Problemet driva 2560x1440 från en 15" laptop?

Permalänk
Medlem

Problemet driva 2560x1440 från en 15" laptop?

Jag har ett nytt jobb på gång.
Vill köra en extern skärm på sidan av en laptop med 2560x1440.

Kör en sådan skärm privat med en ASUS laptop G750J (GTX770) som en glans idag... problemet är att hon är mer att att betrakta som släpbar än bärbar.

Skulle behöva en 15" ich.. bärbar som klarar samma typ av upplösning på extraskärm.
Men hur tusan listar jag ut vilka bärbara som orkar med att mata ut det?
Hittar inget bra sätt att lista ut det på Prisjakt heller då dem bara visar vad den interna skärmen har för upplösning... vilket för mig är ointressant i detta fallet.

Om en laptop har "DisplayPort" som min Asus, är det en garanti?

Ska man titta på grafik-kort specifikt förutom det i Laptops?

Vad jag behöver skiten till är att kunna plugga in datorn i kontoret för att snurra väldigt stora ritningar i 3D och rita i dem... och sedan visa bitar av dem ute på byggplats.
Det handlar inte om gaming mao.

Visa signatur

Friskt kopplat... mer än hälften igendammat.. och brunnet.

Permalänk
Medlem

HDMI och DisplayPort bör kunna driva en 1440p skärm utan problem, även VGA skulle jag tro. Ganska säker på att DisplayPort 1.2 och uppåt stödjer 1440p, och de datorer som kommer med DisplayPort idag var väl oftast v.1.2 eller högre.

Har du några laptops som du är intresserad av för tillfället?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vet att det står på lenovos hemsida om man kollar på modellerna. Kör 2x1440p med jobbbets w520

Edit: bör dock inte vara några problem då hdmi stött upplösningen sen 1.3.B

Permalänk
Medlem

1440p Fick jag aldrig att fungera med bara en HDMI kabel trots att både skärmen och datorn stödde det.

VGA är verkligen helt körd och vanlig DVI också.

Tror HDMI storknar också.. då jag aldrig fick det att fungera privat.

Dual DVI (fullmatade i stift i ett DVI kablage med motsvarande kontakter eller Displayport ska fungera dock)

1440P = 2560x1440 i upplösning right?

Visa signatur

Friskt kopplat... mer än hälften igendammat.. och brunnet.