Permalänk
Medlem

Fel på GTX780

Hej,

Köpte ett GTX780 som fyndvara från Webhallen, när jag startar ser det ut såhär och datorn bootar inte, nån som känner igen symptomen?

Är det bara att skicka tillbaka det?

mvh
Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Fungerar det normalt om du använder den integrerade grafiken istället? I så fall hade jag skickat tillbaks det, tror definitivt det är något fel med det.

Permalänk
Medlem

Stoppade i mitt 7950 igen, inga problem med det.

Tycker de borde ha koll på att grejorna funkar innan de säljer dem igen...

Permalänk
Inaktiv

@dahen: Jag skulle själv skicka tillbaka de, gillar att vara säker och det kan ju uppstå problem fram i tiden annars.

Permalänk
Medlem

Ser ut som någon köpt kortet, klockat sk*ten ur det och sen skickat tillbaka det när det inte klockade högt nog eller gick sönder.
Inte så ovanligt tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har du tagit bort alla Amd drivrutiner ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Hade samma fel på ett splitter nytt 780 direkt vid leverans. Skickade tillbaka och fick ett nytt (Inet).

Min dator bootade med det defekta kortet i men gick inte att installera drivers, mina grafiska artefakter såg ut som dina på bilden.

Ser inte hur det skulle kunna vara drivers med tanke på att bilden är från bios...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahen:

Stoppade i mitt 7950 igen, inga problem med det.

Tycker de borde ha koll på att grejorna funkar innan de säljer dem igen...

Skrivet av Bulan75:

Har du tagit bort alla Amd drivrutiner ...

Skickades från m.sweclockers.com

Som Bulan säger. Innan du dömer ut den, installera rätt drivrutiner och se om den fungerar bättre!

Permalänk
Medlem

Det kallas artefaker det du har, och troligtvis beror det på att koret är defekt av något slag som inte visade sig när den förra ägaren skickat in kortet. Returnera kortet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hur skall han installera drivare om inte maskinen bootar... Drivrutinerna är inte inblandade vid biosskärmen så det kan knappast vara det som är problemet.

Visa signatur

Main: i9 13900K | Asus Z790 Hero | RTX 4090 Founders | Meshify 2 C | H100i Elite LCD | 64GB Dominator Platinum RGB | Thor 1200W | 2x 980 PRO NVMe | Asus OLED PG42UQ | ROG Claymore Core | Logitech G903
Simrig: i9 13900K | Asus Z690 Hero | RTX 4090 Gainward Phantom | Corsair 5000T | H150i Elite LCD | 64GB Vengeance RGB | Thor 1200 | 980 PRO NVMe | 3x MSI G273QF

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SevenOfNine:

Hur skall han installera drivare om inte maskinen bootar... Drivrutinerna är inte inblandade vid biosskärmen så det kan knappast vara det som är problemet.

Precis, skicka bara tillbaka det TS.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenOfNine:

Hur skall han installera drivare om inte maskinen bootar... Drivrutinerna är inte inblandade vid biosskärmen så det kan knappast vara det som är problemet.

My bad. Missade den detaljen. Jag som tyckte jag läste noga.. strul.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska skicka tillbaka det, störigt bara då det var hyfsad uppgradering till bra pris...