Hej. Kommer vid slutet av månaden att köpa nytt grafikkort samt ny skärm. Skärmen har jag redan bestämt mig för men är väldigt osäker på vad för typ av grafikkort jag ska köpa. Sitter för närvarande på ett Radeon 6870 HD 1gb så oavsett vad blir det en kraftig ökning i prestanda.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8838643/2015-10-26
Jag går i tanke på att beställa hem allt detta, men är som sagt osäker på vilket graffikkort jag ska ta (Dessa är de enda jag kollat extra på, finns det kort från exempelvis MSI som är bra är det helt okej också ). Eftersom skärmen är G-sync så kommer det bli ett Nvidia kort. Om det finns något från AMD med en lika bra skärm för samma summa får ni gärna ge exempel.
Förövrigt sitter jag på ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z 990FX, AMD 8350 Black Edition och 8gb 1600 Mhz ram.
Spel jag kör är allt från BF4 till LoL. Är inte allt för 'kinkig' vad det gäller graphics in-game men skulle gärna vilja klara av hög/ultra inställningar. Eftersom jag är kass på det mesta med datorer behöver jag eran hjälp med mitt val. Kommer förmodligen INTE överklocka något då jag inte vet hur, men kan lära mig. Så kanske något ni kan förklara vad som har bäst potential i både överklockning samt det "vanliga".
Tack på förhand.
Mvh.