Har svårt att hitta en mus för mig, hjälp upskattas!

Permalänk

Har svårt att hitta en mus för mig, hjälp upskattas!

Tjena swec! har suttit länge och försökt fixa en ny mus till mig. testat ett gäng och gjort mig av med ett par.

Så satt jag idag med den senaste musen ja införskaffade och kom fram till att mina händer är för stora för denna och att den kändes för smal

musen i fråga är en Gigabyte Raptor.

Den musen jag nog trivdes bäst med var logitechs gamla G5 och senare G500 vilket är en av få jag haft dubbletter i.

Först och främst hade jag en IntelliMouse 3.0 Vilket var en schysst mus, ja gillade den och det var min första "spel"mus, den var trevlig!

Efter det var det G5/500 vilket vilket också var trevliga möss för pengarna, som en som gick i skola hade man ju inte hur mycket pengar som helst vilket gjorde det till ett vettigt alternativ.

låg bra i handen.

Efter det var MX 1000 laser, älskade den, fast den var trådlös, låg skit bra i handen.

Trådlöst går ju inte så jag gjorde en avvägning att skaffa g700 och sedan efter en g700s.

Den var i princip det jag ville ha men den var ju trådlös och gillade inte att där var en liten delay i cs.

Så nu blev den trådad Gigabyte rapter vilket jag inte är helt förtjust i, den är för smal, sensorn är ok.

Orkar ni inte lösa allt så tar jag korta här:

*Rapter, för smal. lyser som tusan
*G700/s Gilla ja, dock trådlös, kunde köra trådad men sladden var opraktisk i FPS
*G5/g500 Gilla ja, Slet ut dom för fort.
*MX1000Laser gilla ja, trådlös dog oftast i "kritiska" tillfällen
*Intellimouse 3.0 Gillade ja, går inte att köpa

Vad Finns där som bör passa mig? gillade formen i G700, MX1000Laser men inte att dom var trådlösa.

Märke spelar ingen roll men jag sliter ut möss ganska frekvent så ett år får den ju gärna hålla!

Kollade på Razer Chroma och Logitech G502 och det föll på 502an som jag skall testa.

Men ifall den nu inte skulle vara så trevlig och jag inte är förtjust i den vad skall jag gå på härnäst? har ni några förslag?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Razer deathadder

@SwedenVirre:
Själv sitter jag på en razer deathadder. Klokren och ärlskar den. Ända som jag skulle byta ut den mot skulle vara en mamba bara för den sköna formen på påda. Sitter fast i handen helt prefekt. har andra möss hemma som en turtle beach (deras bästa) rekomenderar den för de som har greppet väldigt högt där fram. Den går lite så här _----- medan en del möss går ner längts fram en del.

Sen har jag också en steelseries sensei mlg edt. Den är ju rikitigt bra på sitt sätt men den sitter inte som givet i min näve. Kanske beror på hur jag håller. Råkade också trycka på macro knapparna på den andra sidan då den har macro knappar på båda

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Mionix Naos 5000, är helnöjd. Jag gillar deras design och tycker att deras produkter känns mer ergonomiska. Skulle jag köpa en mus idag skulle jag köpa deras Naos 7000

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2372343

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Har kört Logitech för det mesta under åren, och som så många andra hade jag en MX518 som jag tyckte om och som verkade hålla för alltid.

G502 tycker jag ser trevlig ut, funderade själv på den gamla musen började säga tack och hej för några månader sedan.

Slutade med att jag köpte ett par Zowie möss begagnat här på swec. Endast kört med EC2 än så länge, och den tycker jag är trevlig, men det är ju så subjektivt med möss och deras passform. Har inte haft Intellimouse själv, men provat vid något tillfälle och vill minnas att EC2 har vissa likheter vad gäller form.

Köpte även en Mionix Naos 7000 för något år sedan, den föll mig inte i smaken alls så används som sekundär mus för bärbara, smaken är som baken.

Nu spelar jag inte seriöst överhuvudtaget, så ta mina ord med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

Jag kör qpad 5k, är riktigt nöjd med den. Passar perfekt i handen om du har större händer. Den är väldigt lik mionix naos 5000 som BeanoBauer rekomenderade.

Permalänk

kör Steelseries rival, lätt passar det flesta och riktigt bekväm.
jag kan inte använda någon annan mus än den

Permalänk

Svårt att svara alla på en gång, men Mionix har jag kollat på innan och ser inte allt för dum ut.

Hur är vikten på en Minoix naos 7000/5000? gillar när där är lite tyngd i min möss. har som sagt ganska stora händer så för att ge lite perspektiv så när det gäller mekaniska brytare gillar jag bucklingspring och Cherry MX Green.

Just mackro knappar på höger sidan är jag inte helt förtjust i, två knappar på höger är helt ok möjligen 4 om dom inte sitter för lätt åtkomligt.

Hur är deathaddern? Razer möss klingar dåligt från mitt minne(någon gång sen Intelli tiden) är dom bättre idag? vet folk som inte alls hade dom länge

Sen kan man se vilka möss som är för claw/palm grip eller dyl? jag har hela handen på min möss helst. annars är det lite åt claw hållet om det inte är möjligt(som med min rapter)

Permalänk
Medlem

Har änvänt logitech g602 och razer deathadder m.fl och nu sitter jag på en steelseries rival, har alltid underskattat steelseries grejer för jag alltid trott ''steelseries är för gamers som inte har kunskap alls om teknologi''.
Men jag gav steelseries ett försök och efter att jag köpte den så blev det nog den mus jag har tyckt bäst om av alla möss jag använt.
Inte speciellt dyr heller. Den är även bra om du gillar att ha hela handen på musen som du sa tidigare.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Marreboy:

Har änvänt logitech g602 och razer deathadder m.fl och nu sitter jag på en steelseries rival, har alltid underskattat steelseries grejer för jag alltid trott ''steelseries är för gamers som inte har kunskap alls om teknologi''.
Men jag gav steelseries ett försök och efter att jag köpte den så blev det nog den mus jag har tyckt bäst om av alla möss jag använt.
Inte speciellt dyr heller. Den är även bra om du gillar att ha hela handen på musen som du sa tidigare.

har hört S&S Rival ett par gånger nu, skall kolla upp lite reviews på den! Låter ju ganska lovande!

Permalänk

En uppdate här i tråden, Har beställt en G502 som jag nog nämnt tidigare. Skall testa den och se hur den är.

Snackade med en kompis till mig som hade en S&S Rival liggande som hade börjat dubbelklicka som han inte vill ha längre så jag skulle få den och testa.

Schysst av honom att ge mig den så jag kunde testa den och se hur den känns. Det är ju, iaf enl mig, viktigt att känna på möss innan man hittar en som är rätt.

Skulle det visa sig att dessa inte är något för mig så kommer jag byta in G502an mot en Mionix 7000 alternativt en 8200 beroende på vilken som fått bäst kritik(om dom nu har samma design/ vikt)

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre:
Angående vikten på mionix möss så verkar de flesta tycka att de är väldigt lätta. Använde en naos 3200 förut och köpte en naos 8200 i år som jag är väldigt nöjd med, framförallt då den är tillräckligt stor och väldigt skön att hålla i. Som sagt så verkar mionix möss väldigt lätta överlag vilket kan vara ett problem för vissa men personligen lider jag inte utav det och tycker mest att det är en vanesak.

Permalänk

Har själv en G502 och är riktigt nöjd. Har provat en hel del möss och denna är nog den bästa jag haft även jämfört med påkostade Razor Mamba, vilket för övrigt var jag riktigt missnöjd med (speciellt med tanke på vad den kostade).

/Erik

Permalänk
Medlem

Var själv också helt inne på diverse logitechs en längre tid.
518 är/var ju en suvverän mus.
Men sist så skaffade jag en asus gladius, och är hur nöjd som helst.
Formen är inte speciellt långt från logitecharna och asus mjukvara är väldigt trevlig att använda (+ att den inte behövs när man väl ställt in musen som man vill ha den !)

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena swec! har suttit länge och försökt fixa en ny mus till mig. testat ett gäng och gjort mig av med ett par.

Så satt jag idag med den senaste musen ja införskaffade och kom fram till att mina händer är för stora för denna och att den kändes för smal

musen i fråga är en Gigabyte Raptor.

Den musen jag nog trivdes bäst med var logitechs gamla G5 och senare G500 vilket är en av få jag haft dubbletter i.

Först och främst hade jag en IntelliMouse 3.0 Vilket var en schysst mus, ja gillade den och det var min första "spel"mus, den var trevlig!

Efter det var det G5/500 vilket vilket också var trevliga möss för pengarna, som en som gick i skola hade man ju inte hur mycket pengar som helst vilket gjorde det till ett vettigt alternativ.

låg bra i handen.

Efter det var MX 1000 laser, älskade den, fast den var trådlös, låg skit bra i handen.

Trådlöst går ju inte så jag gjorde en avvägning att skaffa g700 och sedan efter en g700s.

Den var i princip det jag ville ha men den var ju trådlös och gillade inte att där var en liten delay i cs.

Så nu blev den trådad Gigabyte rapter vilket jag inte är helt förtjust i, den är för smal, sensorn är ok.

Orkar ni inte lösa allt så tar jag korta här:

*Rapter, för smal. lyser som tusan
*G700/s Gilla ja, dock trådlös, kunde köra trådad men sladden var opraktisk i FPS
*G5/g500 Gilla ja, Slet ut dom för fort.
*MX1000Laser gilla ja, trådlös dog oftast i "kritiska" tillfällen
*Intellimouse 3.0 Gillade ja, går inte att köpa

Vad Finns där som bör passa mig? gillade formen i G700, MX1000Laser men inte att dom var trådlösa.

Märke spelar ingen roll men jag sliter ut möss ganska frekvent så ett år får den ju gärna hålla!

Kollade på Razer Chroma och Logitech G502 och det föll på 502an som jag skall testa.

Men ifall den nu inte skulle vara så trevlig och jag inte är förtjust i den vad skall jag gå på härnäst? har ni några förslag?

tack på förhand

går visst att köpa intellimouse 3.0

http://www.maxgaming.se/moss/microsoft/intellimouse-explorer-...

dock kan jag rekomendera en razer mamba den e så sjukt nice

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Intellimouse 3 formen så länge mössen håller sig tillräckligt nära den designen är det lugnt för min del tidlös design så länge du använder högern för musen naturligtvis. Razer deathadder, Zowie EC1. Microsoft Sidewinder X5 är nog den mest klockrena design jag testat hittills. Vill testa Steelseries Rival 300.

Gällande avvikande design Ikari Laser kommer rätt nära. Razer copperhead/diamondback om man kör clawgrepp.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaltyLiquorice:

Jag kör qpad 5k, är riktigt nöjd med den. Passar perfekt i handen om du har större händer. Den är väldigt lik mionix naos 5000 som BeanoBauer rekomenderade.

Qpad 5K är ju för liten för dem med större händer
Iaf för mig som har t.ex strl 12 på arbetshandskarna. Även min kusin med liknande händer har samma klagomål.

Dock är det jävligt dåligt på det området.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

jag ändrar mig om min mamba eftersom den fick en massa problem nu har jag en steelseries sensei och den är bra

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Finalmouse 2015

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

En Mad Catz R.A.T. 7 som du kan ställa in själv vore kanske bra.
Själv gillar jag Corsair Gaming M65 RGB FPS, Ligger bra i handen (har stora händer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hur är vikten på en Minoix naos 7000/5000? gillar när där är lite tyngd i min möss. har som sagt ganska stora händer så för att ge lite perspektiv så när det gäller mekaniska brytare gillar jag bucklingspring och Cherry MX Green.

Kör en sån Mionix både hemma och på jobbet och har som du ganska stora händer (tror jag, jämför med folk för sällan) och tycker den ligger gött i näven. Den känns ändå rätt robust tycker jag. Var längesedan jag hade min 518 i näven så vet inte riktigt hur de förhåller sig till varandra på den punkten.

Skrivet av SwedenVirre:

Sen kan man se vilka möss som är för claw/palm grip eller dyl? jag har hela handen på min möss helst. annars är det lite åt claw hållet om det inte är möjligt(som med min rapter)

Kan ju säga att det lutar åt, för mig, att vila handflatan på musen.