Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Har inte heller fått något mail där det står att dom är slut!
Beställde runt 17.30 den 7 Oktober!

edit: 2 st Silverstone från trademax

Fan va konstigt alltså.. Trademax är utan att överdriva ganska luriga.

Permalänk
Medlem

Då ska vi se då, jag beställde också rätt tidigt och har idag fått det här extremt förbryllande svaret då alla stolar ser ut att finnas i lager, inklusive 1 av de 2 jag beställde!

Tror nog helt klart att de här är ett gäng man bör akta sig för i framtiden, citerar deras svar nedan

Tack för att du skriver till oss på Chilli.

Jag hoppas att allt är bra med dig.

Dessa stolar är av märket DXracer och det handlar alltså inte om knock-offs.
Dessvärre har vi mottagit en stor mängd beställningar på samtliga modeller under en kort tid vilket har fått följden att vi inte kan fullfölja samtliga beställningar.
Detta gäller alltså samtliga stolar av detta märke i vårt sortiment och vi kommer därför inte att kunna fullfölja order 4098908 samt 4096911.

Vi på Chilli önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
Michael C
Kundsupport

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

DHL ringde precis angående denna stol: SKRIVSTOL SVART PU/BEIGE SÖM jag beställde.
Får den imorgon med dem. Visst inte DXRacer direkt men ändå mysko.

Tydligen så kommer stolar under dagen/dagarna till flera verkar det som.

Beställde av Chilli men levereras utav Trademax.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Sådärja, tog bara 6 dagar, två samtal med totalt 5 timmar telefonkö och ett argt mail för dom att skicka min bekräftelse på att min order är avbeställd Herrejäklar vilket företag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej,

Er order XXXXXX är nu avbokad.
Om ni har betalt med kort kommer era pengar att återföras till det konto som användes vid beställningstillfället.
Om ni valt att betala med Klarna kommer er faktura att makuleras.

Ha en trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
Adam W
Kundsupport

aja, har iaf fått bekräftelse på att den e avbokad...

Permalänk
Medlem

Har också fått mail nu om att min order är avbokad (på min begäran), dock stod det inget om någon återbetalning. Kan dock fortfarande följa min order med ordernumret

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: Asus Tuf RX 9070 XT MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Steelseries Apex Pro, Logitech Superlight 2, MSI 321URX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Har också fått mail nu om att min order är avbokad (på min begäran), dock stod det inget om någon återbetalning. Kan dock fortfarande följa min order med ordernumret

skumt, jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka :S

Permalänk
Medlem

Fick nu också mail att mina 2 silverstone är avbokade. För att de inte kunde slutfölja alla beställningar.. Beställde ändå den 6e.. Jag har ju ändå fått att min order är bekräftad, borde jag inte kunna göra någonting med hjälp av våra lagar så jag får mina stolar ändå?

ps. Letade även vidare på deras vilkor, hittade detta.. :
Godkännande
Den e-postadress och mobilnummer ni uppger vid beställning kommer att användas av Chilli för att kontakta er vid avisering.
Ni har också godkänt att få tips, information och annonser via sms eller e-post.
Närhelst ni önskar kan ni enkelt med ett knapptryck i utskicket avbryta e-postutskicken, och/eller SMS utskicken.

Fula är vad dom är

Permalänk
Medlem

Var förbi chili idag när jag skulle storhandla. Så gick in och kolla om de hade någon stol i butik, den som fanns var en Cadwell och såg helt legit och bra ut Hoppas bara Silverstone från nätet håller samma kvalite.

http://imgur.com/a/zfgnv

Permalänk
Medlem

Lång historia ganska kort...

Beställde "Silverstone" den 7:e och några dagar går.
Plötsligt skyller Trademax/Chilli på felaktigt lagersaldo och stolen försvinner från hemsidan.
Meddelar att jag, om än motvilligt, kan tänka mig att ta "Monza" istället, som fortfarande finns att beställa på hemsidan.
Efter ytterligare någon dag skyller Trademax/Chilli ännu en gång på felaktigt lagersaldo och även "Monza" försvinner från hemsidan.
Ingen gång har Trademax/Chilli svarat på de frågor och funderingar jag har haft, utan endast undrat om jag vill köpa något annat av deras skit.

Trademax/Chilli: Brutet avtal, fastlåsta medel samt massa nerlagd tid till ingen nytta. Pajasföretag!

Permalänk
Medlem

Tror de fick fler beställningar än vad deras system klarade av. Visserligen får de skit för det men med största sannolikhet är det inte de själva som utvecklat webben.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som beställt Cadwell och inte haft något problem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Är jag den enda som beställt Cadwell och inte haft något problem ?

Japp och dom hade bara en, som du fick.
Så måste det vara eftersom den modellen också är puts väck från hemsidan.

Någon mer än jag som tror att DXRacer-stolarna mirakulöst kommer att dyka upp på sidan om ett tag igen?
Allt måste nog bara lugna ner sig lite.
Jag tror att dom råkade sätta ut dessa lite för billigt och istället för att backa och säga att det blev fel, alternativt låta folk köpa, så drog de till med historien om det stora elaka lagersaldo-monstret som förstörde allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Någon mer än jag som tror att DXRacer-stolarna mirakulöst kommer att dyka upp på sidan om ett tag igen?
Jag tror att dom råkade sätta ut dessa lite för billigt och istället för att backa och säga att det blev fel, alternativt låta folk köpa, så drog de till med historien om det stora elaka lagersaldo-monstret som förstörde allt.

När jag pratade med supporten så funderade dom faktiskt på om det inte kunde handla om att dom satt fel pris. Men det tror jag inte, då de haft dessa stolar för exakt samma pris i butik. Finns en cirka ett år gammal bild på Chillis Facebooksida med just denna prislapp på stolarna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Förstår inte varför du behöver vara ironisk.
Har svårt att tro att jag är den enda som beställde Cadwell men jag har inte sätt att någon har skrivit om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Har svårt att tro att jag är den enda som beställde Cadwell men jag har inte sätt att någon har skrivit om den.

Ni citerade du nog fel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ni citerade du nog fel

Precis xD har redigerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Försökte bara vara lite rolig, menade mest att Trademax/Chilli kört en liten luring med den modellen också. Sorry!

Sitter och plitar ner ett tips om en annan stol som kanske kan vara något för oss som blev "blåsta" av Trademax/Chilli.
Den hamnar i fyndtips-tråden snart.

Edit: Här är länken direkt till tipset.

Permalänk
Medlem

@KKay: Har väl dock inte haft dem för 800-1000 kr, utan samma pris som de hade efteråt 1695 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@KKay: Har väl dock inte haft dem för 800-1000 kr, utan samma pris som de hade efteråt 1695 kr?

7 Mars 2014 la dom ut denna bild på DXRacer stolarna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Försökte bara vara lite rolig, menade mest att Trademax/Chilli kört en liten luring med den modellen också. Sorry!

Sitter och plitar ner ett tips om en annan stol som kanske kan vara något för oss som blev "blåsta" av Trademax/Chilli.

Stolen i sig såg inte så intressant ut, men billigt diskmedel var det Tack ändå

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

I see, knappast några prisfel då. Är väl bara ingen som hittat till priserna innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Var förbi chili idag när jag skulle storhandla. Så gick in och kolla om de hade någon stol i butik, den som fanns var en Cadwell och såg helt legit och bra ut Hoppas bara Silverstone från nätet håller samma kvalite.

http://imgur.com/a/zfgnv

Den där stolen har ju den rätta underdelen som kommer från DX, undra om Silverstone har det oxå trotts allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Den där stolen har ju den rätta underdelen som kommer från DX, undra om Silverstone har det oxå trotts allt.

Det har den. Chilli i Örebro hade Monza och Silverstone framme och båda såg legit ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Fast det verkar ju vara olika från fall till fall

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Closetinfarm:

Fast det verkar ju vara olika från fall till fall

http://i.imgur.com/695hUDN.jpg

Man bör dock ha i åtanke att bilden till höger las upp i Mars 2014

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Nån som vet hur skön den e? Stolarna från chili verkade "bättre" men eftersom dom ej skickar nån stol, så kanske denna e helt OK ändå? Dock aldrig hört talas om den sidan... Nån som handlat där förr??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har snart gått 48h sen stolen packades men DHL har fortfarande inte hämtat försändelsen... känns som att allt kring detta bolag är tvivelaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Man bör dock ha i åtanke att bilden till höger las upp i Mars 2014

Kolla på hjulbasen samt armstöden de är inte riktigt lika. Tycker det verkar skumt lågt pris ändå.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

Nån som vet hur skön den e? Stolarna från chili verkade "bättre" men eftersom dom ej skickar nån stol, så kanske denna e helt OK ändå? Dock aldrig hört talas om den sidan... Nån som handlat där förr??

Oj, kunde inte tänka mig att Staples skulle vara okänt för någon.
http://www.staples.se/content/static/customerservice/aboutus/...
En enkel google-sökning ger dig nog de svar du önskar om inte annat.

Angående stolen så har jag som sagt ingen aning, jag har beställt en och hoppas på det bästa helt enkelt.