Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Bilderna innehåller inga som helst story spoilers. De enda spoilers som de innehåller är hur jävla fult spelet tyvärr faktiskt är jämfört med andra spel.

Håller med om att det inte är snyggt, men bilderna ovan är av riktigt dålig kvalitet också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ja sedan är ju detta PS4 och inte PC version... Men ja jo snyggt är det ju inte, ser ut så som jag hade förväntat mig

ser okey ut på konsol men inte mer, antagligen betydligt snyggare på PC och med lite kommande moddar så blir det säkerligen än trevligare att titta på.
Men detta är ju ingen titel som kommer att tänja gränserna för någon grafik, har man trott det så blir man garanterat besviken ( om inte moddarna löper amok )

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

För dem som fortfarande är osäkra på om dem skall behålla sin Pip-Boy Edition eller inte.

Hej Duplo!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

kan bara hålla med !

Men för dom som "ska ha en bara för att" så är det ju bra att dom får möjligheten, jag är inte intresserad personligen, även om den hade varit gjort i svarvad alu och utförd på det mest smakfylla sätt....
Jag vill spela spelet och njuta av story, värld och moddar !

Men har full respekt för dom som trots allt vill ha en av dessa enorma armbandsur.

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DVD-ai:

kan bara hålla med !

Men för dom som "ska ha en bara för att" så är det ju bra att dom får möjligheten, jag är inte intresserad personligen, även om den hade varit gjort i svarvad alu och utförd på det mest smakfylla sätt....
Jag vill spela spelet och njuta av story, värld och moddar !

Men har full respekt för dom som trots allt vill ha en av dessa enorma armbandsur.

Hade den varit helt i plast, men målad och tillverkad som att det skulle efterlikna en gammal Pip-Boy så hade jag lätt behållit min förhandsbokning.

Absolut, alla har sina egna preferenser. Jag bara delar med mig utav mina något besvikna åsikter

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Tittade du på bilderna i posten ovanför?
Ajajaj

Skickades från m.sweclockers.com

Nej var en på ett annat forum som spelat hela spelet och skrev huvudstoryns sammanfattning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Detta får mig att hata/älska denna typ av spel.

Vilken kombination ska man använda sig av för att göra spelet så lätt som möjligt? Hur ska man göra för att få ut det mesta?

Ibland kan man fastna där och bara.. öh.. jag ger upp.

Om jag inte minns fel så använde jag mig av en guide för att kunna klara av det första Fallout-spelet när det kom. Inte en chans för mig o klara ut det utan hjälpmedel tyvärr. :/

Är bara att fördela alla poäng lika så har du den mest grundläggande build. Annars har ju intelligence alltid varit fördelaktigt att ha nårlunda högt, 7 eller mer, redan från start. Detta p.g.a. att intelligence påverkar hur många skillpoints du får när du lvlar upp.

Dock vet vi inte så himla mycket ännu hur systemet kommer att fungera, så är väl bara att köra på neutrala poäng(den grundläggande builden) om du är osäker. Om du gillar denna typ av spel så lär du spela det fler än en gång, så i värsta/bästa fall så vet du hur du skall fördela SPECIAL bättre under din andra spelrunda

Permalänk
Medlem

Okej... CE såg inte ut att vara mycket att ha. Synd, men å andra sidan så missade jag det så, tja.. det är väl inte hela världen

Har iaf beställt mitt ex... ångrar det lite nu när jag såg det med Nidias skit... man borde förbjuda Nvidia från att förstörs fler spel, via lag, med straffet döden.
Får väl hoppas det fungerar hyfsat ändå, jag har trots allt en kopia på väg och en ledig vecka att spela det på... Jag borde verkligen väntat med köp till man vet om det fungerar bra, är bara så svårt när det är spel man så gärna vill ha :=/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Okej... CE såg inte ut att vara mycket att ha. Synd, men å andra sidan så missade jag det så, tja.. det är väl inte hela världen

Har iaf beställt mitt ex... ångrar det lite nu när jag såg det med Nidias skit... man borde förbjuda Nvidia från att förstörs fler spel, via lag, med straffet döden.
Får väl hoppas det fungerar hyfsat ändå, jag har trots allt en kopia på väg och en ledig vecka att spela det på... Jag borde verkligen väntat med köp till man vet om det fungerar bra, är bara så svårt när det är spel man så gärna vill ha :=/

Spelet är byggt för att fungera optimalt på konsollerna, båda två har AMD gpu så det kommer funka prima ska du se.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon5930:

Fallout 4 blir tyvärr en Gameworks-titel: http://www.guru3d.com/news-story/fallout-4-will-be-a-nvidia-g...

Får hoppas att det innebär att spelet ändå fungerar hyffsat vid release men jag blev själv något osäker med tanke på hur dåligt dessa spel fungerar vid lansering samt att Bethesda också har ett ganska dåligt track record.

Blir att avvakta med förbokning för min del. Så fort det kommer rapporter om hur bra PC-utgåvan fungerar så blir det kanske ett köp/förbokning.

Jävla skit!
Jag väntar med att beställa, trodde att Bethesda kunde stå emot bättre än mindre företag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Detta hade ju varit underbart, de skulle ju kunnat gjort detta vid sidan om, om inte annat...

http://kotaku.com/fallout-4-re-imagined-as-an-isometric-game-...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Fallout 4 ser ut att finnas på lager hos Inet. Testar att beställa!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Först visar sig Pip-boy edition vara det plastigaste som gjorts och nu ser spelet ut som en påse skit. Visst, Fallout-spelen har aldrig varit särskilt snygga men kom igen! Om CD Projekt RED lyckas göra ett spel flera gånger så stort till ytan sett och ändå ha insanely snygg grafik så ska väl Bethesda lyckas åtminstone komma nära med tanke på att de hållt på med spelet i 7 år.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Hittade lite ny gameplay från spelet, videon lär tas bort snart.

https://vid.me/Qqh2

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Är bara att fördela alla poäng lika så har du den mest grundläggande build. Annars har ju intelligence alltid varit fördelaktigt att ha nårlunda högt, 7 eller mer, redan från start. Detta p.g.a. att intelligence påverkar hur många skillpoints du får när du lvlar upp.

Dock vet vi inte så himla mycket ännu hur systemet kommer att fungera, så är väl bara att köra på neutrala poäng(den grundläggande builden) om du är osäker. Om du gillar denna typ av spel så lär du spela det fler än en gång, så i värsta/bästa fall så vet du hur du skall fördela SPECIAL bättre under din andra spelrunda

Ja detta är ju en liten del i spelet som gör att man vill spela om det några gånger för att man kan fördela poängen på så otoligt många olika sätt, inklusive alla dessa "perks".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hittade lite ny gameplay från spelet, videon lär tas bort snart.

https://vid.me/Qqh2

Alltså, brukar inte bry mig speciellt mycket om hur spel ser ut men detta ser ju spontant ut som en expansion till Fallout 3.
Är det samma grafikmotor?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Först visar sig Pip-boy edition vara det plastigaste som gjorts och nu ser spelet ut som en påse skit. Visst, Fallout-spelen har aldrig varit särskilt snygga men kom igen! Om CD Projekt RED lyckas göra ett spel flera gånger så stort till ytan sett och ändå ha insanely snygg grafik så ska väl Bethesda lyckas åtminstone komma nära med tanke på att de hållt på med spelet i 7 år.

Dock är TW3 inte open world.
Och Bethesda har aldrig gjort spel för "grafiken", utan för dess stora mängd innehåll och saker du kan röra och hålla på med.

Svårt att lägga dem sida och sida och jämföra dem då de är så extremt olika.

Skrivet av Orisons:

Alltså, brukar inte bry mig speciellt mycket om hur spel ser ut men detta ser ju spontant ut som en expansion till Fallout 3.

Yes, det är en uppdaterad version av samma motor de använt sedan Fallout 3/Oblivion.
Själv tycker jag det ser bra ut för att vara Bethesda.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Och Bethesda har aldrig gjort spel för "grafiken", utan för dess stora mängd innehåll och saker du kan röra och hålla på med.

Yes, det är en uppdaterad version av samma motor de använt sedan Fallout 3/Oblivion.

Hur är Witcher 3 inte open-world? Och vad spelar det förr roll när bara Velen är flera gånger större än F4 förväntas vara (baserat på vad devs sagt om map size). Få devs gör spel för grafiken men det betyder inte att vi 2015 kan ursäkta att spel släpps och ser ut som de hör hemma förra generationen, speciellt inte efter 7 års jobb. 4 år efter Skyrim som förövrigt ser ut att ha bättre grafik.

Trött på lata devs och sjukt allergisk mot folk som nöjer sig bara för att det är det som serveras. Bethesda har budget nog för att göra något extraordinärt. Och helt ärligt nu, Fallout-älskare emellan, varken Fallout 3 eller New Vegas (annan dev jag vet) var särskilt amazing. De rider allt för mycket på nostalgin från de första två basspelen. F3 hade atmosfär men saknade djup och att höra samma röstskådespelare för 50:e gången dödade all stämning om och om igen. New Vegas hade djupet men var "too little, too late".

Det är lätt att romantisera serier men med ett kritiskt öga kan vi lätt granska bra och dåligt och om vi kan borde Bethesda kunna göra det också - och faktiskt göra något åt saken. Som det står sig just nu ser det ut som att vi erbjuds något som utvecklades för last-gen, drog ut på tiden och fick duga som det var efter lite filter (t ex LEGO-filtret som verkar kladdats på alla texturer).

Serr ingen ursäkt till den här bristen på detaljer. Kolla marken, träden, husväggarna, kyrktornet, draw distance. AA? AF? SSAO? Tesselation? MIA. Kolla bara på vad teamet bakom Assassin's Creed lyckats skapa varje eller vartannat år i grafikväg. Massiva städer fyllda med detaljer.

Vad ska Fallout 4 kunna leverera som är så bra att vi kan traska runt i en plastig värld berövad detaljrikedom och grundläggande effekter som AA, AF, SSAO etc? Ja, jag är sjukt besviken på vad jag sett hittills och jag hoppas att vi kommer få se PC-screens snart för det här kan bli den största besvikelsen på länge.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Skrivet av Ratatosk:

Jävla skit!
Jag väntar med att beställa, trodde att Bethesda kunde stå emot bättre än mindre företag.

Oroande är det vilket gör att jag avvaktar tills PC-versionen är släppt och granskad. På tok för många krånglande Gameworks-titlar för att mönstret ska vara uppenbart. :/
Men får se... ju närmare lansering ju mer sugen lär jag ju också bli. Hittar jag ett bra pris blir det nog att slänga iväg en order ändå. Funderat lite på Xbox One-utgåvan men vill nog ändå ha PC-utgåvan från början.

Skrivet av Eldritzh:

Witcher 3 är open world.

Om jag inte minns helt fel så har Bethesda snackat om att motorn var ny tidigare. Dock hör jag till skaran som tvivlade på detta påstående länge, förvånar mig inte om det är Gamebryo i grunden med nytt namn hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Samma motor men uppdaterad i viss mån.
Jag kände samma sak, det såg nästan ut som Fallout 3, men kollar man på videos från Fallout 3 så ser man en ganska stor skillnad.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Syntheslizer:

Serr ingen ursäkt till den här bristen på detaljer. Kolla marken, träden, husväggarna, kyrktornet, draw distance. AA? AF? SSAO? Tesselation? MIA. Kolla bara på vad teamet bakom Assassin's Creed lyckats skapa varje eller vartannat år i grafikväg. Massiva städer fyllda med detaljer.
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/1501347716596317582.png

Fruktansvärt trist Ser ut som något hobbyprojekt...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Derix:

Fallout 4 ser ut att finnas på lager hos Inet. Testar att beställa!

Ser fram emot att höra vad som hände.

Permalänk

Tycker bilderna är av väldigt varierande kvalité, beroende på scen. Men så är det ju som sagt från konsol-versionen också, så det säger inte nödvändigtvis något om pc-versionen som traditionellt sett har betydligt bättre inställningar vad gäller view distance, shadow distance, AA, AF, osv. Om inte så kommer det garanterat gå att justera manuellt som vanligt via ini-filerna.

Personligen så tycker jag det fortfarande ser bättre ut än jag förväntade mig. Bethesda's titlar är inte direkt kända för att vara ögongodis förrän moddare tar tag i det. Det ~15min gameplay jag fick se på Gamescom för några månader sedan i närmare 4k ~180" okomprimerad bild var överraskande snyggt jämfört med tex den hemska releasen av Skyrim. Så jag känner iaf inte att dom har gjort värre ifrån sig än tidigare, vilket är ett steg i rätt riktning. Men vi får väl snart se!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

@Syntheslizer: Jag tycker iofs fallout 3 var epic, det bästa singleplayer jag spelat, men jag håller med om besvikelsen angående grafiken det är som du säger riktigt riktigt illa. Grafiken är OK som i spelbart men inte mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Ser fram emot att höra vad som hände.

Än så länge ser det inte ut som om något paket har blivit skickat.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hur Bethesda inte utvecklade en helt ny modern motor efter alla pengar de dragit in från Skyrim är för mig ett stort frågetecken...
Creation Engine (Skyrim) som används är väl en ny variant som är byggd på den gamla Gamebryo motorn som användes sedan Morrowind 2001...
Hoppas dock nästa TES spel har ny motor.

Som tur är så kan mod communityn tillsammans med ENB effekter göra spelet riktigt vackert, men den skalar fortfarande otroligt dåligt med hårdvaran.

Trots detta är jag ändå riktigt taggad på Fallout 4 och kommer nog lägga ner 500+ timmar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Fallout 4 PC ultra settings screenshots: http://m.imgur.com/a/Wj4dm
Det ser bra ut tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

Hur är Witcher 3 inte open-world?

Om du spelar både fallout och the witcher så kommer du få den frågan besvarad väldigt snabbt.

Witcher har långt från lika mycket content per del i spelet. Witcher är typ uppdelat i 5 delar eller hur mycket det var, som låses upp allt eftersom du klarar main storyn. Alla fallout (nästan) likaså som skyrim etc har 100% av världen upplåst från level 1, så fort du kommer ut från den lilla tutorial-arean kan du springa till den "sista" zonen och döda svåraste monstrena som finns. Det går ej i W3.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Folk har missat att alla screenshots/videos som smittit iväg har varit till konsoler.

Och Witcher 3 är inte Open World på samma sätt som Fallout/Elder Scrolls, då de har flera olika "områden", samt att allt är i stort sett statiskt. Så är inte fallet i Elder Scrolls/Fallout.

@anon5930: @Syntheslizer:

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av barbapapa:

Fallout 4 PC ultra settings screenshots: http://m.imgur.com/a/Wj4dm
Det ser bra ut tycker jag!

Ja, det ser lovande ut. Speciellt med tanke på att världen ska innehålla varierande miljöer och inte bara olika nyanser av brunt (eller grönt som i 3:an).

Ser framemot att traska omkring i spelet.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek