Permalänk
Medlem

Cooltek u3 (updaterat 31 maj 2016)

Hallå allihopa här kommer mitt nya bygge med lite nya o gamla delar.
Flyttat över lite grejer från gamla datorn o köpt lite nya, kommer att köpas lite mer grejer vart eftersom.

Ideen med detta bygge är att få det så tyst och svalt som möjligt så det kommer inköpas mer vattenkylning framöver.

Updatering
Nu är all vattenkylning fixad. skulle vilja ha en ny fläkt som trycker lite mer luft. Nu är det bara lite komponenter som ska bytas ut, Och möjligen ett nytt vattenblock i framtiden.

Någon som vet hur man roterar bilderna?

Skärm: Samsung s27c750-4
Tangentbord: Logitech k360
Mus: Razer imperator Battlefield 3 Collector's Edition
Högtalare: Logitech

Specs:
Chassi: Cooltek u3
Cpu: AMD Phenom II X4 975 3,6GHz Black Edition
Moderkort: Asrock 970m pro3
Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
Gpu: Msi 780 ti oc
Psu: Corsair Rm750x
SSD: Ocz agility 3 60gb
Hårddisk: Wd green 2tb
fläktar: Be quiet silent Wing 2
Vattenkylningen: Zalman reserator 1+, EK-CoolStream RAD XTX 120
Vattenblock: (cpu)EK-Supreme LTX AMD - Acetal CSQ (gpu) ekwb 780
Slang: masterkleer 19/13 svart
Anslutningar: XSPC - PUSH ON 19/13MM - BLACK CHROME

Inköpas:
AMD FX-8370E 3.3 GHz
Samsung 850-Series EVO 250GB
Logitech G502 Proteus Core Tunable
Logitech G410 Atlas Spectrum TKL

Skrivbord:HILVER
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79046038/

Kom gärna med förslag på förbättringar o ett bättre namn kanske

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Fem poäng för reseratorn... Ångrar att jag sålde min...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Måste bara fråga hur det funkar med en X4 975 och ett 780ti. Ingen falskhals?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Funkar helt okej. men som sagt så ska det bytas ut

Skrivet av Rasse12345:

Måste bara fråga hur det funkar med en X4 975 och ett 780ti. Ingen falskhals?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolin90:

Funkar helt okej. men som sagt så ska det bytas ut

hmm vad tänkte du byta den till?

för jag vet inte om du visste, men du kan unlocka mer cores på detta cpu:n, så det blir x6, googla upp det, du lär få högre prestanda och kanske bättre överklocknings förmoga när den e unlocked. sen kolla hur stor skillnad mellan det du vill köpa o ditt unlockada cpu

eftersom du frågade om tips

så vrf inte lacka ditt cpu-block? mitt blev så
http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/146009?l=eyJyZXNvdXJj...
du kan även få bättre temp om du rengör ditt vattenblock from corrosion genom att skrubba bort corrosion och sen ha vineager/avkalkning i systemet
du kanske oxå kan byta slangarna till längre svarta/ vita och lägga radden under bordet och sen skaffa svart/kolfiber vinyl och wrapa skärmfästet, det kommer att bli cleanare:D

jag tycker faktiskt att reserator är rätt intressant, jag har alltid velat köpa en och aktivkyla den, typ lägga den i nån sorts rör(med nåt 1 mellanrum mellan röret och radden) och sen en fläkt på ena änden och så får den lite luftflöde, bara för nyfikenheten och kolla skillnaden

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt byta till AMD FX-8370E.

jo jag visste det, o har fixat det med o överklockat lite också.
nja skippar att lacka, ska köpa ett nytt så det sitter bättre än vad det gör nu. slangarna ska bytas ut mot svarta. ska även köpa ett nytt skrivbord som är lite större.

Skrivet av Gulbanan:

hmm vad tänkte du byta den till?

för jag vet inte om du visste, men du kan unlocka mer cores på detta cpu:n, så det blir x6, googla upp det, du lär få högre prestanda och kanske bättre överklocknings förmoga när den e unlocked. sen kolla hur stor skillnad mellan det du vill köpa o ditt unlockada cpu

eftersom du frågade om tips

så vrf inte lacka ditt cpu-block? mitt blev så
http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/146009?l=eyJyZXNvdXJj...
du kan även få bättre temp om du rengör ditt vattenblock from corrosion genom att skrubba bort corrosion och sen ha vineager/avkalkning i systemet
du kanske oxå kan byta slangarna till längre svarta/ vita och lägga radden under bordet och sen skaffa svart/kolfiber vinyl och wrapa skärmfästet, det kommer att bli cleanare:D

jag tycker faktiskt att reserator är rätt intressant, jag har alltid velat köpa en och aktivkyla den, typ lägga den i nån sorts rör(med nåt 1 mellanrum mellan röret och radden) och sen en fläkt på ena änden och så får den lite luftflöde, bara för nyfikenheten och kolla skillnaden

Permalänk
Medlem

@Brolin90:

låter som ett trevligt cpu den är bra på multitasking, vilket är skönt med flera kärnor

aa det låter trevligare faktiskt, bättre o tänka långsiktigt låter som det kommer att bli fint dela gärna en bild med dig när det e gjort