Permalänk

Hörlurar runt 1000-1500

Tjena! Gör ännu en sån här hörlurstråd då jag har så svårt att bestämma mig

Med en ny bra dator tycker jag mina gamla sony för 400 börjar kännas som om de drar ner halva upplevelsen, så jag är ute efter ett par nya hörlurar främst för musik, där jag lyssnar på allt från metal till house, och även skapliga till spel som cs. Budgeten ligger helst mellan 1000-1500, men något lägre eller högre skadar inte.

De krav jag har, listat från högsta till lägsta:

1. Komfort. vill ha stora slutna som man kan ha på sig en hel dag utan att bry sig. Ljudreducerande är ett stort plus!

2. Kvalité. Vill kunna uppleva musik som den skas, vilket några entry-mid level studiolurar borde ge.

3. Lättdrivna. Kommer inte skaffa ljudkort, utan kör på asus-z97a:s integrerade ljudkort (som jag hört är skapligt ändå)

4. Skapligt snygga, ska inte se ut som ett par plastkåpor (ex. är denna typen http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/sennheiser-hd-280-... )

4. Behöver inte ha mick

Har tittat lite, och läst att ATH-M50X är riktiga lirare, men har också läst att komforten inte är den trevligaste. Lurar som HD 650 och Fidelio X2 är vad jag är ute efter, fast lite under den prisklassen förstås

Så om någon vänlig människa kan hjälpa mig skulle jag vara oerhört tacksam!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

Hej,

Jag tycker du ska lägga in en bevakning på Fidelio X2an som du nämner innan. Jag köpte dessa för ett par månader sedan till fullt pris(2800:-) men sedan dess har de minst 3 gånger varit nersatta till 1600:-(vilket i sig kan vara lite deprimerande). Om du inte har superbråttom så kommer de reas ut av antingen elgiganten, dustin eller någon annan sida.

Jag skulle använda prisjakts bevakningsfunktion så slipper du sitta och aktivt kontrollera.

I min mening finns det bara ett litet minus med X2an, de är något tunga(jämfört med det jag använt innan). Har inga problem att använda dem i flera timmar då komforten i övrigt är kanon, men de "försvinner" inte riktigt. Kan nämna att de passar på min skalle som är en riktigt vattenmelon men inte trillar av min sons, som är 2, huvud heller så passform kommer inte vara ett problem.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sony's MDR-1A. Köpte dom när webhallen hade nedsatt pris 900:- (kostar normalt 1500-1700:- annars) och jag blev faktiskt mycket positivt överraskad!

Klar distinkt diskant och ganska kraftig bas(kan dock ta över ibland) mellanregistret är väl lite sådär, inte den där fylligheten och lika bred som dyrare hörlurar, men då snackar vi tusenlappar mer!
Komfortabla och sköna men läcker lite för mycket för att vara heltäckande. Jag använder dem dagligen (och ibland glömmer att jag har dom på mig) vid PC'n med Asus xonar U7 och de låter i helhet mycket bra.

För det priset jag betalade så är det ett fynd, för fullt pris är de helt ok, bättre än ATH-M50X och flera andra, tycker jag.

Kostar just nu 1590:- på komplett.se, men om du kan hitta Fidelio X2 för 1600:- så ta dom.

Men har man lyssnat på Abyss AB-1266 så vill man bara gråta...:(((

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd