Tips: Frame Generation für alle! "Lossless Scaling"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Intressant video! Har du hittat något bra video som visar skillnaden i input lag med lossless scaling?

Jag är relativt känslig mot input lag och nu använder jag FG och man märker direkt om det är påslaget i spel man spelat tidigare.
Gissar det är samma med LS.

Skrivet av Ratatosk:

Nej, men vad jag har sett, påverkar Input lag känslan ganska hårt i actionsspel.
Programmet kan inte trolla, men att skala upp två gånger i ett lite mer avslappnat spel, borde gå bra.

Även solo spel märks det. Allt beror på om man testar med och utan.... Testar man enbart med i ett nytt spel kanske det fungerar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag är relativt känslig mot input lag och nu använder jag FG och man märker direkt om det är påslaget i spel man spelat tidigare.
Gissar det är samma med LS.

Även solo spel märks det. Allt beror på om man testar med och utan.... Testar man enbart med i ett nytt spel kanske det fungerar

det är typ samma som all FG och bildinterpoliring genrellt.

det du ser på skärmen kommer vara det som ritades för några bildrutor sedan.

grafikkort ritar bild 1 och bild 2 och lägger i bildbuffert LS/FG petar in en bild 2.5 som är ett mellanting mellan bild 1 och 2 medans bild 1 visas typ. så teoretiskt ligger du bakom 1 bildruta hela tiden

och kör du in fler bilder mellan varje så ligger du längre bakom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows