Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Aha hittade tråden nu. Men tror att dom satt fel priser eller att dom var fake. Kan inte tala för andra men provade i maj en dxracer hos dom. Blev sjukt besviken pg.a plastighet och bara oskön. Struntade då i att köpa en. Köpte nu en av netonnet och den är skitskön. Vet inte vad det var men den på chilli kändes fake....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Aha hittade tråden nu. Men tror att dom satt fel priser eller att dom var fake. Kan inte tala för andra men provade i maj en dxracer hos dom. Blev sjukt besviken pg.a plastighet och bara oskön. Struntade då i att köpa en. Köpte nu en av netonnet och den är skitskön. Vet inte vad det var men den på chilli kändes fake....

Jag pratade med DXRacer europe om Chilli och deras stolar, och de sa att det var äkta stolar men äldre modeller. Men de utgick förmodligen bara efter produktbilderna. Såg stolarna likadana ut i butik?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Aha hittade tråden nu. Men tror att dom satt fel priser eller att dom var fake. Kan inte tala för andra men provade i maj en dxracer hos dom. Blev sjukt besviken pg.a plastighet och bara oskön. Struntade då i att köpa en. Köpte nu en av netonnet och den är skitskön. Vet inte vad det var men den på chilli kändes fake....

Jag gjorde exakt samma, var på Chili innan dem blev Trademax, provsatt en sån där i tyg, kändes riktigt dålig.

Köpte istället på Netonnet, otroligt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Skrev du och frågade kundtjänst när stolen ska komma? Hur löd svaret och vilken stol gäller det? Har själv mailat men inte fått svar ännu. Står planerat vecka 43 bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Jag ringde in och frågade om jag var garanterad en stol trots att dom var borta från sortimentet och slutsålda, personen jag pratade med uppgav att jag eftersom jag hade lagt en order och betalat så var jag garanterad leverans.

Sedan bad jag om att få ett mail på dessa uppgifter, med leveransvecka angiven i mailet.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Hej,

Jag ringde in och frågade om jag var garanterad en stol trots att dom var borta från sortimentet och slutsålda, personen jag pratade med uppgav att jag eftersom jag hade lagt en order och betalat så var jag garanterad leverans.

Sedan bad jag om att få ett mail på dessa uppgifter, med leveransvecka angiven i mailet.

MVH

Fick du någon bekräftelse via mail som du bad om?
Jag ringde nämligen och avbokade mina stolar, och skulle få en bekräftelse på detta men har inte fått det trots att jag ringt dom igen om detta.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fick du någon bekräftelse via mail som du bad om?
Jag ringde nämligen och avbokade mina stolar, och skulle få en bekräftelse på detta men har inte fått det trots att jag ringt dom igen om detta.

Jag fick en bekräftelse via mail, som jag bad om.

Säg vad man vill om Chilli och Trademax, men jag tror inte dom är ett falskt företag, det är ett stort hopp.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag fick en bekräftelse via mail, som jag bad om.

Säg vad man vill om Chilli och Trademax, men jag tror inte dom är ett falskt företag, det är ett stort hopp.

MVH

Underligt att jag inte fått något mail då, kanske dyker upp stolar ändå haha...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Min har ändrats från V41 till V43 nu. Har inte fått något mail om att min är avbokad (Silverstone)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Hej,

Jag ringde in och frågade om jag var garanterad en stol trots att dom var borta från sortimentet och slutsålda, personen jag pratade med uppgav att jag eftersom jag hade lagt en order och betalat så var jag garanterad leverans.

Sedan bad jag om att få ett mail på dessa uppgifter, med leveransvecka angiven i mailet.

MVH

Tack för svaret!

Undrar om det är någon skillnad på om man beställt från Trademax eller Chilli. Jag beställde en Silverstone och en Mantorp från Chilli och jag har inte fått något mail om att den är slut eller något sånt alls. Betalat har jag inte heller gjort då jag valde faktura. Står fortfarande leverans v43.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Min har ändrats från V41 till V43 nu. Har inte fått något mail om att min är avbokad (Silverstone)

Skrivet av Gavelinus:

Tack för svaret!

Undrar om det är någon skillnad på om man beställt från Trademax eller Chilli. Jag beställde en Silverstone och en Mantorp från Chilli och jag har inte fått något mail om att den är slut eller något sånt alls. Betalat har jag inte heller gjort då jag valde faktura. Står fortfarande leverans v43.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske har med beställnigsdatum? jag beställde 06/10 och har inte heller fått email.

Permalänk
Medlem

När jag pratade med Chilli förra veckan så sa de att de hade totalt 100 stycken stolar (Silverstone) och att dom inte hade planer på att ta in fler. Men verkar ju som att det hela handlar om ett lagerfel.
Fast det är väl möjligt att de haft några stolar på lager iaf kan jag tänka mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

När jag pratade med Chilli förra veckan så sa de att de hade totalt 100 stycken stolar (Silverstone) och att dom inte hade planer på att ta in fler. Men verkar ju som att det hela handlar om ett lagerfel.
Fast det är väl möjligt att de haft några stolar på lager iaf kan jag tänka mig.

Varför avbeställde du dina stolar? blir orolig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av v854r:

Fick mail från Trademax idag.
Jag beställde min stol (Silverstone kontorsstol) 7/10-2015 från Trademax
Stod så här innan
(Din order är bekräftad och beräknas att levereras från oss under vecka 42. Detta datum är preliminärt och kan ändras.)

Trademax.se | Kundsupport
2015-10-12 |

Hej,

Jag måste tyvärr meddela er att kontorsstolen som ni beställt hos oss, tyvärr har utgått från vår leverantör.
Olyckligtvis har det varit ett omfattande lagersaldofel och tyvärr kan vi inte köpa in fler då de är slut hos leverantören.

Vänligen återkom ifall ni eventuellt vill byta till någon annan stol så ska vi hjälpa er.
http://www.trademax.se/search?q=kontorsstol

Jag beklagar självklart det inträffade men önskar er i övrigt en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
*****
Kundsupport

fick samma mail som ovan, frågan är om man kan välja en annan "dyrare" stol men inte behöva betala mer!?
edit: antingen får det bli CADWELL KONTORSSTOL, TEXTIL eller MONZA KONTORSSTOL, PU (utan armstöd)? annars blir det att kräva pengarna tillbaka..
Edit2: beställde också 7/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Varför avbeställde du dina stolar? blir orolig nu

Var rätt tveksam redan från början, Trademax är rätt kända för att strula till det på något sätt med långa leveranstider osv.
Men jag var riktigt sugen på en DXRacer så kontaktade DXRacer Europe och frågade om de var äkta stolar och de intygade att det var äkta stolar på bilderna men äldre modeller och förmodligen därav prislappen. Så tog en chansning och beställde två stolar.

Men någon dag efter fick jag ett ytterligare mail från DXRacer om att någon som köpt en stol från Chilli fått något helt annat än en äkta DXRacer (vad det rörde sig om för stol visste de ej), då var jag inte lika beredd på att chansa längre så ringde upp dom med en gång och avbeställde.

Väntar fortfarande på en bekräftelse från Chilli om att dom är avbeställda, mitt ordernummer är fortfarande sökbart på deras hemsida så gissar på att det kan dyka upp ett par stolar här trots min avbeställning. Just detta oroar mig en del

Går du några sidor bak så finns mailen jag fick från DXRacer.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@AdAm25:

Enligt Chilli så kommer Monza med både kudde och armstöd.

Tyvärr så får jag inte min Silverstone :/ Man får väl hoppas att man på något sätt kan få en återbetalning, jag är dock tveksam till detta eftersom de verkar vara ett så lömskt företag.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

@KKay: konstigt! Men om man får något helt annat måste man ju kunna reklamera, jag har fortfarande inte fått något "icke i lager beställ nåt annat" mail så ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

@AdAm25:

Enligt Chilli så kommer Monza med både kudde och armstöd.

Tyvärr så får jag inte min Silverstone :/ Man får väl hoppas att man på något sätt kan få en återbetalning, jag är dock tveksam till detta eftersom de verkar vara ett så lömskt företag.

Skulle du inte få en återbetalning så är det bara att kontakta Konsumentverket.

Skrivet av Lowkey:

@KKay: konstigt! Men om man får något helt annat måste man ju kunna reklamera, jag har fortfarande inte fått något "icke i lager beställ nåt annat" mail så ^^

Ja då har man såklart rätt att skicka tillbaka stolen, men Trademax lär hitta något sätt att strula till det kan jag tänka mig.
Det är bara att kolla deras köpvillkor, man har 3 dagar på sig att skicka tillbaka en produkt med ångerrätten. Försöker man nyttja ångerrätten efter det så åker man på en avgift som motsvarar priset på en sådan stol ungefär.

Vet inte hur de skulle sköta ett reklamationärende dock.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

När jag pratade med Chilli förra veckan så sa de att de hade totalt 100 stycken stolar (Silverstone) och att dom inte hade planer på att ta in fler. Men verkar ju som att det hela handlar om ett lagerfel.
Fast det är väl möjligt att de haft några stolar på lager iaf kan jag tänka mig.

Fick samma mail som flera andra om att det minsann är det dumma lagersaldots fel allting...
Vore väldigt intressant att veta om någon över överhuvudtaget får sin "Silverstone".
Skriv gärna här och berätta, det borde vara troligt att i alla fall några Sweclockers får ta del av de 100 stolarna dom påstår sig ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Fick samma mail som flera andra om att det minsann är det dumma lagersaldots fel allting...
Vore väldigt intressant att veta om någon över överhuvudtaget får sin "Silverstone".
Skriv gärna här och berätta, det borde vara troligt att i alla fall några Sweclockers får ta del av de 100 stolarna dom påstår sig ha.

Absolut, dom flesta eventuella stolarna bör ju gått till medlemmar på Sweclockers isf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

lika som några andra har dem ändrat vecka till 43 men inget avbokningsmejl. beställde troligtvis bland dem första den 6'e.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

lika som några andra har dem ändrat vecka till 43 men inget avbokningsmejl. beställde troligtvis bland dem första den 6'e.

Vore härligt om alla som får sina ordrar avbokade skirver vilket datum dom inhandlade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Vore härligt om alla som får sina ordrar avbokade skirver vilket datum dom inhandlade

Om du tycker det är härligt så skall jag inte frånhålla dig den informationen.

Beställde sent. Den 7:e, ca kl. 18:00 och blev avbokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Vore härligt om alla som får sina ordrar avbokade skirver vilket datum dom inhandlade

Min orderbekräftelse från Chilli fick jag onsdag 7/10 11.34. Mina två stolar har jag inte fått något mail om ännu.
Edit: Om det inte framgick har mina stolar inte blivit avbokade ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Skickade mail om att jag ville avbeställa då stolarna ändå verkar vara för små för mig (de verkar vara för personer mellan 170-180cm) samt att jag vill slippa eventuellt strul med det här företaget. Gjorde beställningen den 6:e och har ännu inte fått avbokningsmail

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Verkar som bara trademax har fått avbokning? för chilli skickar väll ut från sin egna mail om avbokning isåfall?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Är väl säkert större chans att bli avbokad om man beställde från trademax med 10 %.

Jag beställde från chili 7:e ca 15.00 inte fått något avbeställt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Skickade mail om att jag ville avbeställa då stolarna ändå verkar vara för små för mig (de verkar vara för personer mellan 170-180cm) samt att jag vill slippa eventuellt strul med det här företaget. Gjorde beställningen den 6:e och har ännu inte fått avbokningsmail

Sitter i samma båt, det känns väldigt lurt.

Låt säga att ingen bekräftelse dyker upp, och dom skickar stolarna ändå, då borde det väl inte vara möjligt att bara neka leveransen? För då lär de bara hävda att vi inte avbeställt och vi åker på avgiften för ej uthämtat leverans som är på 800 kr om jag minns rätt.
Eller så får man ta emot leveransen och försöka nyttja ångerrätten inom 3 dagar från leverans då det är en avgift på även detta om man vill skicka tillbaka något efter 3 dagar. Och det lär man ju inte lyckas med med tanke på hur långsam den här kundtjänsten är.

Någon som är insatt i konsumenträtt och kan flika in med något? För just nu känns det som att det kan bli problem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sitter i samma båt, det känns väldigt lurt.

Låt säga att ingen bekräftelse dyker upp, och dom skickar stolarna ändå, då borde det väl inte vara möjligt att bara neka leveransen? För då lär de bara hävda att vi inte avbeställt och vi åker på avgiften för ej uthämtat leverans som är på 800 kr om jag minns rätt.
Eller så får man ta emot leveransen och försöka nyttja ångerrätten inom 3 dagar från leverans då det är en avgift på även detta om man vill skicka tillbaka något efter 3 dagar. Och det lär man ju inte lyckas med med tanke på hur långsam den här kundtjänsten är.

Någon som är insatt i konsumenträtt och kan flika in med något? För just nu känns det som att det kan bli problem

Tänkte att eftersom leveransdatum är v43 och de påstår sig svara inom 48h så är det deras fel om de inte hinner avbeställa ordern innan de levererar stolarna

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Tänkte att eftersom leveransdatum är v43 och de påstår sig svara inom 48h så är det deras fel om de inte hinner avbeställa ordern innan de levererar stolarna

Du avbeställde via mail alltså? Jag gjorde det nämligen via telefon och har på så vis inget "bevis" på att jag avbeställt något.
Är ditt ordernumret fortfarande sökbart på deras hemsida?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Silverstone den 6:e okt och har inte fått något mejl om att den skulle avbrutits, direktbetalade. Den har dock ändrats från v42 till v43. :/ Och jag är inte ens i Sverige v45-46... Känns ju bra om de börjar skjuta fram det vecka för vecka