köpte ett års Live för 270:- där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Härligt! En till fråga bara (är ny på Xbox One): Om jag köper en månad Xbox Live nu, kommer jag kunna ta del av alla erbjudanden som tex Games With Gold direkt, eller måste jag ha varit medlem ett tag för att komma åt gratis-spelen?

Är intresserad av att kunna dra ner Tomb Raider Definitive Edition som kommer gratis denna månad.

Om du köper Xbox Live så ja direkt från start. Sedan så rekommenderar jag att du köper 12-månader då du sparar pengar i längden. Kostar bara en ca 260kr på flertalet sidor på nätet (Fast2Play tex)., Där får du en kod via email som du löser in, de erbjuder också en garanti som kostar 7kr om något skulle gå fel.

Permalänk
Medlem

Blä, nu med forza 6 så vill jag byta mitt ps4 mot xbox one!

Permalänk

Vad kostar en månad Xbox Live om man köper via sin Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Vad kostar en månad Xbox Live om man köper via sin Xbox One?

Provat googla xbox live? Jag gör det istället till dig.
79:-

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10