Klockslag för Release [Fallout 4]

Permalänk
Medlem

Klockslag för Release [Fallout 4]

Har läst lite blandat. En del säger (likt Steam) vid 2 tiden på natten till tisdag. Andra säger 00:01 lokal tid, oavsett vilken tidzon man är i.

För att få det bekräftat, vilket är det? Intressant att veta om jag ska ställa in mig på att sitta uppe och spela (släpp vid 00:01) eller sova (släpp vid 2 tiden).

Rubrik /screamin-daemon, moderator - Det är ju för fasen i F4 sektionen :D -
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag skulle då sovit, och sen varit ledig från jobbet/skolan och spelat hela dagen och kvällen...=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag skulle då sovit, och sen varit ledig från jobbet/skolan och spelat hela dagen och kvällen...=)

Måste vara skönt att ha ett jobb där man bara kan va ledig så fort man känner för det

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

00:01 lokal tid

https://bethesda.net/#en/events/game/prepare-for-the-future-f...

Citat:

Release Time
Want to know exactly when you can start playing Fallout 4? Digitally the game will become available on November 10, 2015, at 12:01 am (local time) in all territories

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Måste vara skönt att ha ett jobb där man bara kan va ledig så fort man känner för det

Ja, alltså, det kanske är kört för mig på tisdag, men om jag varit ute 1-2 veckor tidigare hade jag säkert kunnat vara ledig.

Permalänk
Medlem

Då blir det spela

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Perfekt! Slutar kl 00:00 i veckan.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Då kan man köra en liten spelsession innan läggdags, sova några timmar och sedan stiga upp för att fortsätta!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Och här i Asien får vi av outgrundlig anledning spelet släppt en dag för sent, alltså klockan 00:00 på onsdag... Fan vad trött jag blir. Hoppas det går att komma runt med VPN.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det går att använda vpn i nya zeeland, och då kan man börja spela kl 12 imorgon. Men det finns en super liten chans att ens steam account blir bannat, super super liten är vad jag tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Det går att använda vpn i nya zeeland, och då kan man börja spela kl 12 imorgon. Men det finns en super liten chans att ens steam account blir bannat, super super liten är vad jag tror.

Ja, det lutar åt att göra så för min del.. men va surt om man blir bannad :/. Blir man väl av med alla spel man har på det kontot?
Sen undrar jag om man kör VPN och låser upp spelet, sedan stänger av VPN och loggar in som vanligt igen. Blir spelet låst då igen?

Permalänk
Medlem

Först så stänger man av steam, sen sätter på vpn i NZ och startar steam. Sen låser man upp spelet, och sist startar man om steam i offline läge och stannar offline tills spelet har släppts i sverige för att vara på den säkra sidan.@Growth:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Först så stänger man av steam, sen sätter på vpn i NZ och startar steam. Sen låser man upp spelet, och sist startar man om steam i offline läge och stannar offline tills spelet har släppts i sverige för att vara på den säkra sidan.@Growth:

Man måste även gå in i sina kontoinställningar i Steam efter att man kopplat upp sig mot VPN-servern och byta butiksregion.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Varför står det den 9:e på STEAM?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Först så stänger man av steam, sen sätter på vpn i NZ och startar steam. Sen låser man upp spelet, och sist startar man om steam i offline läge och stannar offline tills spelet har släppts i sverige för att vara på den säkra sidan.@Growth:

Skrivet av Jonny Myran:

Man måste även gå in i sina kontoinställningar i Steam efter att man kopplat upp sig mot VPN-servern och byta butiksregion.

Stort tack till båda!

Permalänk
Medlem

Av någon annledning trodde jag att release var 12.00 på dagen på tisdagen...
Kanske ska hålla sig vaken inatt då så man orkar köra marathon efter release.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Enligt steam så låses ju spelet upp klockan 2 på natten men antar att den visar fel då.

Är för övrigt emot steams subscriber agreement att använda VPN: "You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account. "

Nu vet jag aldrig någon som blivit bannad bara för att låsa upp ett spel tidigare men känns dumt att riskera ens konto bara för att spela några timmar tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag tänker ta den risken asså, tillsammans med tusentals andra. Jag kan inte vänta längre. NZ tiden har skjutits upp till kl 2 dessutom skriver bethesda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Jag tänker ta den risken asså, tillsammans med tusentals andra. Jag kan inte vänta längre. NZ tiden har skjutits upp till kl 2 dessutom skriver bethesda.

Fusk lönar sig aldrig

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Jag tänker ta den risken asså, tillsammans med tusentals andra. Jag kan inte vänta längre. NZ tiden har skjutits upp till kl 2 dessutom skriver bethesda.

Fanken också... det så tydligt varför Bethesda gör detta.. haha!

Hade fixat i ordning VPN och satt redo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Fanken också... det så tydligt varför Bethesda gör detta.. haha!

Hade fixat i ordning VPN och satt redo

Förresten, byt inte region på steam. Det ska man inte göra tydligen, kanske bara ökar chansen att bli bannat jag vet inte

Permalänk
Medlem

Fan, inte klockan 00:01, är 02:01!

https://twitter.com/bethesda/status/663443440332591104

...VPN'ar nu! Ska tydligen vara lugnt så länge man inte använder den att köpa billigare, https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s0ztf/step_by_step_vpn...

Permalänk
Medlem

Ahhhhh! Funkar hur bra som helst! Bygger karaktären nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungknas:

Ahhhhh! Funkar hur bra som helst! Bygger karaktären nu!

Hur löste du det?

Jag laddade ner spelet i helgen, satte igång en VPN till Australien tidigare idag, men får fortfarande meddelandet "This game is not yet released. It will be unlocked and available for play on its official release day".

Permalänk
Medlem
Skrivet av adixuz:

Hur löste du det?

Jag laddade ner spelet i helgen, satte igång en VPN till Australien tidigare idag, men får fortfarande meddelandet "This game is not yet released. It will be unlocked and available for play on its official release day".

Körde igång VPN'en, Avast 7-dagars gratis, startade Steam och det bara funkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungknas:

Körde igång VPN'en, Avast 7-dagars gratis, startade Steam och det bara funkade!

Köpte du nyckeln via Steam? Jag köpte min via GMG, om det kan ha en betydelse. Måttligt frustrerad nu

Permalänk

Någon som beställt från webhallen och fått spelet idag?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk

Vågar inte VPNa, inte värt att några timmar spel när ~200 spel står på spel. Sjukt frustrerande att vänta nu medan bara fler och fler spoilers dyker upp över hela internet

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@Hemmabra:

Eller så har man tålamod och väntar så inget oväntat händer.

Permalänk
Medlem

Min Pip-boy ed- skickades i torsdags men den sista uppdateringen från Postnord säger att den är i Veddesta (ska till Malmö).

Skrivet av hipstergamer:

Någon som beställt från webhallen och fått spelet idag?