Nybyggd Dator, ingen skärm startar upp tsm med den.

Permalänk
Medlem

Nybyggd Dator, ingen skärm startar upp tsm med den.

Hej!

Jag har köpt komponenter hos komplett och detta blev nu mitt första bygge.
Jag var otroligt noga och följde instruktioner till punkt och pricka. Alla fläktar och LED lyser i datorn. Så problemet är det att datorn går igång, men skärmen startar inte upp. Redan Fått ett ny grafikkort från komplett så tydligen var inte det defekt.
Skärmen fungerar bra till min gamla dator. Jag kan verkligen inte fatta vad det är för fel, kommer inte ens till bios. Snälla hjälp!

Operativsystem: Har ännu inte kunnat att installera.
Processor: AMD FX-8320 Black Edition, Socket-AM3+
Processorkylare:
Moderkort: MSI 970 GAMING, Socket-AM3+
Minne: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, PCI-Express 3.0,"Twin Frozr V
Hårddisk: Seagate Barracuda® 1TB, SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"
Nätaggregat: Corsair CX750M
Övrig kylning:
Övriga komponenter: DVD-brännare

Permalänk
Medlem

Finns det mer än en slot för grafikkortet så kan du ju testa den. Det är ju inte omöjligt att moderkortet är defekt. Kan du få bild om du plockar bort grafikkortet helt, och istället kör på det integrerade grafikkortet på moderkortet? Du kanske behöver göra en nollställning av BIOS/UEFI genom att plocka bort batteriet på moderkortet och sätta tillbaka det igen (håll batteriet bortplockat i åtminstone 10 sekunder).

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Rätt antal moderkortsdistanser på plats?

Lägg gärna upp några tydliga bilder på bygget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja herregud det verkade mycket konstigt, men det var bara minnen som satt pa fel plats.... Tack dock!