Använder min dator i runt en minut sedan får jag låg fps

Permalänk
Medlem

Använder min dator i runt en minut sedan får jag låg fps

Jag kör cs på min AMD Radeon 7970m med 12 gig ram, jag har nylingen bytt grafikkort och haft lite problem men fått igång allt nu. När jag startar datorn kan jag köra allt med bra fps, runt 150 med cs, dock efter runt en minut så får jag max 30, kan någon veta orsaken till detta? Jag använder windows 7 Proffesional

Permalänk
Medlem

Laptop?

- Gör rent på damm, se till att kylare sitter som dom ska.

Låter som klassiskt värmeslag

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virke888:

Jag kör cs på min AMD Radeon 7970m med 12 gig ram, jag har nylingen bytt grafikkort och haft lite problem men fått igång allt nu. När jag startar datorn kan jag köra allt med bra fps, runt 150 med cs, dock efter runt en minut så får jag max 30, kan någon veta orsaken till detta? Jag använder windows 7 Proffesional

Skrivet av Ramsam:

Laptop?

- Gör rent på damm, se till att kylare sitter som dom ska.

Låter som klassiskt värmeslag

TS, du får ju gärna svara när man skriver...

Vid närmare läsning verkar det inte handla om laptop, antar jag.

Installera om windows samt GPU + chipset drivare så ska du se att det löser sig. Kolla oxå om kylaren till cpun sitter som den ska

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB