Datortillverkare ser ökad efterfrågan på datorer med Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Datortillverkare ser ökad efterfrågan på datorer med Windows 10

Efter tre tuffa år med Windows 8 ser datortillverkarna tecken på ett uppsving för PC-marknaden, någonting som tillskrivs introduktionen av Windows 10 men även Intel Skylake.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen!

Blir nog bra detta. Microsoft verkar ju lyssna lite mer på kunderna med nya ledningen och hårdvaran som de lanserat är ju riktigt intressant, speciellt SurfaceBook

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Ja man är inte speciellt förvånad med tanke på hur bra Windows 10 är. Tittade in i en Elgiganten-butik och blev besviken att man inte har uppgraderat butikens alla datorer till Windows 10 utan överlåter det till kunderna istället. Verkar dumt när det ökar chansen för försäljning.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Kan vara ett uppdämt behov om folk undvikit köpa datorer med Windows 8 och därmed har gamla datorer som inte orkar med längre. 3 år är ju ganska lång tid att vänta på nya vettiga datormodeller.

Är dock lite tveksam om huruvida gemene man har någon koll på Skylake jämfört med tidigare modeller. Men visst om uppgiven batteritid är bättre eller om det kommer fläktlösa modeller så kan Skylake indirekt bidra till att öka köplusten. Windows 10 bidrar nog en del också förstås.

Permalänk
Medlem

Microsoft hade bestämt sig för att traditionella PC-datorer var på utdöende. Det blev lite av en självuppfyllande profetia med Windows 8 eftersom det var så hårt anpassat till pekskärmar, surfplattor m.m. De var "framtiden", medan vanliga datorer skulle förpassas till historien. Klart man inte vill satsa pengar på en ny stationär eller laptop då.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja man är inte speciellt förvånad med tanke på hur bra Windows 10 är.

Jag är förvånad hur folk tycker Windows 10 är bra med tanka på alla buggar.

Återgick till W8.1. Nu när MS fixat buggarna och jag lärt mig navigera är den ju faktisk helt underbart
Det blir nog bättre med 10:an på ny och anpassad hårdvara. På äldre maskiner är det rena rama lotteriet....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Mera Microsoft reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Mera Microsoft reklam?

Är det reklam bara för det råkar vara positivt och handla om Microsoft? Det är ju bara bra för dator intresserade om det går bra för PC tillverkarna att sälja maskiner.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Elias79: Ursäkta mig för att jag inte förstår ditt påstående, artikeln handlar om att datortillverkarna ser att försäljningen visar bättre siffror för PC-marknaden och att det i grunden är bra för alla för då visar det på att marknaden inte är döende, utan att korrelationen mellan vilket operativsystem som kommit med och konsumenternas vilja att köpa nytt har varit ganska stark. Hur är denna information reklam? Ska man inte få skriva om uppdateringar då heller? Eller buggar? Ska man få nämna Microsoft och Windows alls då?

Permalänk
Medlem

Jag tror mer på Windows 10 än skylake då det är betydligt lättare för gemene man att se skillnaden mellan 10 och 8.x.

Windows 8 har på alla sätt varit en katastrof och jag är glad att det kapittlet är över. Det som eventuellt är lite klöddigt i Windows 10 lever jag med alla dagar i veckan hellre än att gå tillbaka till kaskadspyan Windows 8.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag tror mer på Windows 10 än skylake då det är betydligt lättare för gemene man att se skillnaden mellan 10 och 8.x.

Windows 8 har på alla sätt varit en katastrof och jag är glad att det kapittlet är över. Det som eventuellt är lite klöddigt i Windows 10 lever jag med alla dagar i veckan hellre än att gå tillbaka till kaskadspyan Windows 8.

Fast med tanke på hur många på Sweclockers (40%) som uppgraderat till 8.1 är det nog många som inte håller med dig här

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
99:e percentilen

Vet inte om det kan ses som en anledning, men relaterat är iallafall att Skylake/Z170 inte längre har stöd för EHCI, vilket innebär att Windows 7 inte kan installeras från USB-minne eller USB-ODD och att varken USB-mus eller USB-tangentbord fungerar om man bootar Windows 7 från en DVD (vilket går). Så för att installera Windows 7 på en Z170-dator behöver man:

  • PS/2-port

  • PS/2-tangentbord

  • SATA-ODD

  • Bootbar DVD med Windows 7

Märkte detta igår när jag skulle installera Windows 7 och jag har ingen ODD, så det fanns inget jag kunde göra. @C4B12 säger dock att han har installerat Windows 7 på en Z170-dator från USB-minne utan problem, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

EDIT: En annan metod, som fungerade för mig, är att skapa en bootbar SATA-disk och installera från den. Sedan får man även använda den för att lägga in drivrutiner, då USB inte verkar funka fullt ut med de drivrutiner som Windows 7 kommer med.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag är förvånad hur folk tycker Windows 10 är bra med tanka på alla buggar.

Återgick till W8.1. Nu när MS fixat buggarna och jag lärt mig navigera är den ju faktisk helt underbart
Det blir nog bättre med 10:an på ny och anpassad hårdvara. På äldre maskiner är det rena rama lotteriet....

Har bara haft en enda bugg på min burk i sign, och det var att sökfunktionen slutade funka (var nått strul med tjänsten Cortana visade det sig) annars har det varit stabilt, även om jag inte är kompis med alla aspekter av W10. Jämfört med 8.1 tycker jag det helt enkelt passar bättre på Dekstop. På min HTPC kör jag fortfarande 8.1 tycker modern UI gör sig bra där, och har lite äldre hårdvara som saknar drivrutiner för W10 i den burken.

Men ge det en chans att mogna, W8.0 var också en smärre katastrof jämfört med 8.1. Det jag stör mig på mest med W10 just nu är att den installerar drivrutiner via windwos update utan att fråga.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vet inte om det kan ses som en anledning, men relaterat är iallafall att Skylake/Z170 inte längre har stöd för EHCI, vilket innebär att Windows 7 inte kan installeras från USB-minne eller USB-ODD och att varken USB-mus eller USB-tangentbord fungerar om man bootar Windows 7 från en DVD (vilket går). Så för att installera Windows 7 på en Z170-dator behöver man:

  • PS/2-port

  • PS/2-tangentbord

  • SATA-ODD

  • Bootbar DVD med Windows 7

Märkte detta igår när jag skulle installera Windows 7 och jag har ingen ODD, så det fanns inget jag kunde göra. @C4B12 säger dock att han har installerat Windows 7 på en Z170-dator från USB-minne utan problem, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Verkar finnas lösningar för detta:
http://www.asrock.com/microsite/Win7Install/
Oklart om detta är en generell lösning eller endast för dessa specifika datormodeller.

Permalänk
Medlem

Men... men... PC-marknaden var ju död? Alla skulle ha Android surfplattor och så, och Windows 8 var det tydligen inget fel på.

Underligt hur det fungerar...

Skrivet av Alling:

Vet inte om det kan ses som en anledning, men relaterat är iallafall att Skylake/Z170 inte längre har stöd för EHCI, vilket innebär att Windows 7 inte kan installeras från USB-minne eller USB-ODD och att varken USB-mus eller USB-tangentbord fungerar om man bootar Windows 7 från en DVD (vilket går). Så för att installera Windows 7 på en Z170-dator behöver man:

  • PS/2-port

  • PS/2-tangentbord

  • SATA-ODD

  • Bootbar DVD med Windows 7

Märkte detta igår när jag skulle installera Windows 7 och jag har ingen ODD, så det fanns inget jag kunde göra. @C4B12 säger dock att han har installerat Windows 7 på en Z170-dator från USB-minne utan problem, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Du kan om jag förstår det rätt, slipstreama in USB3 stöden (drivare) i Win 7 skivan. (Tror jag iaf).
Vissa moderkort har en USB emuleringsnivå för Windows 7 i BIOS också, så att du kan installera från DVD, med USB tgb + mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fast med tanke på hur många på Sweclockers (40%) som uppgraderat till 8.1 är det nog många som inte håller med dig här

Var ser man den statistiken? Att fler än snittet uppgraderat tror jag säkert då folk på Sweclockers tenderar att vara mer experimentella, men 40%?

Windows 8.x nådde ju för övrigt aldrig större marknadspenetration än Windows 7, som annars är brukligt för nya versioner, så även det är ett misslyckande.

Men jag tycker de gör rätt i att låta 10:an bli den sista versionen, som de istället uppdaterar efter behov, och efter att ha inhämtat synpunkter från tekniknördarna i Preview-programmet. Om de bara lyssnat lika mycket på folk när Windows 8 släpptes så hade det kunnat bli helt OK tror jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Var ser man den statistiken? Att fler än snittet uppgraderat tror jag säkert då folk på Sweclockers tenderar att vara mer experimentella, men 40%?

Windows 8.x nådde ju för övrigt aldrig större marknadspenetration än Windows 7, som annars är brukligt för nya versioner, så även det är ett misslyckande.

Men jag tycker de gör rätt i att låta 10:an bli den sista versionen, som de istället uppdaterar efter behov, och efter att ha inhämtat synpunkter från tekniknördarna i Preview-programmet. Om de bara lyssnat lika mycket på folk när Windows 8 släpptes så hade det kunnat bli helt OK tror jag.

Här: http://www.sweclockers.com/nyhet/20885-windows-10-redan-popul...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Datortillverkarna borde lansera en laptop med strömförsörjning via USB Type-C.

Permalänk
Medlem

Var får du 40% ifrån?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Var får du 40% ifrån?

Texten.

"På bara en vecka har Windows 7 minskat från 54 till 45 procent medan andelen läsare med Windows 8.1 nära nog halverats från 40 till 24 procent"

Det var alltså mer än 40% om man slår ihop 8.1 och 8.0. 45% kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag är förvånad hur folk tycker Windows 10 är bra med tanka på alla buggar.

Återgick till W8.1. Nu när MS fixat buggarna och jag lärt mig navigera är den ju faktisk helt underbart
Det blir nog bättre med 10:an på ny och anpassad hårdvara. På äldre maskiner är det rena rama lotteriet....

Nu har jag inte använt W8.1 dagligen, utan bara testat. Kan inte uppgradera från W8 på laptopen då den är skolans och den kör Enterprise versionen. Har dock aldrig haft problem med W8 rent tekniskt med ett undantag som jag tror hade mer med annan programvara att göra därför är det kanske inte nämnvärt. Med W10 har jag haft några enstaka småsaker men trots att det är helt nytt och 3 datorer hemma kör det och har gjort det sedan det släpptes så har jag haft mindre problem än jag hade med W7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag är förvånad hur folk tycker Windows 10 är bra med tanka på alla buggar.

Återgick till W8.1. Nu när MS fixat buggarna och jag lärt mig navigera är den ju faktisk helt underbart
Det blir nog bättre med 10:an på ny och anpassad hårdvara. På äldre maskiner är det rena rama lotteriet....

Jag har inte stött på en enda bug på båda mina datorer. Kan du förklara vilka buggar du har stött på?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Äntligen!

Blir nog bra detta. Microsoft verkar ju lyssna lite mer på kunderna med nya ledningen och hårdvaran som de lanserat är ju riktigt intressant, speciellt SurfaceBook

Haha, jo nog lyssnar Microsoft mer på kunderna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vet inte om det kan ses som en anledning, men relaterat är iallafall att Skylake/Z170 inte längre har stöd för EHCI, vilket innebär att Windows 7 inte kan installeras från USB-minne eller USB-ODD och att varken USB-mus eller USB-tangentbord fungerar om man bootar Windows 7 från en DVD (vilket går). Så för att installera Windows 7 på en Z170-dator behöver man:

  • PS/2-port

  • PS/2-tangentbord

  • SATA-ODD

  • Bootbar DVD med Windows 7

Märkte detta igår när jag skulle installera Windows 7 och jag har ingen ODD, så det fanns inget jag kunde göra. @C4B12 säger dock att han har installerat Windows 7 på en Z170-dator från USB-minne utan problem, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Tja tangentbord går ju fixa (har ju gammalt PS/2 tangentbord liggandes)

Sen inte konstigt att det blir vist uppsving. Win 8 fick rätt mycket både förtjänat och oförtjänt kritik, sen troligen synkade win 8 dåligt med uppgraderings cykeln (många har ju datorerna i 2/3år). Ja vad exakt orsaken är är svårt att veta, men har inte helt med operativsystemet att göra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Märkligt när statistiken säger ytterligare minskade försäljningar:
http://www.gartner.com/newsroom/id/3146617
Kan det äntligen vara så att trenden med "allt-på-nätet" har gjort att även gamla datorer duger bra ?.
Jag menar en 5 år gammal bärbar av skaplig kvalitet har noll problem med att hänga på facebook eller youtube.
När man sedan slänger in 2 st tveksamma OS från MS på raken så klarnar ju bilden ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har inte stött på en enda bug på båda mina datorer. Kan du förklara vilka buggar du har stött på?

Den vanligaste buggen jag stött på är att start-menyn inte fungerar. Har sett det på flera maskiner.
http://www.thewindowsclub.com/start-menu-does-not-open-window...

Den allvarligaste buggen, enligt min far, är dock att harpan försvann!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Personligen upplever jag att den nedgående PC-försäljningen hade/har mer med läsplatteboomen (som hände runt 2011/2012 och framåt) att göra än att folket inte fick sin startmeny från windows 7.

Har försökt tänka tillbaka till den tiden och jag måste säga att min bekantskapskrets pratade mer om sina nya otroliga läsplattor de hade skaffat än nya datorinköp. Dessa mirakelmaskiner som kunde läsa mail & böcker, surfa, chatta/posta fb mm (typ 90% av vad den normala användaren gör om dagen). För att inte tala om vad lätta och behändiga de var. Gick ju ha med i väskan utan problem. För att inte tala om när snilleblixten i kretsen slog ner! "Holy moly, jag kan ju köpa sådana här till hela familjen!??!? De behöver ju inga laptops/desktops, man kan ju göra allt det vanliga på dessa små gulliga apparater. För att inte tala om hur billigt det blir! 'Looking at the sky, smiling and painting a rainbow of satisfaction'"

Men nu börjar ekot från boomen höras betydligt svagare. Marknaden känns mättad. Surfplattorna de senaste 2 åren känns som de fortfarande fungerar tillräcklig bra för att göra det där som 90% av befolkningen gör med dem och alla i familjen har en. Det kanske istället börjar bli dags se över den där datorn som inte blivit uppgraderad sedan innan tablettboomen. Nu har ju ändå nya windows lanserats, och den ska ju vara bättre än det där windows 8 som inte har en startmeny. Det är ju i alla fall vad jag läst på mina 18 tabletts jag hunnit skaffat mig under denna tiden. Verkar ju som man tom kan få en dator utan fläktar, jag menar den där gamla burken viner som när man sugit upp något för stort i dammsugaren när man använder den. Bäst jag åker och kollar vad som finns...

Men innan jag slänger mig i bilen så tror jag i regel att man blir upphetsad och uppgraderingssugen av ny teknologi som ger en boost i verklig användningsprestanda, att ladda en hemsida 0.2 sek snabbare är inte tillräckligt lukrativt för att motivera en uppgradering för mig. Men sen har vi ju den eviga svenska kampen om att visa sig något bättre än resten och vad bättre än att vifta den senaste tech-prylen framför resten av världen som om man stod på en flotte ute på stilla havet och signalerade SOS. Förhoppningsvis är det någon som räddar stackaren och ger hen ett välförtjänt "Wow, har du den! Önskar jag var dig och hade ditt liv.". Fast ibland är det ju bara kul att ha någonting nytt

Tillbaka till PC-försäljningssiffrorna. Jag är inte hundra på vad som egentligen ingår i PC-försäljningssiffrorna men det lär säkert enbart täcka laptops och färdiga desktops vilket betyder att alla mina PC-investeringar de senaste 5 åren inte ens dyker upp i statistiken. Jag vill tro att PC-entusiasterna och gamers:arna därute förmodligen har uppgraderat eller köpt ett flertal riggar de gångna 5 åren, (själv har jag köpt 7) förmodligen i delar. Själv har jag aldrig köpt en färdig desktop i en butik. Första egna datorn jag köpte var en Pentium II och det var också helt i delar. Undantaget skulle vara laptops då man inte har så mycket alternativ, men som jag ser det så är inte PC-marknaden död. Vi kära entusiaster bidrar ju lite till rekordsiffrorna som både Nvidia och intel redovisat, även fast vi kanske inte är i majoritet så vet jag att jag inte kan ha ett grafikkort i mer än 1,5-2 år max. Älskar grafikkort för där tycker jag man verkligen känner en skillnad, det är en viss tillfredställelse att dra upp grafikinställningen till 11 och allt flyter på ändå.

Får se hur uppgraderingsintervallen blir för mig i framtiden men det lutar åt att utvecklarna måste lägga in galet tungdrivna saker i sina hemsidor, alt göra en Volkswagen och lägga in skit som gör att saker och ting laddar långsammare så att jag vill köpa snabbare produkter, men som det ser ut nu så känns det som våra produkter kommer ha längre prestandamässiga livslängder, och om/när cloudcomputing blir tillräckligt bra så kanske tom uppgraderingintervallen blir längre och längre. Min personliga åsikt är nog att gamingriggar kommer hålla i sig längst pga. kravet på låg responstid, men det skulle inte förvåna mig om de stora bildbehandlingsprogrammen relativt snart kommer kunna köras över nätet med beräkning lokaliserat i datacenter.

Mera kort så tror jag tablettboomen är den största boven i den nedåtgående PC-försäljningen och inte avsaknaden av en startmeny i Windows 8 som kanske mera bara hamnade i kläm i en tid då folk hellre ville investera i den nya häftiga produktkategorin läsplattor än uppgradera eller köpa ny laptop för att lösa samma uppgifter som läsplattorna klarade av galant till ett lägre pris och med mer portabilitet.

Värst vad knapprig man blev av lite vin, bäst jag sätter punkt här innan jag behöver lägga in en innehållsförteckning...

Permalänk
Skrivet av rektor:

Datortillverkarna borde lansera en laptop med strömförsörjning via USB Type-C.

Möjligtvis för enklare bärbara som drar under 100 watt.
En del kraftfulla bärbara kan dra över 100 watt och då räcker inte den typen av kontakt till eftersom maxgränsen för USB Type-C är 100 watt.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Den vanligaste buggen jag stött på är att start-menyn inte fungerar. Har sett det på flera maskiner.
http://www.thewindowsclub.com/start-menu-does-not-open-window...

Den allvarligaste buggen, enligt min far, är dock att harpan försvann!

Får jag fråga vilket antivirusprogram du använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Får jag fråga vilket antivirusprogram du använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Slutade fungera för mig med, först vid uppgraderingen och sen efter reset (tog två dagar sen var det kört). Kör avast, fungerar nu i alla fall bra. Boven skulle i så fall vara Malwarebytes för mig (men kan vara en slump).

powershell fungerade inte för mig, jag provade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar