Permalänk
Medlem

6600k temps

Tjoo
Oc på 4.5ghz 1.296vcore.
Ligger på 50-60c i spel som bf4 csgo m.m
Prime95 ungefär 70c efter 15 min.
Ser detta bra ut ni experter där ute

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Inga temperaturer att oroa sig över direkt, har dock för mig att senaste version av prime95 inte är bra i kombination med intels senare generationer. Kan ha fel, sitter ju fortfarande på gamla sandy bridge själv.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Inga temperaturer att oroa sig över direkt, har dock för mig att senaste version av prime95 inte är bra i kombination med intels senare generationer. Kan ha fel, sitter ju fortfarande på gamla sandy bridge själv.

Kör på Prime95 v 27.9 också hört att senaste versionen ska vara "overkill" för skylake kanske för alla cpuer dock.
Men det är bra temps då eller ah inget att vara orolig för, när borde man börja tänka på att det börjar bli för varmt?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Du ligger klart under 1.35-1.4v vcore som anses vara "safe" för 24/7 användning. Ligger du i det nedre skiktet av 70 grader i prime95 som sätter orealistiskt press på processorn ser jag inga problem alls.

Tjmax(högsta temperatur innan throttle) säger någon är 105C för Skylake på en överklockningsguide, hurvida Intel bekräftat detta vet jag inte, men under 75-80C skulle jag anse vara säkert för 24/7 utan att riskera degradation

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Du ligger klart under 1.35-1.4v vcore som anses vara "safe" för 24/7 användning. Ligger du i det nedre skiktet av 70 grader i prime95 som sätter orealistiskt press på processorn ser jag inga problem alls.

Tjmax(högsta temperatur innan throttle) säger någon är 105C för Skylake på en överklockningsguide, hurvida Intel bekräftat detta vet jag inte, men under 75-80C skulle jag anse vara säkert för 24/7 utan att riskera degradation

Okej, ja tycker ju inte det är värt att köra oc om det skadar cpun livslängd

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Har liknande temps på min 6700k i 4.6Ghz, älskar denna cpu med H100i-GTX. Däremot blir den lite tjurig vid 5+ GHz, måste mosa på rätt friskt med VCore.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av magican:

Har liknande temps på min 6700k i 4.6Ghz, älskar denna cpu med H100i-GTX. Däremot blir den lite tjurig vid 5+ GHz, måste mosa på rätt friskt med VCore.

Najs, hur är h100i gtx i ljud från pumpen? kör med kelvin s36 den låter rätt mycket från pumpen surrande irriterande ljud.

Visa signatur

=)