Nytt 980 ti, vid OC ingen signal

Permalänk

Nytt 980 ti, vid OC ingen signal

Hej! Uppgraderade för ett par veckor sedan min dator, bl.a med ett Asus GTX 980 Ti Strix. Har också använt Asus GPU Tweak för att skifta mellan normal-/gaming- och OC-mode och det har tidigare fungerat felfritt men igår råkade jag dock utav misstag gå in i OC-mode och direkt så slocknade skärmen och jag fick ingen signal.

Nu blir det likadant varje gång jag ändrar från normal-läge i GPU Tweak, signalen dör och skärmen slocknar och jag måste genom felsäkert läge stänga av OC-läget. Vad kan detta bero på? Sitter på ett Corsair GS700 och vad jag har läst borde detta räcka, det gjorde det iallafall för en vecka sedan. Dock har det ett antal år på nacken.

Permalänk

Testa att avinstallera Asus gpu tweak om det blir samma då. Använd MSI afterburner om du ska klocka.

När du får no singnal testa att trycka igång skärmen igen för och se om du får singnal igen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D