Permalänk

Spela med Windows 10

Hej alla!

Jag har försökt att hitta information om detta men har inte lyckats hitta några bra svar.

Jag kör nu Win 8.1 och har gjort det ett bra tag nu men har aldrig riktigt gillat det. Nu har det ju varit reklam för Win 10 på datorn ett bra tag så jag har funderat lite på att gå över till det.
Det jag gör på denna datorn är att spela mestadels och då blir det Battlefield 3 och 4.
Ni som har gått över till Win 10, hur tycker ni att det fungerar med spelen i Win 10 i jämförelse med Win 7/8.x? Har ni haft några problem?

Jag har hittat gamla trådar på diverse forum men mestadels så handlar det om Win 10 Preview eller så har det handlat om folk med drivrutinsproblem och liknande, men hur funkar det för alla er andra som gått över till Win 10?

Mvh Philip

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft ett enda problem med något spel än så länge. Spelar mest Crysis, Battlefield 4, BFBC2 och ArmA 3.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt. Jag har lirat Cs go, lol, Advanced warfare och dishonored helt utan problem. Finns inte så mycket att anmärka på. Upplevde några diffusa buggar precis när W10 kom ut, men inte nu längre.

Gillar du inte ditt nuvarande OS så kör på!

Permalänk
Medlem

Inte stött på några som helst problem med Windows 10. Jag installerade om hela datorn (struntade i att uppgradera) och för första gången någonsin hittade Windows alla mina drivrutiner helt automatiskt.
Med andra ord mycket bra av Microsoft.

Permalänk
Medlem

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Permalänk
Medlem

Bf4 flyter på som det ska i windows10. Inget att oroa dig för där inte.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av olofw:

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Haha, jo just det!

Visst, man kan inte förneka att Windows 10 är lite inskränkande i sitt privatliv men oavsett vilken slags lina man sitter på eller dator för den delen så gör inte denna informations-delning att datorn "laggar ner helt".
Sen så kan man ju stänga av det mesta som delas också, speciellt om man kör utan Microsoft Account.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bästa Windows version!!!
Har inget att klaga på , tycker spel och datorn flyter bättre än med nån annan version.
Sen detta klagande på att Microsoft ser allt och vet allt.
Har du en smart mobil , har du varit utanför ditt hus , har du dragit ditt kort i nån affär?
Då vet förmodligen USA/Kina mer om dig än din egen mor & far.
Kör på W10 , du blir inte besviken.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Windows 10 funkar perfekt för mig. Alla spel fungerar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Spelade Tibia när jag fick blackscreen på båda skärmarna och dom var svarta i några minuter sen var det ett fönster öppet där det var "Allvarligt fel!" men jag kunde inte se vad som var fel för allt hade låst sig. för kunde inte dra undan det med ett annat fönster som sagt att inget fungerade (spotify har sluat att fungera.) osv... det är enda felet jag haft.

dock varit några updates sen dess:)

Annars spelar jag
Diablo 3, csgo, WoW, HS, LoL, H1Z1, The crew och jag tycker dom flyter bättre nu!
kanske bara är vad man vill tycka? haha

Sen stör jag mig på att Aktivitetsfältet är på båda skärmarna...

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

spel har aldrig varit några problem. jag har problem med andra saker. men jag gillar systemet trots alla buggar jag får finna mig i

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Är få spel som har problem med Windows 10, känner bara till Black ops 2 som inte alltid funkar under Windows 10.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har just lämnat Windows 7 för Windows 10 och med Min AMD FX-8350 såg går det riktigt bra!

Permalänk
Skrivet av olofw:

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Intressant! Vad sitter du på för lina? Vad har du gjort när dessa problemen uppenbarar sig? Går det att stänga av?
Jag såg en artikel här på sweclockers att datorn med W10 kunde dela med sig installationsfiler osv till andra datorer på internet och/eller nätverket för att underlätta för andra när dom laddar ner W10, men det gick att stänga av. Det borde gå att stänga av skickandet av information också tycker jag, precis som deras felrapporter som gick att stänga av i tidigare os. Eller är jag fel ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille_hbg:

Intressant! Vad sitter du på för lina? Vad har du gjort när dessa problemen uppenbarar sig? Går det att stänga av?
Jag såg en artikel här på sweclockers att datorn med W10 kunde dela med sig installationsfiler osv till andra datorer på internet och/eller nätverket för att underlätta för andra när dom laddar ner W10, men det gick att stänga av. Det borde gå att stänga av skickandet av information också tycker jag, precis som deras felrapporter som gick att stänga av i tidigare os. Eller är jag fel ute?

Jag spelar witcher 3 och ibland bara laggar det sönder, har 100mb lina. Stängt av allt om att dela med sig jag kommit åt. Har W10 home kanske det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofw:

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Du är helt fri att spela på vilket OS du vill, men sitt inte och hitta på saker

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag har haft en hel del problem. Många lite äldre spel fungerar dåligt (kan även lägga till att Chrome är superslött). Men jag är osäker på om det är W10s fel eller om det bara är själva uppgraderingsprocessen som orsakat detta. En clean installation är nog att föredra.

Uppgraderade laptopen, men den hade knappt något installerat utom windows & lenovos egna program. Den uppgraderingen gick super, till skillnad från den stationära som hade mängder med program...

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofw:

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Pfff... Det där stämmer ju inte särskilt väl.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille_hbg:

Intressant! Vad sitter du på för lina? Vad har du gjort när dessa problemen uppenbarar sig? Går det att stänga av?
Jag såg en artikel här på sweclockers att datorn med W10 kunde dela med sig installationsfiler osv till andra datorer på internet och/eller nätverket för att underlätta för andra när dom laddar ner W10, men det gick att stänga av. Det borde gå att stänga av skickandet av information också tycker jag, precis som deras felrapporter som gick att stänga av i tidigare os. Eller är jag fel ute?

Ja du kan stänga av det mesta utan problem, googla 10min så kommer du hitta precis den info du behöver.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofw:

Jag spelar witcher 3 och ibland bara laggar det sönder, har 100mb lina. Stängt av allt om att dela med sig jag kommit åt. Har W10 home kanske det

Skickades från m.sweclockers.com

Beror inte på vilken utgåva av W10 du har, snarare som så att ngt inte står rätt till med hur OS osv är installerat på din burk.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofw:

Windows 10 är hemskt spela på, kan börja uppdatera/skicka information när som helst som laggar ner datorn helt. värdelöst operativsystem. inbyggd keylogger som ger allt du gör till microsoft. blir rätt mycket info som ska dumpas iväg.

Vad har du för skit dator??

Har inte märkt av det du skriver alls utan tvärtom spelen fungerar bättre nu..

Som skrivits tidigare finns det keyloggers nu även i 7/8 med.

Går utmärkt och enkelt att stänga av övervakning i windows 10 men svårare i 7/8

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Vad har du för skit dator??

Har inte märkt av det du skriver alls utan tvärtom spelen fungerar bättre nu..

Som skrivits tidigare finns det keyloggers nu även i 7/8 med.

Går utmärkt och enkelt att stänga av övervakning i windows 10 men svårare i 7/8

Har en asus rog g750jw med en eftermarknads ssd, kanske måste vara nå vajsing me nå annat då så få andra verkar ha problem. Har win 7 på stationära aldrig haft problem där.

Permalänk

Efter uppgradering till 10 från 7 har jag märkt:

Att det numera är väldigt känsligt att tabba ut till skrivbordet och spelet hänger sig typ 90% av gångerna. Ibland hänger detta även datorn så att jag måste ctrl-alt-deleta och logga ut och sen in igen för att få kontroll. Det finns flera trådar om detta på flera forum men ingen fungerande lösning.

Att dual screens med ut utdraget skrivbord fungerar sämre. Detta har jag speciellt haft problem med när jag kört ett spel på main-skärmen och sen haft vlc och live streamer uppe på andra skärmen. VLC hänger sig och måste startas om eller kraschar helt. Mycket möjligt att detta ligger på VLC's eller live streamer's sida av bordet men det är i anslutning med Windows 10 som jag fått problem.

Att egenvald bakgrundsbild buggar och blir svart. Ibland när jag använt datorn ett tag så börjar delar av bakgrundsbilden bli svart och sen blir hela bilden svart. Den enda lösning som jag kommit på är att köra med W10 default bakgrund, av någon anledning har jag inga problem då. Det finns flera trådar om detta på flera forum men ingen fungerande lösning.

För mig blir det roll-back till Windows 7, helt enkelt för att det klarar mina behov bättre för tillfället. Mycket möjligt att jag går över till 10 senare när det är uppdaterat och mer stabilt.

Permalänk
Medlem

Lirat allt möjligt utan problem på Win10.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Window mode fungerar bättre i w7 i vissa spel för mig.
Men stannar på W10, mest för jag orkar inte göra om alla tweaks om jag skulle vilja ha in w10 igen, tar ju fasen typ en dag o stänga av saker, ändra massa saker i regedit osv :>

Get with the times, som dom säger

Permalänk

Går ju att stänga av det mesta som samlar/skickar data till Microsoft. Annars om man inte orkar pilla med det själv så har folket bakom spybot gjort ett litet program kallat "Anti-beacon" Bara att ta hem o köra så är det fixat.
http://www.guru3d.com/files-details/anti-beacon-for-windows-1...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk

Jag har spelat på W10 sedan länge med TP version 9926 och fortsätter som TP testare än. Kan säga också att jag inte ännu gjort en ren installation av W10 och har inte märkt av nå problem. Förstår inte att många har så problem med W10. Så kör på W10 TS

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofw:

Har en asus rog g750jw med en eftermarknads ssd, kanske måste vara nå vajsing me nå annat då så få andra verkar ha problem. Har win 7 på stationära aldrig haft problem där.

Ja, du bor kolla upp vad du har på din dator och är installerat. Garanterat inte ditt OS som laggar ner hela din dator. Behöver inte basha ut allt på Microsoft, t ex att de skickar ALLT vad du gör med en keylogger

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Går ju att stänga av det mesta som samlar/skickar data till Microsoft. Annars om man inte orkar pilla med det själv så har folket bakom spybot gjort ett litet program kallat "Anti-beacon" Bara att ta hem o köra så är det fixat.
http://www.guru3d.com/files-details/anti-beacon-for-windows-1...

Intressant tips! Borde ju vara en fin kompanjon till Shutup10.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Funkar utmärkt för mig. Har bara en grej att anmärka på, och det är att ljudet inte skiftar mellan mina lurar och mina USB-högtalare som jag vill. Ibland när jag ska spela och trycker i lurarna, så är ljudet fortfarande kvar i högtalarna, och jag måste välja ljud-utenhet för att det ska slå om. I W7 funkade det klockrent varje gång, bara tryck i och dra ur som man ville. Installerade om ett par drivrutiner igår, så eventuellt är det fixat nu.