Permalänk
Medlem

Jag har en fråga om force feedback på min G27:a. Jag får ett underligt beteende runt 12-13 km/h på alla bilar. Force Feedbacken minskar drastiskt i styrka just runt den hastigheten. Sänker jag hastigheten kommer feedbacken tillbaka (som väntat). Höjer jag hastigheten kommer force feedbacken också tillbaka. Det blir en extremt snabb ökning vilket blir väldigt icke intuitivt.

Någon som har en aning om vad detta kan vara? Något i inställningarna kanske?

Ha det bra!

Permalänk

Är det nån som kommit runt att spelet kraschar när den laddar in en bana spelar ingen roll om det är Imola så fort bilden på banan dyker upp så kraschar spelet, nån som vet varför den gör det?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Är det nån som kommit runt att spelet kraschar när den laddar in en bana spelar ingen roll om det är Imola så fort bilden på banan dyker upp så kraschar spelet, nån som vet varför den gör det?

Har själv inte upplevt just det du beskriver. Men har haft liknande problem när man laddar en bana. Spelar ingen roll vilken, den står bara och laddar och laddar men inget händer. Startar jag då om spelet och försöker igen så laddar det helt felfritt.

Har du prövat verifiera filerna via steam? Om inte, så testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Har också varit med om att när man laddar en bana står den bara å laddar och laddar, det fixade sig med en ny dator
Nu har jag dock problemet att efter senaste patchen så är det 0 personer som spelar även fast det finns 55 server online, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Har också varit med om att när man laddar en bana står den bara å laddar och laddar, det fixade sig med en ny dator
Nu har jag dock problemet att efter senaste patchen så är det 0 personer som spelar även fast det finns 55 server online, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är?

Det senare du beskriver med inga spelare på servrarna, löste jag genom att ändra fram och tillbaka på dom olika filtrerna man kan använda sig av för att söka specifika lobbys. Till slut efter lite random sökningar med olika filter så började det dyka upp "normala" servrar och allt fungerar som det ska.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

är min laptop för klen kanske?
den har dubbla GT750M I7 3630QM
8GB Ram
kanske där problemet sitter

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

är min laptop för klen kanske?
den har dubbla GT750M I7 3630QM
8GB Ram
kanske där problemet sitter

Vilka inställningar kör du med?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

nu när du säger det jag tror inte jag har fipplat med inställningar bara försökt få igång spelet men jag får installera om det nån dag när jag har ork kanske löser sig.

Provade installera om startar upp som det ska men det är när man laddar en bana som det spårar ur får detta felmeddelande med olika nuffromr
"Unhandled exception trapped. EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION at 0Xxxxx adresser och annat steams forum del med problem om detta spel verkar vara samma som mitt men olika nuffror fattar inte att de släppte spelet och det är så här jäkla buggigt inte ens på lägsta inställningar och 1366x768 funkar det

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

nu när du säger det jag tror inte jag har fipplat med inställningar bara försökt få igång spelet men jag får installera om det nån dag när jag har ork kanske löser sig.

Provade installera om startar upp som det ska men det är när man laddar en bana som det spårar ur får detta felmeddelande med olika nuffromr
"Unhandled exception trapped. EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION at 0Xxxxx adresser och annat steams forum del med problem om detta spel verkar vara samma som mitt men olika nuffror fattar inte att de släppte spelet och det är så här jäkla buggigt inte ens på lägsta inställningar och 1366x768 funkar det

Kolla i denna tråden på oficiella forumet. Verkar vara många som har/haft problem med det.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Patch 4.0 ute nu + en gratis 300SL. Patch notes finns här

Även nytt DLC ute, 5.49€ på Steam. 3 nya Aston Martin + En ny test bana.
https://www.youtube.com/watch?v=wnwjpN2HNZU

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Inte köpt något DLC ännu, är lite sugen på de två nya banorna. Är de värda pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Inte köpt något DLC ännu, är lite sugen på de två nya banorna. Är de värda pengarna?

Tycker den senaste DLCn (Aston Martin Track Expansion) är mest värd pengarna hittils. Mojave Test Track är faktiskt väldigt bra för att hitta bra inställningar på bilar, då den har kurvor från andra banor inbakad i sig + en så kallad "skid pad" där man kan sladda runt om man vill och det finns även en drag racing bana.
Men det enda som är lite synd med just Test Track layouten är att den inte fungerar online. Men annars är den rätt solid tycker jag.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Tycker den senaste DLCn (Aston Martin Track Expansion) är mest värd pengarna hittils. Mojave Test Track är faktiskt väldigt bra för att hitta bra inställningar på bilar, då den har kurvor från andra banor inbakad i sig + en så kallad "skid pad" där man kan sladda runt om man vill och det finns även en drag racing bana.
Men det enda som är lite synd med just Test Track layouten är att den inte fungerar online. Men annars är den rätt solid tycker jag.

Då slår jag till på den, tack för intrycken

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Tycker den senaste DLCn (Aston Martin Track Expansion) är mest värd pengarna hittils. Mojave Test Track är faktiskt väldigt bra för att hitta bra inställningar på bilar, då den har kurvor från andra banor inbakad i sig + en så kallad "skid pad" där man kan sladda runt om man vill och det finns även en drag racing bana.
Men det enda som är lite synd med just Test Track layouten är att den inte fungerar online. Men annars är den rätt solid tycker jag.

Jag får inte någon av Mojave att funka i free pratice. Har du fått det att funka eller kör du tävling även när du bara testar?

Jag kan starta banan men bilen står helt stilla och kan inte starta den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Jag får inte någon av Mojave att funka i free pratice. Har du fått det att funka eller kör du tävling även när du bara testar?

Jag kan starta banan men bilen står helt stilla och kan inte starta den.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla layouts fungerar fint i free pratice för mig. Får bara upp den obligatoriska menyn där man kan ställa in bilen osv, sedan trycker jag bara på "Drive" så är det bara och köra.

Det kan inte vara så att du kanske har råkat slå av "Auto Start Engine" då? För då måste man slå på tändningen och starta bilen manuellt (uppenbart).

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Alla layouts fungerar fint i free pratice för mig. Får bara upp den obligatoriska menyn där man kan ställa in bilen osv, sedan trycker jag bara på "Drive" så är det bara och köra.

Det kan inte vara så att du kanske har råkat slå av "Auto Start Engine" då? För då måste man slå på tändningen och starta bilen manuellt (uppenbart).

Ska kolla i inställningarna bara för sakens skull men högsosannolikt. Tändning var på men funkade inte att starta den manuellt :/

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Ska kolla i inställningarna bara för sakens skull men högsosannolikt. Tändning var på men funkade inte att starta den manuellt :/

Tändningen är en sak men jag måste hålla ner kopplingen för att starta motorn. Förmodligen slipper man det om man har auto-clutch på (kolla dina inställningar).

Permalänk

Hej kollar ifall jag kan få råd. Har PS4 och en pc med i5 3570 Amd Radeon 7700 8 mb internminne ska jag köpa Project Cars till ps4 eller PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkaförfan:

Hej kollar ifall jag kan få råd. Har PS4 och en pc med i5 3570 Amd Radeon 7700 8 mb internminne ska jag köpa Project Cars till ps4 eller PC?

Har det själv bara på PC där det fungerar klockrent och är nästintill buggfritt. Kör för tillfället med 360-kontroll och det fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Körs det nån PC server från Sweclockers? Nyligen köpt spelet på PC och kört ett par race online men det vor kul med seriösa spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Körs det nån PC server från Sweclockers? Nyligen köpt spelet på PC och kört ett par race online men det vor kul med seriösa spelare...

Känner lite samma sak. Vore trevligt att spela med seriöst folk.

Dom flesta open lobbys är för det mesta fulla av folk som bara kör järnet in i kurvor utan att bromsa för att sedan ramma en av banan, eller bara är allmänt jävliga.

Stötte bland annat på denna filur igårkväll. Endast ute efter att förstöra för folk och det gör mig lite ledsen.

EDIT: Komme just på att RaceDepartment har upp servrar ett par gånger i veckan för seriös racing. Dock så krävs ett premium konto som kostar 3€ för en månad. Hela subscription listan finns här

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Känner lite samma sak. Vore trevligt att spela med seriöst folk.

Dom flesta open lobbys är för det mesta fulla av folk som bara kör järnet in i kurvor utan att bromsa för att sedan ramma en av banan, eller bara är allmänt jävliga.

Stötte bland annat på denna filur igårkväll. Endast ute efter att förstöra för folk och det gör mig lite ledsen.

EDIT: Komme just på att RaceDepartment har upp servrar ett par gånger i veckan för seriös racing. Dock så krävs ett premium konto som kostar 3€ för en månad. Hela subscription listan finns här

Nice, tack Ska verkligen kolla på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Nice, tack Ska verkligen kolla på detta.

GT3 och WVEC Racen brukar vara populärast bland folket där, så jag rekomenderar att du kollar in dom
I dom andra klasserna så brukar det vara svagare intresse men det körs ändå race fastän det bara är 5-8 pers som har reggat sig.

I övrigt så har dom även TeamSpeak server som man kan joina under racen för enklare kommunikation.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Nytt DLC, Japanese Car Pack ute nu.

Dom nya bilarna är:

Mitsubishi Lancer Evolution IX FQ 360 road c1
Mitsubishi Lancer Evolution VI TME road c2
Scion FR-S road d (free car 5)
Scion FR-S road b
Toyota 86 road d
Toyota GT-86 road d
Toyota GT-86 rocket bunny GT edition GT4
Toyota TS040 lmp1

FR-S Rocket Bunny är en riktigt trevlig maskin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Nytt DLC, Japanese Car Pack ute nu.

Dom nya bilarna är:

Mitsubishi Lancer Evolution IX FQ 360 road c1
Mitsubishi Lancer Evolution VI TME road c2
Scion FR-S road d (free car 5)
Scion FR-S road b
Toyota 86 road d
Toyota GT-86 road d
Toyota GT-86 rocket bunny GT edition GT4
Toyota TS040 lmp1

FR-S Rocket Bunny är en riktigt trevlig maskin!

Skickades från m.sweclockers.com

Ugh, även fast jag inte spelar detta särskilt mycket längre kliar det alltid i köpfingret när det finns fler bilar, det blir förmodligen ett köp ändå

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Ugh, även fast jag inte spelar detta särskilt mycket längre kliar det alltid i köpfingret när det finns fler bilar, det blir förmodligen ett köp ändå

Om du letar efter seriösare spelare med respekt för andra på banan och allmänt trevliga, samt events cirka 3ggr i veckan så kan jag rekomendera att du kollar in länken i mitt tidigare inlägg om RaceDepartment

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Renault Car Pack finns ute på Steam nu. €3,49

1978 Renault Alpine A442B
2014 Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R
2009 Renault Mégane Trophy V6
2015 Renault Sport R.S. 01
2015 Formula Renault 3.5

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

Såg precis att Steam har rea och spelet kostar ca 200 kronor . Är det värt att köpa spelet om man spelar med tangentbord?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Såg precis att Steam har rea och spelet kostar ca 200 kronor . Är det värt att köpa spelet om man spelar med tangentbord?

Tack!

Jag har inte spelet själv men jag är rätt säker på att tangentbord fungerar mycket dåligt att spela med som i princip alla moderna bilspel. Skulle rekommendera åtminstone en gamepad.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hello Någon som har ett bra stället att se vilka inställningar man ska ha på och av för att få så snyggt och maxa grafiken Det är lite oklart i instälingar när man väll siter i spelet

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)