Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av voorhees:

Ja North Star Networks söker folk. De flesta svar du söker hittar du här: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=437591&fi...

Och har du mer frågor gå in i vår rekryteringskanal ingame: NSN Rekrytering

Hoppas vi ses

Tack voorhees!
Har ni hittat någon mer permanent bostad ännu?
mvh

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Tack voorhees!
Har ni hittat någon mer permanent bostad ännu?
mvh

Jo då vi är med i en allians dom är bosatta ute i Perrigen Falls. Så där bor vi nu.

//JV

Permalänk

Tja Boys! ! Började med eve här igår.. läst guides osv rätt länge och kände att nu kan jag börja lära mig ingame. Dock söker jag medspelare! Helst en Corp med inriktning på pvp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sanarion91: Hör av dig till KarlXII's Dragoner

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

Tja Boys! ! Började med eve här igår.. läst guides osv rätt länge och kände att nu kan jag börja lära mig ingame. Dock söker jag medspelare! Helst en Corp med inriktning på pvp

Skickades från m.sweclockers.com

Hör av dig till North Star Networks.
Vi är inte bara inriktade på PvP men vi kan erbjuda dig mycket PvP då vi ingår i en 0.0 allians.

Och är du ny så kan vi hjälpa dig med både kunskap och annat.

Ingame channel är: NSN Rekrytering

Permalänk

Härligt att NSN är igång igen, nästan så man blir sugen på att ta upp det igen!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Joinade kanalen, väntar på svar där Tack!

@voorhees:

Permalänk

Vad tror ni om att spela eve online med 50gb "fri surf". försvinner det på direkten eller någon som sitter på ett bra svar? tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av denlillefete:

Vad tror ni om att spela eve online med 50gb "fri surf". försvinner det på direkten eller någon som sitter på ett bra svar? tack på förhand!

Du kan nog iskallt räkna med att 50 GB räcker för en hel del lirande så länge klienten redan är hemplockad.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Tackar för svaret

Permalänk

Har spelat EvE från och till många olika gånger.

Största problemet jag haft med det är att jag inte känner några som spelar det längre, så när man ligger där och guppar runt i rymden med sin frigatt själv utan mål, medel eller mening så blir det snabbt ganska trist. Det är ganska oförlåtande mot nykomlingar också samt att jag tycker det är svårt att lära sig, så ge sig in på saker själv känns alltid som 50/50 will get ganked.

Det är dock tveklöst ett av de bästa space-MMO jag testat med ett fantastiskt community runt.

Minns att jag körde protection åt minerbarges, mest mot rats, men det borde väl gå att träna upp skillzen igen om någon behöver ett ettrigt nybörjar-närskydd?

Visa signatur

--- Wolfhunt3r

Permalänk

Fick ett infall och aktiverade ett av mina konton igen efter en lång frånvaro. Märkte att gamla swedish kanalen inte existerar längre...Har det satts upp något liknande av någon spelare där man kan hänga?

edit: hittade Swedish

Permalänk

Funderar på att plocka upp Eve Online igen efter en viss tids frånvaro. Har bara kört missions och vart inne och nosat i wormholes. Har inte alls samma tid att spela idag som jag hade för några år sedan, idag har jag familj som alltid är prio 1. Men finns det något svenskt corp som lirar casual utan för stora krav, där man ändå kan glida runt och köra missions ihop, pvpa osv?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

KXII rekrytrerar för fullt nu igen och vi har precis byggt våran egna station(medveten om att citadels är up and comming).

Vi håller till nästintill uteslutande i nullsec men inga problem att hållas i highsec. Vi har tagit in många som aldrig varit i nullsec förut tidigare o de har efter lite hjälp bosatt sig i null utan problem.

Om ni vill testa på null livet eller bara återkomma till eve så är det bara att skjuta iväg ett mail till mig (Akiko Ichosira) Eller här om ni har några frågor.

Permalänk

Hur är NSN och KXII för "noobs"? Jag har spelat en del förr men i princip bara i highsec och känner mig sjukt ringrostig, men vill gärna köra pvp/pve i nullsec eller wormhole Har en dotter på två år, så tiden är begränsad med några timmar här och där ska man väl kunna få ihop

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Någon svensk corp som forfarande är aktiv? Jag nyligen börjat spela och är i dagsläget mest sugen på mining men givetvis är PvE/PvP något som måste testas. Söker alltså en lagom seriös corp som accepterar nybörjare med möjlighet till 1-2 timmars spelande per dag.

Permalänk
Medlem

Spelade ett tag för flera år sedan och funderar på att gå tillbaka till spelet. Hur ser spelet ut idag och vad har förändrats de senaste 4-5 åren?

Permalänk
Medlem

Brände just en veckas grind genom att hoppa in i ett maskhål med min klon fylld med implants... Hittade maskhålet i ett ganska populärt system så givetvis väntade en camper på andra sidan gjorde processen kort med både Heron och pod.
Så nu blir det att läsa på om kloner och göra ett nytt försök ikväll. Denna gång väldigt mycket försiktigare och se till att flyga bort från maskhålet innan jag decloakar osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snody:

Brände just en veckas grind genom att hoppa in i ett maskhål med min klon fylld med implants... Hittade maskhålet i ett ganska populärt system så givetvis väntade en camper på andra sidan gjorde processen kort med både Heron och pod.
Så nu blir det att läsa på om kloner och göra ett nytt försök ikväll. Denna gång väldigt mycket försiktigare och se till att flyga bort från maskhålet innan jag decloakar osv.

Ett tips är att träna upp gallente och amarr frigate skills så du kan flyga en Astero. Det i kombination med en covert ops cloaking device är lätt det bästa exploration skeppet. Nu kostar det en slant men en enda bra relic site kan betala för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Ett tips är att träna upp gallente och amarr frigate skills så du kan flyga en Astero. Det i kombination med en covert ops cloaking device är lätt det bästa exploration skeppet. Nu kostar det en slant men en enda bra relic site kan betala för den.

Förbaskat snyggt skepp också! 60M ISK är dock lite för mycket för mig som spelat mindre än tre veckor och gör alla nybörjarmisstag - men givetvis är detta skeppet jag siktar på lite längre fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Brände just en veckas grind genom att hoppa in i ett maskhål med min klon fylld med implants... Hittade maskhålet i ett ganska populärt system så givetvis väntade en camper på andra sidan gjorde processen kort med både Heron och pod.
Så nu blir det att läsa på om kloner och göra ett nytt försök ikväll. Denna gång väldigt mycket försiktigare och se till att flyga bort från maskhålet innan jag decloakar osv.

Just att "flyga bort från maskhålet innan jag decloakar" är svårt i en Heron (cloak bryts så fort du börjar röra dig och en vettig camper har inga problem att decloaka en Heron om hen är någolunda vaken), men det lär du dig nog efter ett par försök

Kul att se att det fortfarande finns folk som börjar med Eve. Har inte spelat själv på flera år på grund av den tid det tar när man kommer in i det, men det är fortfarande kul att läsa om det och kanske logga in nån gång om året.
Fortsätt gärna ställa frågor och berätta lite om hur det går här i tråden så kanske vi får en lite mer levande diskussion här på Swec

Permalänk
Medlem

Fråga om prenumeration. Finns det någon anledning till att inte köra via Steam som kostar 93kr/mån jämfört med vanligt konto och EvE-store som kostar 15€? Nu har jag ett vanligt konto via starterpack-kod och måste antingen föra över till Steam (kostar 2 PLEX) alternativt starta om via Steam och föra över tillgångar från det gamla kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Fråga om prenumeration. Finns det någon anledning till att inte köra via Steam som kostar 93kr/mån jämfört med vanligt konto och EvE-store som kostar 15€? Nu har jag ett vanligt konto via starterpack-kod och måste antingen föra över till Steam (kostar 2 PLEX) alternativt starta om via Steam och föra över tillgångar från det gamla kontot.

Är du säker på att det kostar 93kr/mån kontinuerligt? När jag kollar lite snabbt verkar det vara 14.99-10.95 EUR per månad för subscriptions på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Är du säker på att det kostar 93kr/mån kontinuerligt? När jag kollar lite snabbt verkar det vara 14.99-10.95 EUR per månad för subscriptions på Steam.

Det beror säkert var man bor. Jag bor i Norge och det kan mycket väl vara så att priserna inte justerats på länge samtidigt som den norska kronan fallit rejält. Slängde in för ett år (72,58kr/mån) och multiboxar like a pro tills det gamla kontot löper ut.

Permalänk
Medlem

För er som har missat. Det är fullskaligt krig för tillfället. CFC tappar corps till höger och vänster och blir attackerad på alla fronter.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/4c5dul/eve_online_the...

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

Spyr på Co2 som har mage att lämna mitt under en strid som pågått i 6 timmar för att försvara dem.

Riktiga backstabbers, hoppas innerligt att folk inom Co2 har lite stake och lämnar dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

För er som har missat. Det är fullskaligt krig för tillfället. CFC tappar corps till höger och vänster och blir attackerad på alla fronter.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/4c5dul/eve_online_the...

Kul läsning, blir galet sugen på att börja igen

Permalänk
Medlem

Håller med föregående inlägg.. blir grymt sugen på att börja igen!

Men.. jag har ingen aning om vad som gäller idag, och det finns väl inga crash courses hur man flyger carrier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Spyr på Co2 som har mage att lämna mitt under en strid som pågått i 6 timmar för att försvara dem.

Riktiga backstabbers, hoppas innerligt att folk inom Co2 har lite stake och lämnar dem.

Riktigt omoget ledarskap i CO2 tyvärr, beter sig som småungar. Balkan Maffia står för det mesta av ledningen, man hör ju hur det låter..
Hållit på med saker som att lämna en CFC-deployment när alla andra allianser stannade. Resettade också ett enskilt CFC-corp en tag. Bara larv, kommer gå mycket dåligt för dem och de corps som stannar.

Permalänk
Medlem

Ojoj, dat drama! Kommande helg kommer säkert bjuda på en hel del action och vad som är häftigt är att man faktiskt kan delta även som nybörjare. Jag har ett billigt E-War-skepp som bara tar några timmar att träna till som jag tänker slänga in i kampen mot Imperium.

Timeline:

http://www.factionwarfare.com/guides/timeline-the-war-on-the-...