Lämpligt att lägga alla komponenter i en och samma order?

Permalänk
Medlem

Lämpligt att lägga alla komponenter i en och samma order?

Hej all glada!

Det är så här att jag nu ska bygga mig en ny dator. (Inköpslista här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8647207/ny-dator)
Då jag aldrig har beställt många och dyra saker samtidigt innan så undrar jag hur ni har gjort. Ska man lägga allt i samma beställning? Eller ska man dela upp den i flera mindre beställningar?
Tacksam för svar!

Mvh Jesper

Visa signatur

Gaming-burken:
| CPU: Intel Core i7 6700K | MB: Asus Z170 PRO GAMING | Kylare: Noctua NH-U14S | GPU: Asus GeForce GTX 980 Ti Strix | RAM: Kingston Fury 16 GB DDR4 2133Mhz | SSD: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Chassi: Corsair Define C | Byggd 2015

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen letat runt bland andra butiker också och på så sätt spara någon hundring. Dock kräver det ju lite jobb då du måste vara medveten om det är fraktfritt eller ej, garantier och så.

Permalänk
Medlem

Tror inte att det har någon betydelse - det enda jag kan tänka mig är stöldrisk vid frakt men den risken tar Inet och Postnord på sig (du har inget ansvar innan du har paketet i handen). Vad gäller Inet själva har du verkligen inget att oroa dig för. Däremot brukar man kunna spara någon hundralapp på att beställa från olika butiker, om man pallar lägga ner den tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skulle du dela upp från samma butik?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Jag har alltid laggt det i samma order och det har inte varit några problem. Men jag är medveten om att det stjäls en del på postterminalerna. Men skulle det inträffa så antar jag att posten får ersätta det som stulits

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Tack för all svar!

Skrivet av Tandborste:

Varför skulle du dela upp från samma butik?

Tänkte på stölder och så. Mycket pengar om ett stort paket blev stulet.

Skrivet av dagbro:

Tror inte att det har någon betydelse - det enda jag kan tänka mig är stöldrisk vid frakt men den risken tar Inet och Postnord på sig (du har inget ansvar innan du har paketet i handen). Vad gäller Inet själva har du verkligen inget att oroa dig för. Däremot brukar man kunna spara någon hundralapp på att beställa från olika butiker, om man pallar lägga ner den tiden.

Okej, då blir det nog en order från Inet.

Visa signatur

Gaming-burken:
| CPU: Intel Core i7 6700K | MB: Asus Z170 PRO GAMING | Kylare: Noctua NH-U14S | GPU: Asus GeForce GTX 980 Ti Strix | RAM: Kingston Fury 16 GB DDR4 2133Mhz | SSD: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Chassi: Corsair Define C | Byggd 2015