Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Surt med Elgiganten men det är ju ingen nyhet... Det verkar som att deras saldosystem är allt annat än bra.
Just visningen "5+" eller liknande torde ju ge en fingervisning om att systemet inte håller exakt koll i realtid.

Förstår inte heller att alla gråter så mkt, det var små summor pengar ni var av med i några dagar, känns så jäkla girigt att sitta och grina över en missad deal..... Gå till prisjakt.nu så ska ni se att ni kan få tag på det ni söker

Fast det är klart, allt ni gör i era jobb blir givetvis 100% rätt utan hickups och alltid klart i tid... Eller?
Är inte direkt försvarbart att byta ut / förbättra web/lägersystemet för dom få gånger det skapas en köprush.

Permalänk
Medlem

Fick de tre spel jag beställde idag; Witcher 3, hardline och cod aw. Beställde när de fyllde på första gången. Tråkigt nog tog dark souls 2 slut när jag gick till kassan men men.. Fick de andra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Far Cry 4 - Kyrat Edition (Xbox One, 288 kr)
Lagerstatus Postorder 3 st (finns även i en del av de fysiska butikerna).
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/200930-far_cry_4...

Far Cry 4 Collector's Edition: Prima Official Game Guide (Hardback) 199 kr
Lagerstatus Postorder 4 st (Inga i de fysiska butikerna i lager).
http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/209448-far_cry...

Den andra länken är alltså bara en game guide, inte själva spelet, bara så ingen missförstår det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förstår inte heller att alla gråter så mkt, det var små summor pengar ni var av med i några dagar, känns så jäkla girigt att sitta och grina över en missad deal

Kan verkligen inte se något inlägg där någon grinar.

Att Elgiganten har ett kasst ordersystem som skapar falska förhoppningar hos folk är fakta.
Att dom inte skickar en följesedel i sina paket där det tydligt framgår att något är restat är inte hur andra återförsäljare jobbar.
Att man inte får reda på när/om/hur man får tillbaka pengarna, utan bara får veta att köpet är "krediterat" är oseriöst.

Permalänk
Medlem

iPhone 6 Plus 16GB är nere till 6 490 kr hos Siba
tänkte köpa den till tjejen men frågan är om priset kommer att sänkas ännu mer, i julen kanske?! och den stora frågan.. är den värd 6500kr? har aldrig ägt en iphone förr, köpte nyligen en LG G4 för 3500kr och jag tror inte att en iphone 6plus är bättre än min G4 men tjejen har alltid önskat sig en Iphone plus...

Permalänk
Skrivet av AdAm25:

iPhone 6 Plus 16GB är nere till 6 490 kr hos Siba
tänkte köpa den till tjejen men frågan är om priset kommer att sänkas ännu mer, i julen kanske?! och den stora frågan.. är den värd 6500kr? har aldrig ägt en iphone förr, köpte nyligen en LG G4 för 3500kr och jag tror inte att en iphone 6plus är bättre än min G4 men tjejen har alltid önskat sig en Iphone plus...

Mitt tipset är: Köp det som hon vill ha, inte vad du tycker är bättre för henne.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

iPhone 6 Plus 16GB är nere till 6 490 kr hos Siba
tänkte köpa den till tjejen men frågan är om priset kommer att sänkas ännu mer, i julen kanske?! och den stora frågan.. är den värd 6500kr? har aldrig ägt en iphone förr, köpte nyligen en LG G4 för 3500kr och jag tror inte att en iphone 6plus är bättre än min G4 men tjejen har alltid önskat sig en Iphone plus...

Något som jag tycker är jobbigt med min 5:a som denna också kan lida av är 16gb minne. Tycker din tjej om att fota mycket och/eller ha mycket appar osv så kommer det snabbt ta slut och beroende på hur teknisk hon är så är det du som får tömma mobilen till henne . Men att tömma en iphone på bilder och videos kräver ju inte itunes iallafall.

Hade nog isåfall lagt på 500kr och köpt en iphone 6 64gb iallafall
http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobil-hemtelefon/ipho...

Men vill hon ha en plus så hjälper inte det så mycket.
Vill inte starta en ny android vs apple fajt.
Men tycker nog en iphone är värd det högre priset då en iphone inte åldras lika snabbt och man får uppdateringar flera år framöver.
Jag har fått känslan av att en android lur snabbt kan kännas gammal och seg.
Jag själv har som sagt en 3år gammal iphone 5 och känner inte behovet av att byta telefon än då den gör vad den ska utan att kännas seg och den får uppdateringar än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Iphone 6 plus har varit nere under 6000kr tidigare, men apples prissättning är det ingen som förstår sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Iphone 6 plus har varit nere under 6000kr tidigare, men apples prissättning är det ingen som förstår sig på.

Nä den fungerar väl som så att folk är villiga att betala, och då tar dom betalt...
Misstänker att eventuella drops är när vissa ÅF sitter på för stora lager och är rädda för att inte kunna sälja ut när nästa modell kommer?

Just gamla modeller har horribelt hög prissättning, att pröjsa 6 lax för förra generationens modell måste ju anses sjukt ovärt, men uppenbarligen gör folk det.
Iphone 5s är ju två generationer gammal och verkar fasen både tillverkas och lagerföras fortfarande? Otroligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2794265
Jag lyckas dock inte se i listan vilken butik det var som hade den för under 6k? Verkar ha skett i juli?

Och precis som @MrMadMax säger så är 16GB riktigt illa, på gränsen till oanvändbart idag. Hade iaf satsat på 64GB.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det var Siba och det var tidigare än juli också, april-maj ev.

Permalänk
Medlem

I och med öppnandet av "Mall of Scandinavia" i Solna idag kl 20.00 har Webhallen en del erbjudanden. Har dock inte hunnit priskolla något men procenten verkar skvallra om rätt hyggliga erbjudanden? Hittar ni något som är ett fynd, posta det i fyndtråden så blir folk i närheten glada

Gäller 12-15 nov..

Gäller 13-15 nov...

Dold text
Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Surface pro 4 Type cover förbeställning till bra pris. Passar även till Surface 3 och är en enorm förbättring jämförelse med föregående, enligt dem flesta tester. Ca 400kr billigare så no brainer för mig.

1190:- på electroworld

Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3352462 c:a 1500:-

Absolut fungerar den med Surface Pro 3, men detta verkar vara Type Cover 4 utan fingerläsaren som är speciellt gjord för Surface Pro 3, då Surface Pro 4 har Windows Hello.

Se denna länk: Microsoft (notera att den med fingerläsare är den sista "färgen" som är svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

I och med öppnandet av "Mall of Scandinavia" i Solna idag kl 20.00 har Webhallen en del erbjudanden. Har dock inte hunnit priskolla något men procenten verkar skvallra om rätt hyggliga erbjudanden? Hittar ni något som är ett fynd, posta det i fyndtråden så blir folk i närheten glada

Äntligen lägger de upp erbjudanden, kollade i morse men fanns inget uppe då Verkar inte mycket som är intressant.. ASUS GTX 970 Strix för 2990 är väl helt nog helt OK, men N66U för 699 nja..

EDIT: Vid en lite närmare titt så är även SSD:n intressant, bra pris på denna! Här finns f.ö. alla erbjudandena:

http://www.webhallen.com/datorer_och_tillbehor/kampanjer/aktu...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Iphone 6 plus har varit nere under 6000kr tidigare, men apples prissättning är det ingen som förstår sig på.

Apple satte väl priset, och sen började de sälja telefonerna. Resten är alla andras problem, inte deras.
Missförstå mig rätt. Det är överprisad elektronik, men det är knappast Apples fel att valutakurserna gör att elektronik inte går ned i pris som förväntat, utan snarare går upp.

Jag ber om ursäkt, jag inser att det inte riktigt har i tråden att göra.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Zapa:

exklusive moms. Men jag beställde ett ändå för 728.

Här är priserna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3266687

Permalänk

Jag behöver inte ett nytt moderkort just nu, men det känns onekligen som att man borde köpa ett bara för att..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Jag behöver inte ett nytt moderkort just nu, men det känns onekligen som att man borde köpa ett bara för att..

Pengarna du sparar på moderkortet kan läggas till att skaffa en Skylake i5:a med den för hela för 3400:-

Grymt pris om du ligger efter i CPU:n

Permalänk
Medlem

Nog något fel i deras system. Produkten är borttagen. Här är den korrekta: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-ga-z170x-ud5-th-socket-...

Permalänk

Jag beställde en, får se om den kommer. Har redan 2 Haswell i5or och en Ivy 3770k... så det känns lite dumt att köpa men gud va billigt!

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Nog något fel i deras system. Produkten är borttagen. Här är den korrekta: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-ga-z170x-ud5-th-socket-...

Både den du länkar till och den billiga versionen låg upplagda samtidigt.
Jag chansade och beställde också en av de billiga men vi får väl se om de skickar nåt eller backar ordern

Visa signatur

pew pew

Permalänk

Trodde CDON hade samma problem förut med Asus R9 290X för 1990kr, det var många som fick det för det priset. De ändrade priset 20 minuter senare till 2490kr. Ahhh, goda tider innan kronan kollapsade. Men men, R9 390 för 2990 är ett bra fynd nuförtiden också

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

"Tack för att du har valt att beställa GA-Z170X-UD5 TH på CDON.com.
Vi måste tyvärr meddela att vi har haft fel artikelnummer utskrivet på vår hemsida, det skall vara följande: Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3

Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3 är alltså den produkt som finns på din order och kommer levereras."

Men skämtar de. De avbeställer inte ens den automatiskt. Hur kan de leverera en felaktig produkt i enkom. Och nu säger kundtjänst att den inte går att avbeställa den...

Permalänk
Medlem

"Tack för att du har valt att beställa GA-Z170X-UD5 TH på CDON.com.
Vi måste tyvärr meddela att vi har haft fel artikelnummer utskrivet på vår hemsida, det skall vara följande: Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3".

Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3 är alltså den produkt som finns på din order och kommer levereras.

"Din order har kommit så långt i vår orderhantering att vi tyvärr inte kan avbeställa den. Försändelsen kommer att levereras till ett postombud. Meddela dem att du nekar uthämtning, så returneras försändelsen till oss. Du blir självklart inte debiterad något för detta."

Varför gjorde de ingen annullering istället? Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

"Tack för att du har valt att beställa GA-Z170X-UD5 TH på CDON.com.
Vi måste tyvärr meddela att vi har haft fel artikelnummer utskrivet på vår hemsida, det skall vara följande: Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3

Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3 är alltså den produkt som finns på din order och kommer levereras."

Men skämtar de. De avbeställer inte ens den automatiskt. Hur kan de leverera en felaktig produkt i enkom. Och nu säger kundtjänst att den inte går att avbeställa den...

Skrivet av Superlight:

"Tack för att du har valt att beställa GA-Z170X-UD5 TH på CDON.com.
Vi måste tyvärr meddela att vi har haft fel artikelnummer utskrivet på vår hemsida, det skall vara följande: Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3".

Gigabyte GA-B150M-D2V DDR3 är alltså den produkt som finns på din order och kommer levereras.

"Din order har kommit så långt i vår orderhantering att vi tyvärr inte kan avbeställa den. Försändelsen kommer att levereras till ett postombud. Meddela dem att du nekar uthämtning, så returneras försändelsen till oss. Du blir självklart inte debiterad något för detta."

Varför gjorde de ingen annullering istället? Suck.

Jag tog kontakt med kundservice i chat och hon sa att min order var borttagen så hon kunde inte annullera den. Skriv att ni är missnöjda med att som kund inte kunna lita på priser och annan information på sidan så får ni rabattkod Det fick jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Beställde också ett moderkort. Pratade med Cdon precis. Till mig skrev dem att det inte gick att ta bort order på grund av att den packades. Istället skrev hon på chatten att den kommer att makuleras. Trodde makulering innebar att beställningen togs bort...

Enligt henne kommer den dock inte att skickas iväg. Verkar vara lite rörigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Varför gjorde de ingen annullering istället? Suck.

Humor. Ni tog en rövare, och gjorde en chansning. Nu gör de likadant, och ni är upprörda?

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Humor. Ni tog en rövare, och gjorde en chansning. Nu gör de likadant, och ni är upprörda?

B!

Jag är inte upprörd. Fick 300 kr rabattkod och fri frakt Men det är inte upp till oss och "inte handla" bara för det verkar vara för bra för att vara sant. De ska ha i ordning sina priser och sina varor, så är det. Vi som kunder ska inte behöva tänka på detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd

Bra gjort av alla som beställde ju... gratis 300:- är bara super.... då får ni lite billiga spel eller annat gott.
Bra jobbat alla som gör så. Fortsätt bara och säg till här... tänker hänga på det ni gjort... och de som blir aviga kan ju alltid tänka att ibland gör ju kunden företagens jobb... och då är det ju rätt att man får betalt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Humor. Ni tog en rövare, och gjorde en chansning. Nu gör de likadant, och ni är upprörda?

B!

Precis, förstår mig inte på alla "kunder" som tror dem har rätt och utnyttjar företaget för att dem har råkat skriva fel artikelnummer, CDON är egentligen inte skyldiga er ett skit om man läser köp och leveransvillkoren.
Där framkommer det väldigt tydligt:

1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. CDON ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller en tredje part.

Källa: http://cdon.se/kundservice/k%C3%B6p-_och_leveransvillkor/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic