Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldritzh:

Och återigen då, du kan inte jämföra dessa ändå.
Då Witcher 3: "open world". Fallout/Elder Scrolls: Open World, samt ej 98% statisk.

Jo de kan jämföras då spelen samtliga är Open World. Definitionen finns i Wikipedia-artikeln som länkats två gånger.

Slutdiskuterat dessutom, vore bra om tråden kunde återgå till ämnet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Ja säg det. Du kan väl jämföra deras försäljning av spelet innan du kommenterar. Det finns uppsjö av konkurrenter som ser finare ut, men när det kommer till kritan är det väl försäljningen som avgör, eller? Så håll den tanken, och låt oss se hur bra det säljer, spelas och mottas först.

De håller trots allt på att göra ett extremt avancerat spel, med både modding stöd för spelet, för vapen och för karaktären som är ganska stora, enorma öppna världar, lång story och en grund som ska kunna överleva några år av moddning.

Grafik kan bättras på av mods, men det är svårare att göra det med grunden, spelkänsla och story. Personligen skiter jag i om det ser ut som Fallout 2 eller Fallout 3 på lägsta inställningarna... så länge det är en bra gjord iteration av serien. Jag saknar spel som var så enkla och roliga att man inte kunde sluta spela dem.

Titta på tex flappy bird. Otroligt enkelt, idiotiskt spel, med usel grafik. Lik tusan var folk så beroende av det att de miste både flickvänner och jobb, pga de inte kunde sluta spela. Så grafik i all ära, men grafik säljer endast om du är kungen på det. När nästa spel kommer som är bättre så hoppar alla till nästa spel.

Sen ska de hitta en balans som fungerar bra på konsol, medelmåttig PC och liknande, annars får de inte sålt spelet till någon annan än några 100 teknik nördar som sitter på 980Ti/Titan/Fury kort i SLI/CF.

Jaha så nu bytte vi kriterium till hur mycket spelet säljer istället... Aja, strunt samma, ingen är väl direkt förvånad när det är Bethesda som står bakom spelet. Kvalité är ju inte direkt deras starka kort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Äääähhh... mycket åsikter om dittan å dattan

Ja men jag förstår att man blir upprörd när man förväntar sig saker som inte har visats på någon video, men varför gör man det ?

Jag förväntar mig enbart det som visas ska finnas med i ett spel och att det ska se ut på det sätt som den första gameplay videon/ bilderna avslöjar.
Så jag är faktiskt inte det minsta sur över att det "inte är snyggare än vad det är" för jag tycker att det är så pass snyggt som dom har gjort sken av hela tiden och då är jag nöjd, jag har haft valet hela tiden att inte vilja ha spelet pga grafiken.
Men jag väljer helt klart att spela spelet och vara nöjd med vad dom erbjuder, dom har ju i alla fall inte gett sken av att grafiken skulle vara bättre än vad den faktiskt är...
Dessutom så är jag nöjd med grafiken så som den nu ser ut att faktiskt vara på Fallout4, det är full tillräckligt för mina behov OM nu spelet i övrigt har alla dom kvaliteer som ju är det viktiga och orsaken till att jag alls spelar spel och att jag tycker så mycket om fallout serien.
Spelet är så mycket viktigare än utssendet, så länge utssendet är gott nog och det anser jag dessa bilder klart visa att det är.
För mig

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara den som är den, men varför gnäller så många över grafiken? Med tanke på Bethesdas tidigare spel och hur icke-imponerande grafiken som visats hittills varit, varför förväntade ni er några stordåd nu helt plötsligt?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag vill inte vara den som är den, men varför gnäller så många över grafiken? Med tanke på Bethesdas tidigare spel och hur icke-imponerande grafiken som visats hittills varit, varför förväntade ni er några stordåd nu helt plötsligt?

Kan verkligen hålla med när det gäller fallout. Det är inte grafiken som gjort serien till ett storspel

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Håller med om att det inte är snyggt, men bilderna ovan är av riktigt dålig kvalitet också

Skickades från m.sweclockers.com

... Blir så trött på alla GFX heroes... ett spel handlar mer om grafik. Jag för en är glad att vissa speltillverkare släpper Roliga spel med mycket content ist för att spendera hela sin budget på att göra det banbrytande snyggt..... Kan ärligt säga att jag inte känner till ett enda spel som blivit verkligen stort som har banbrytande eye candy grafik..... önskar fler företag satsa pengarna på QC och längre spelbarhet änn att lägga tid och pengar på att hårstrån ser verkliga ut...

Hade varit intressant med en poll på hur många som brytt sig om spelgrafiken när det gäller ett så Bra spel som fallout.
(kan hålla med om att fallout 3 hade gfx problem, med mörker på 360 men själva grafiknivån brydde jag mig inte så mycket om)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sime81:

... Blir så trött på alla GFX heroes... ett spel handlar mer om grafik. Jag för en är glad att vissa speltillverkare släpper Roliga spel med mycket content ist för att spendera hela sin budget på att göra det banbrytande snyggt..... Kan ärligt säga att jag inte känner till ett enda spel som blivit verkligen stort som har banbrytande eye candy grafik..... önskar fler företag satsa pengarna på QC och längre spelbarhet änn att lägga tid och pengar på att hårstrån ser verkliga ut...

Personligen så stärker en bra grafikstil spelupplevelsen för mig. Jag tycker inte om spel som försöker vara realistiska i grafiken men ändå ser ut som skit, typ dayz. Finns sjukt många fina spela som inte alls har värsting grafik men stilen på grafiken och spelet gör att det ändå ser fantastiskt ut, borderlands serien, trine 2, Overwatch, team fortress 2 och till viss del WoW och Wildstar. Kortfattat kan jag väll säga att "grafik stilen" är det viktigaste för mig, det ska se bra ut, det behöver absolut inte vara realistiskt.

Jag tycker att Bethesda hade kunnat lära sig mycket av både blizzard och gearbox, lite tråkigt att det inte ser riktigt lika "polished" ut som typ Overwatch, men det kommer knappast hindra mig från att spela det.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste något om att det skulle gå att preloada på Steam några dagar innan släpp, stämmer det? Jag kommer inte ihåg var jag såg det, nämligen. Skulle vara grymt skönt att ha allt laddat på tisdag och ta ett 12-timmars pass Fallout så snart Valve låser upp det. Har inte varit så här taggad på ett spel sedan Skyrim, då tog jag en veckas semester så jag kunde spela ifred. xD

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag vill inte vara den som är den, men varför gnäller så många över grafiken? Med tanke på Bethesdas tidigare spel och hur icke-imponerande grafiken som visats hittills varit, varför förväntade ni er några stordåd nu helt plötsligt?

Exakt. Och för oss som spelar på PC så lär grafikmoddar komma inom en vecka för de som måste ha dem.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sime81:

... Blir så trött på alla GFX heroes... ett spel handlar mer om grafik. Jag för en är glad att vissa speltillverkare släpper Roliga spel med mycket content ist för att spendera hela sin budget på att göra det banbrytande snyggt..... Kan ärligt säga att jag inte känner till ett enda spel som blivit verkligen stort som har banbrytande eye candy grafik..... önskar fler företag satsa pengarna på QC och längre spelbarhet änn att lägga tid och pengar på att hårstrån ser verkliga ut...

Hade varit intressant med en poll på hur många som brytt sig om spelgrafiken när det gäller ett så Bra spel som fallout.
(kan hålla med om att fallout 3 hade gfx problem, med mörker på 360 men själva grafiknivån brydde jag mig inte så mycket om)

Jag vet inte riktigt varför du citerar mig dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker fallout 4 ser bra ut för vad det är. Ett grymt stämningsfullt explorer loot fest^^ hoppas dem har lämnat lite mer dagböker så man kan läsa hur det gick för de som va i den lägenheten:) sen är det bara att vänta moddarna:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Jag har för mig att jag läste något om att det skulle gå att preloada på Steam några dagar innan släpp, stämmer det? Jag kommer inte ihåg var jag såg det, nämligen. Skulle vara grymt skönt att ha allt laddat på tisdag och ta ett 12-timmars pass Fallout så snart Valve låser upp det. Har inte varit så här taggad på ett spel sedan Skyrim, då tog jag en veckas semester så jag kunde spela ifred. xD

Jo det kommer kunna preloadas. Dock inte klart från vilket datum än. Jag jobbar skift och har turen att det hamnar på en ledigvecka

Permalänk
Medlem

Det borde väl dyka upp reviews nu i veckan va? Om Bethesda nu inte drar en fuling och inte skickar ut review exemplar då.
Drar mig för att förboka innan första testerna kommit ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det borde väl dyka upp reviews nu i veckan va? Om Bethesda nu inte drar en fuling och inte skickar ut review exemplar då.
Drar mig för att förboka innan första testerna kommit ut

Skickades från m.sweclockers.com

Recensenter har spelet, några exempel:

https://twitter.com/arnroth/status/660477756115939328

https://twitter.com/jeffgerstmann/status/660185789540626432 (kolla bordet)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Grymt!
Edit: Jag hittade lite mer information om det, recension embargot släpper på Måndag, så inga recensioner denna vecka tråkigt nog..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Nu längtar man riktigt ordentligt, någon som hört något om eventuella mod möjligheter?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken tid på tisdag låses spelet upp för oss här i Sverige?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Vilken tid på tisdag låses spelet upp för oss här i Sverige?

https://bethesda.net/?utm_source=twitter.com&utm_medium=Socia...

Citat:

Release Time
Want to know exactly when you can start playing Fallout 4? Digitally the game will become available on November 10, 2015, at 12:01 am (local time) in all territories

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nu luras allt Steam lite: (eller?)

Tillgänglig: 9 november
Det här spelet blir upplåst om ungefär 6 dagar och 5 timmar

Man kanske faktiskt skulle sitta upp och spela några timmar på natten när det släpps

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Nu luras allt Steam lite: (eller?)

Tillgänglig: 9 november
Det här spelet blir upplåst om ungefär 6 dagar och 5 timmar

Man kanske faktiskt skulle sitta upp och spela några timmar på natten när det släpps

Japp, står samma för mig. Står ju 9 Nov under beskrivningen på steam också. Hoppas

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Folk gnäller om grafik hit och dit. Som spelare sedan NES tiden så har jag gladligen vuxit upp med innehåll/story före grafik. Visst är det plus om grafiken är top-notch, men det är knappast avgörande för mig utifall jag ska köpa ett spel eller inte. Grim Fandago någon?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Alla här inne som gnäller på grafiken är bara dagens bortskämda kids som inte förstår hur mycket grafiken har utvecklats överlag de senaste decenniet. Bethesda har nu lagt ner all krut på storyn och detaljer som för övrigt är mycket jobbigare att få ihop bra, än grafiken. Spelade Fallout 1 för första gången 2002 och har sedan dess varit min favorit titel. Det här kommer att bli ett väldigt bra spel tror jag, taggad till tusen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Smike:

Alla här inne som gnäller på grafiken är bara dagens bortskämda kids som inte förstår hur mycket grafiken har utvecklats överlag de senaste decenniet. Bethesda har nu lagt ner all krut på storyn och detaljer som för övrigt är mycket jobbigare att få ihop bra, än grafiken. Spelade Fallout 1 för första gången 2002 och har sedan dess varit min favorit titel. Det här kommer att bli ett väldigt bra spel tror jag, taggad till tusen!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller inte med. Olika saker är olika viktiga för olika personer. Vissa tycker att grafiken är viktigt och då har man full rätt att tycka det.
Att för detta bli kallad "bortskämda kids" känns högst orimligt och onödigt.
Man får gärna föra en saklig diskussion om olika preferenser men undvik dessa generaliseringar i framtiden, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lego Master

Det lutar lite åt att detta blir det första Fallout-spel jag faktiskt lirar vid lansering. Har inte spelat varken ettan eller tvåan, och bara nafsat lite på trean, dessutom flera år efter lansering.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Nu luras allt Steam lite: (eller?)

Tillgänglig: 9 november
Det här spelet blir upplåst om ungefär 6 dagar och 5 timmar

Man kanske faktiskt skulle sitta upp och spela några timmar på natten när det släpps

5 dagar och 17 timmar (som det står nu på Steam) bör väl blir 02:00 den 10e. Räknat från 09:00 den 4e.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag håller inte med. Olika saker är olika viktiga för olika personer. Vissa tycker att grafiken är viktigt och då har man full rätt att tycka det.
Att för detta bli kallad "bortskämda kids" känns högst orimligt och onödigt.
Man får gärna föra en saklig diskussion om olika preferenser men undvik dessa generaliseringar i framtiden, tack

Det har du dels rätt i, men jag ser att majoriteten av personerna som gnäller på det är just "kids". Jag håller med om att man skall kunna diskutera med varann, men man får inte glömma bort att bakom grafiken finns det en utmärkt skräddarsydd story, som i mitt tycke gör 80% av spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det lutar lite åt att detta blir det första Fallout-spel jag faktiskt lirar vid lansering. Har inte spelat varken ettan eller tvåan, och bara nafsat lite på trean, dessutom flera år efter lansering.

Det är aldrig för sent att börja spela dom äldre liren, samtliga spel i falloutserien är väl värda att spela igenom, lite tajt att hinna med alla innan 4:an släpps dock

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

5 dagar och 17 timmar (som det står nu på Steam) bör väl blir 02:00 den 10e. Räknat från 09:00 den 4e.

Ja, det stämmer säkert. Suck, då blir det inte att sitta uppe för min del tror jag, hade fattat som att det skulle släppas 00:01 den 10e lokal tid.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ja, det stämmer säkert. Suck, då blir det inte att sitta uppe för min del tror jag, hade fattat som att det skulle släppas 00:01 den 10e lokal tid.

Mhm, lite surt är det. Får försöka somna tidigt och sedan gå upp alldeles för tidigt och få in lite speltid innan jobbet på det sättet istället.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Mhm, lite surt är det. Får försöka somna tidigt och sedan gå upp alldeles för tidigt och få in lite speltid innan jobbet på det sättet istället.

Hehe, ja så hade man ju kunnat göra. Gå och lägga sig samtidigt som barnet och gå upp vid 2:00

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö