Program vägrar starta.

Permalänk
Medlem

Program vägrar starta.

Hej.

Jag jobbar som spel grafiker och har därför behov av diverse program i min vardag. Ett sådant är ett program kallad Quixel.
Quixel släppte en 2.0 version för inte så länge sedan, sedan dess har det med jämna mellan rum släppts uppdateringar.

Problemet jag har haft där att vid varje uppdatering som har släppts så har det krånglat att installera det, vilket alltid har resulterat i att jag fått avinstallera programmet och ladda om det på nytt.

Sådant fall hände i går när de släppte en 2.0.3 version, jag uppdaterade det och det kraschade.Så jag avinstallerade programmet och laddade hem en ny setup fil på nytt ( får en setup fil i en rar fil , som det bara är att paketera upp och köra igång).

Problemet är nu att när jag ska köra igång setup filen så händer det ingenting.
jag ser att Windows tänker ( cirkel ikon runt muspekaren). Men inget körs igång.

Jag ser även under aktivitetshanteraren att den ligger där under processer men jag kan inte avsluta process. för inget händer.

Saker jag kollat upp.

Tyvärr upptäckte jag att jag har ingen återställnings punkt, måste ha glömt att införa en när jag installerade windows sist gång.

+ jag har även testat är att omstarta datorn flera gånger.

+Använt ccleaner för att rensa filer och "städa upp" registret. Vet inte vad ccleaner gör med registret men tror att det är mera sortera upp.

+Snabbt sökt igenom efter virus ( dock hann jag aldrig få klart den innan jag stängde ner burken för dagen). han runt 35-40 % utan någon virus hittat. Använder Avast free edition.

Sitter på windows 7 x64.

Vad kan ha hänt och hur löser jag det ?.

Kan det ha hänt något med filer i registret?

// C

Permalänk
Hedersmedlem

Det bästa är nog att fråga tillverkaren av programmet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Fick svar på supporten .
Det verkar ha med avast att göra.

De bad mig att skapa premisser för avast eller stänga av det under installation.
Ska testa och se om det funkar i kväll